سرآمد اخبار
طلا و سکه
ارز و طلااقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

جدول قیمت طلای ۱۸ عیار و انواع سکه در بازار را ببینید

یک عضو سابق اتحادیه طلا و جواهر تهران درباره به صرفه بودن یا نبودن خرید طلای ۱۸ عیار توضیحاتی داد.

همشهری آنلاین- ابراهیم محمدولی در پاسخ به این سئوال که آیا خرید طلای ۱۸ عیار در شرایط کنونی ارزش سرمایه‌گذاری دارد؟ گفت: در چند روز گذشته طلا پس از یک صعود دوباره با افت قیمت روبرو شد، به همین دلیل مردم گمان می کنند این تغییرات و ارزانی ادامه دار است و برخی اینگونه پیش بینی کرده اند که طلای ۱۸ عیار کاهش بسیاری خواهد داشت در صورتی که اینطور نیست و خریداران نباید انتظار کاهش قیمت‌ها و رسیدن طلا به ۲ میلیون تومان را داشته باشند.

وی ادامه داد: اگرچه برخی اتفاقات کاملا غیر منتظره است مانند همان افزایش قیمت انس جهانی که در چند روزه گذشته شاهد آن بودیم و اکنون به زیر ۲ هزار دلار رسیده است.

همین مسئله باعث شد قیمت سکه و طلا پایین بیاید. این قبیل نوسان ها در بازار طبیعی است. ممکن است فردا اتفاقی بیفتد و بازار دستخوش تغییراتی شود. مردم نباید تحت تاثیر برخی اتفاقات عجولانه تصمیم بگیرند.

محمدولی با توصیه به خریداران طلا اضافه کرد: بارها به خریداران و سرمایه گذاران طلا توصیه کرده ایم که برای سرمایه گذاری در این حوزه به فکر سوددهی کوتاه مدت نباشند خرید و فروش زیر ۶ ماه برای طلا سودی ندارد. اگر کسی می خواهد در بازار طلا وارد شود و در این مسیر سرمایه گذاری کند باید بلند مدت و چند ساله باشد.

محمدولی اظهار کرد: در حال حاضر بازار در رکود بسر می برد و تقاضا هم کم شده است.

امروز سه‌شنبه ۲۱ آذر تا لحظه تنظیم این خبر بر اساس نرخ اعلامی اتحادیه صنف فروشندگان و سازندگان طلا، جواهر، نقره و سکه تهران، قیمت طلای ۱۸ عیار هر گرم ۲ میلیون و ۴۴۲ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح قدیم ۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار تومان، قیمت سکه تمام‌بهار آزادی طرح جدید نیز ۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار تومان است.

قیمت نیم‌سکه بهار آزادی ۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار تومان، ربع سکه بهار آزادی ۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار و سکه یک‌ گرمی ۵ میلیون و ۷۵۰ هزار تومان تعیین شده است.

محصولنرخ (تومان)
سکه تمام طرح جدید۲۹ میلیون و ۲۰۰ هزار
سکه تمام طرح قدیم۲۵ میلیون و ۷۰۰ هزار
نیم سکه بهار آزادی۱۵ میلیون و ۳۰۰ هزار
ربع سکه بهار آزادی۱۰ میلیون و ۳۰۰ هزار
سکه یک گرمی۵ میلیون و ۷۵۰ هزار
طلای ۱۸ عیار۲ میلیون و ۴۴۲ هزار

اخبار مرتبط

بعداز گذشت ۲۵ سال؛ صادرات مرغ از سرگرفته شد

میلاد جانه

۳۷ درصد خودروهای کشور فرسوده هستند

میلاد جانه

سلاح ورزی: تاکنون نامه رد صلاحیت دریافت نکرده‌ام / نه برانداز هستم و نه فاسد

میلاد جانه

2.7 میلیون مؤدی مالیاتی در سال جاری شناسایی شد

میلاد جانه

خاندوزی: رشد نقدینگی به ۲۶ رسیده است

میلاد جانه

رئیس جدید صندوق بین‌المللی پول مشخص شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید