سرآمد اخبار
دانش بنیان
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

هدف‌گذاری صادرات ۴ میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان‌ برای سال آینده

معاون وزیر امور خارجه از صادرات ۲ میلیارد دلاری محصولات دانش‌بنیان خبر داد و گفت: امیدواریم که این رقم برای سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد.

مهدی صفری، معاون وزیر امور خارجه گفت: سال گذشته نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران احیا شد که به خاطر همکاری نزدیک وزارت امور خارجه با بخش تجارت خارجی و وزارت صمت موفقیت نسبی کسب کردیم و حدود ۷۰ کشور در نمایشگاه حضور یافتند.

او افزود: در نمایشگاه توانمندی‌های صادراتی ایران ابلاغ کرده‌ایم تا به این لحظه ۱۱۹ کشور برای حضور در نمایشگاه به ما سیگنال مثبت داده اند. با ۶ کشور در غرب آفریقا هماهنگ کرده ایم تا توانمندی‌های خود را در این بخش تقویت کنیم.

معاون دیپلماسی اقتصادی وزیر امور خارجه تصریح کرد: در حال حاضر سیاست‌های دولت روی صادرات غیرنفتی و به خصوص کالاهای دانش‌بنیان است و در اغلب کشورها حضور فعال داریم.

صفری گفت: وضعیت عرضه کالاهای صادرات غیرنفتی کشور با ۵ سال پیش متفاوت است به طوری که اساس کار ما روی بحث دانش بنیان‌ها قرار گرفته است. طبق آخرین آمار به میزان ۲ میلیارد دلار صادرات کالاهای دانش‌بنیان داشتیم که امیدواریم این عدد در سال آینده به ۴ میلیارد دلار برسد.

وی با اشاره به تراز تجاری منفی در سال ۱۴۰۲ گفت: یکی از شعارهای امسال رشد تولید است که این مقوله نیاز به واردات مواد اولیه و غیره دارد. بنابراین برای تحقق این وعده، طبیعتاً واردات به نسبت صادرات افزایش می‌یابد.

اخبار مرتبط

شیوع تنهازیستی زنان سالمند در ایران/ یک سوم جمعیت کشور سالمند می‌شود

میلاد جانه

ریزش گسترده قیمت‌ها در بازار خودرو/ آخرین قیمت سمند، پژو، دنا، تیبا و کوییک

میلاد جانه

بذرپاش خبر داد: رشد ۳۳ درصدی ترانزیت کالا در کشوراقتصادیراه و شهرسازی

میلاد جانه

پذیرش چک‌های قدیمی فقط در بانک صادر کننده از نیمه مهر ماه

میلاد جانه

کشف فرار مالیاتی بزرگ به ارزش ۴۲۸ میلیارد تومان

میلاد جانه

کاهش قیمت دلار ادامه‌دار است؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید