سرآمد اخبار
بورس
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

افت ۲۴ هزار میلیارد تومانی بورس | پیش بینی شاخص بورس در هفته بعد را ببینید

شاخص کل بورس تهران در مبادلات امروز ۰.۱۵ درصد کاهش یافت و بیش از ۲۴هزار میلیارد تومان از ارزش بازار سهام کاسته شد. با توجه به کاهش ارزش معاملات، انتظار می رود رویه معاملات در هفته بعد هم مشابه هفته جاری باشد.

به گزارش همشهری، بعد از یک دور رشد شاخص بورس در آبان‌ماه از هفته دوم آذرماه بار دیگر شاخص بورس با یک رویه نزولی مواجه شده است. این رویه نزولی دیروز هم ادامه یافت و شاخص کل بورس تهران با ۳ هزار و ۱۷۷واحد کاهش به ۲ میلیون و ۱۵۸ هزار واحد رسید.

با این میزان نزول بیش از ۲۴ هزار میلیارد تومان از ارزش بازار سهام کاسته شد و ارزش کل بازار سهام ایران به ۹۳۳۹ هزار میلیارد تومان معادل ۱۸۵میلیارد و ۳۰۰ میلیون دلار رسید.

دیروز همچنین ارزش معاملات خرد که یکی از مهم‌ترین نماگرهای بازار سهام است با ۱۶.۳درصد کاهش که افت محسوسی حساب می‌شود به ۴ هزار و ۵۷ میلیارد تومان رسید.

این یعنی ارزش معاملات خرد در مبادلات دیروز ۸۰۰ میلیارد تومان کاهش یافته است.

دیروز درعین حال سهامداران حقیقی نزدیک به ۱۶۰میلیارد تومان نقدینگی از بازار سهام خارج کردند که نشان می‌دهد شتاب خروج پول از بازار سهام بیشتر شده است.

در چنین شرایطی با وجود آنکه رشدهای آبان‌ماه سهامداران را تا حدودی امیدوار کرده بود نماگرهای بازار سهام علامت‌های چندان مثبتی را مخابره نمی‌کنند.

انتظار می‌رود هفته آینده نیز وضعیت بازار سهام مشابه هفته جاری باشد اما به‌نظر می‌رسد با برنامه‌هایی که سازمان بورس برای تجدید ارزیابی دارایی شرکت‌ها دارد بازار سهام ظرف ماه‌های آینده به تعادل برسد.

اخبار مرتبط

خروج بازار طلا و سکه از شوک /قیمت‌ها ریزش کرد

میلاد جانه

شاخص بورس ارتفاع ۱.۳ میلیون واحد را از دست داد

میلاد جانه

رئیس سازمان برنامه‌ و بودجه: پاداش بازنشستگان تا چند روز آینده پرداخت می‌شود

میلاد جانه

بانکی که اصلاح نشود منحل خواهد شد

میلاد جانه

معاون وزیر اقتصاد: صادرات نفت به 36 میلیارد دلار رسید

میلاد جانه

برگزاری جلسه شورای عالی کار در روز ۱۵ اسفند

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید