سرآمد اخبار
بورس
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

سقوط بورس در بازار امروز /ارزش معاملات کاهش یافت

در تاریخ ۳ دی ۱۴۰۲، شاخص کل بورس با کاهش روبه‌رو شد و ۸۲۳۰ واحد افت کرد. بنابراین، با پایان فعالیت‌های بازار در این روز، شاخص به رقم ۲,۲۰۰,۱۱۲ واحدی رسید و معاملات نیز با این کاهش به پایان رسید.

بازار بورس در تاریخ ۳ دی ماه با ریزش مواجه شد و اغلب سهام‌های موجود در این بازار از کاهش قیمت خبر می‌دادند. این شرایط سبب شد تا بیشتر نمادها به رنگ قرمز درآیند، که نشان گر کاهش یافتن ارزش آن‌ها است.

معاملات در این روز با شروعی نزولی آغاز شد و در ادامه این نزول، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش قابل توجهی رخ داد و شاخص کل بالای ۴ هزار واحد رسید. نمادهای بورسی مانند فولاد، فملی، تاپیکو، فارس، مبین، اخابر و شپنا تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با ریزش نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز  روند  ریزش کاهش یافت تا با ریزش ۵۴۹ واحدی به ۷۶۱ هزار و ۳۶۳ واحدی رضایت دهد.

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با ریزش بالای ۸ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۷۶,۷۹۸,۳۲۰.۲۷۶ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۵۶,۶۷۵.۵ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۵۹۵ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز انتخاب، وسپهر، بپاس، وهور، آریا، شرانل و زاگرس هستند.

خبرهای مهم بورسی در ۳ دی ۱۴۰۲

سید شمس الدین حسینی, رئیس کمیسیون تلفیق بودجه مجلس: در قانون بودجه سال آینده در صورتی که پروژه‌های عمرانی به سمت پروژه‌های مشارکتی حرکت کنند، شاهد پررنگ‌تر شدن نقش بازار سرمایه خواهیم بود.

احمد رحیمی، مدیر عملیات عرضه شرکت بورس کالا از تغییر نحوه محاسبه قیمت سیمان در بورس کالا خبر داد.

حمیدرضا رستگار، رئیس اتاق اصناف تهران: با بهره‌گیری از علوم و فناوری‌های نوین در صنعت شیمیایی، ضمن توسعه این صنعت شاهد افزایش ارزآوری دراین حوزه خواهیم بود.

رسول جاویدی، کارشناس بازار سرمایه: مهمترین مزیت تجدید ارزیابی دارایی‌ها، واقعی شدن و به‌روز شدن ارزش دارایی‌ها است.

استقبال از نشانه‌های سردشدن اقتصاد ایالات‌ متحده باعث شد طلا در بازارهای جهانی از محدوده معاملاتی بین ۲۰۰۰ تا ۲۰۵۰ دلار در هر اونس عبور کند.

واریز ۴۸۸ میلیارد تومان سود برای سهامداران با سجام

بیش از ۴۸۸ میلیارد تومان سود در هفته پایانی آذرماه امسال از طریق اطلاعات سامانه سجام به حساب سهامداران واریز شد.

انتشار اوراق وکالت برای تامین مالی شرکت‌های کوچک بورسی تا پایان سال
شرکت‌های بزرگ به وسیله این اوراق می‌توانند برای شرکت‌های زیرمجموعه خود که از شفافیت کافی برخوردار نیستند، تامین مالی کنند.

برگزاری ۱۵ میز صنعت با هدف بررسی مشکلات و ارائه پیشنهادها

رئیس اداره میز صنعت و رتبه‌بندی ناشران سازمان بورس و اوراق بهادار اعلام کرد: با هدف «رصد و بررسی مشکلات صنایع مختلف و ارائه پیشنهادهای مناسب برای رفع مسائل» از ابتدای تاسیس تاکنون ۱۵ میز صنعت برگزار شده است.

گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم با استفاده از ابزارهای مالی جدید
یک کارشناس بازار سرمایه بیان کرد: ابزارهای مالی جدید همانند صندوق‌های سرمایه‌گذاری می‌تواند منجر به گسترش فرهنگ سرمایه‌گذاری غیرمستقیم در بازار سهام شود.

اخبار مرتبط

جلسه «اصلاح دستمزد کارگران» در صورت تشدید تورم تشکیل می‌شود

میلاد جانه

وزیر اقتصاد و دارایی خبر داد؛ کاهش ناترازی در بودجه سال ۱۴۰۳

میلاد جانه

ترفند کارت به کارت دیگر برای فرار مالیاتی جوابگو نیست

میلاد جانه

اظهارات دو اقتصاددان مشهور درباره آمار اعلامی دولت برای کاهش تورم

میلاد جانه

تجمیع کارت‌ های بانکی به کجا رسید؟

میلاد جانه

بورس متوقف شد / «وامید» در صدر نمادهای تاثیرگذار

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید