سرآمد اخبار
بورس
اقتصادبازاربازار سرمایهبورس

تحولات خاص گروه خودرویی ناجی بورس می شود؟

زینب یزدانی

بازار بورس امروز 17 دی ماه 1402 در آستانه حمایت دو میلیون و صد و پنجاه با تحولات خاص خودرویی روبرو شده  دیروز هم عرض کردیم این چرخش سریع در نحوه قیمت گذاری کمی عجیب است ولی باید توجه داشت عقب نشینی شورای رقابت از قیمت گذاری اتفاق خاص و خوبی بود که برای گروه در حال رقم خوردن است.

به گزارش سرآمداخبار، باید دقت داشت همین موضوع عقب نشینی شورای رقابت به اندازه کافی خوب است و نباید دیدگاه مان را نسبت به گروه با توجه به تائیدیه و تکذیبیه فروش صد و بیست هزار دستگاه خودرو عوض شود بحث دوم قدم دومی بود که برداشته شود یا نشود اهمیت موضوع اول را کم نمی کند.

در گروه بیمه ای کوثر با محدوده مقاومتی سیصد و شصت درگیر است سهمی که دارائی قوی دارد و از لحاظ بنیادی وضعیت خوبی دارد از میهن شنیده می شود با یکی از ارگان های نظامی کشور قراردادی منعقد خواهد کرد و کلیه امور بیمه ای ارگان به این بیمه محول می شود روند بلندمدت سهم کاملا صعودی است ولیکن در کوتاه مدت در حال نوسان در یک محدوده تراکمی است و شکست مقاومت هزار و هفتصد سهم را از این تراکم خارج خواهد کرد و می تواند به رشد خود ادامه دهد .

در گروه ساختمانی ثغرب به سقف اردیبهشت ماه،در محدوده هزار و پونصد نزدیک شده است و دلیل افزایش عرضه روی سهم نیز همین موضوع بود باید مترصد شکست مقاومت هزار و پونصد بود چرا که فضای خوبی برای ادامه رشد سهم ایجاد می کند #ثاخت که کف حمایتی را روی محدوده چهارصد و چهل بسته است مترصد اخبار دقیق تری از افزایش سرمایه است با توجه به دارائی های خوب شرکت به ویژه پروژه های مگاپارس و نارنجستان، نباید افزایش سرمایه با رقم پائینی داشته باشد.

در گروه ماشین آلات و تجهیزات، تایرا با پتانسیل سود سیصد تومنی در تلفیق، کفش را روی نهصد بسته است و سهم می تواند مقاومت هزار را بشکند و به سمت هدف هزار و دویست حرکت کند فاراک علیرغم شفاف سازی در ارتباط با قراردادهای جدید نتوانست تقاضای خوبی داشته باشد متاسفانه دی فروشنده است و این عرضه آبشاری کار سهم را برای رشد سخت کرده است فاذر به حمایت صد و هشتاد واکنش نشان داد و بهتر معامله شد عموما فاذر نسبت به فاراک ، حرکات قوی تری دارد شنیده می شود برخی صندوق ها روی فاما نظر مثبت دارند و در حال خرید هستند نمی توانیم این موضوع را تائید یا رد کنیم.

از بین تک سهم اینجا در مورد ارزندگی فزر صحبت کرده بودیم تخت سلیمان از زیر مجموعه های شرکت نه ماهه بیست و شش همت سود ساخته است ! افزایش قیمت طلا در کنار وضعیت خوب زیر مجموعه ها از فاکتورهای مثبت بنیادی سهم می باشد کفرا که در چندماه اخیر تحولات قیمتی خاصی را تجربه کرده است پشت مقاومت هزار و سیصد و پنجاه در حال درجا زدن است سهم برای رشد باید از سد این مقاومت بگذرد شنیده می شود معدن طلای زیر مجموعه شرکت، مارکتی بزرگ تر از فزر دارد.

اخبار مرتبط

رشد کم رمق بورس | افزایش ۲۵۰ واحدی شاخص کل

میلاد جانه

ترمز بورس کشیده شد

زینب یزدانی

ثبت ششمین رشد متوالی در بورس | افزایش ۳۳ هزار و ۴۸۹ واحدی شاخص کل

میلاد جانه

روز کم نوسان بورس با کاهش شاخص کل پایان یافت

میلاد جانه

افت بورس در نخستین روز معاملاتی هفته

میلاد جانه

بورس این بار حباب ندارد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید