سرآمد اخبار
خودرو
اقتصادبازار

کوییک افت قیمت دیروز را جبران کرد | کاهش ۵ میلیون تومان سمند سورن پلاس

قیمت خودرو امروز، سه‌شنبه، ۱۹ دی ۱۴۰۲ به صورت کاهشی گزارش می‌شود. گویا رشد قیمت بازار پس از حدود دو هفته متوقف شده و افت ناچیز در اغلب خودروهای داخلی و مونتاژی به چشم می‌خورد. تعداد اندکی از محصولات نیز بدون تغییر ماندند یا گران‌تر شدند.

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از تجارت‌نیوز، رشد نرخ دلار از چند روز گذشته کنترل شده و فعلاً زیر کانال ۵۱ هزار تومان قرار دارد. از سوی دیگر فشار خودروسازان مبنی‌بر افزایش قیمت درب کارخانه تا پنج درصد زیر حاشیه بازار، فعلاً به جایی نرسیده و همه این عوامل باعث می‌شود تا بازار خودرو نسبت به روزهای گذشته وضعیت آرام‌تری را تجربه کند.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت های قیمت خودرو، قیمت خودرو امروز نسبت به روزهای گذشته صعودی گزارش می‌شود.

قیمت خودروهای داخلی

قیمت خودروهای داخلی بازار تغییر چندانی ندارد؛ اما برخی از محصولات در حد بسیار اندک با کاهش قیمت همراه هستند.

کوییک دنده‌ای S از هاچ‌بک‌های اقتصادی شرکت سایپا محسوب می‌شود که طی هفته‌های گذشته نوسانات جزئی داشت؛ روز گذشته تنها یک میلیون تومان ارزان‌تر شده بود که امروز آن‌را جبران کرد و با افزایش یک میلیون تومانی به نرخ ۳۷۸ میلیون تومان بازگشت.

شاهین G از سدان‌های لوکس و رده بالای سایپا به شمار می‌رود که از روز گذشته پنج میلیون تومان کاهش قیمت داشت، امروز یک میلیون تومان دیگر ارزان‌تر شده و با ۶۲۴ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

سمند سورن پلاس یکی از سدان‌های محبوب بازار بوده که با کاهش پنج میلیون تومانی نسبت به روز گذشته به ۶۴۵ میلیون تومان رسیده است.

دنا پلاس اتوماتیک یکی از سدان‌های محبوب ایران خودرو محسوب می‌شود که طی افزایش قیمت‌های هفته گذشته از کانال ۹۰۰ میلیون تومان عبور کرد. این خودرو که روز گذشته ۲۰ میلیون تومان افت قیمت را تجربه کرد، امروز نیز پنج میلیون تومان کاهش یافت و با ۹۱۵ میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی نیز تقریباً مشابه داخلی‌های بازار است. البته تعداد انگشت‌شماری از خودروهای مونتاژی افزایش قیمت را تجربه می‌کنند.

ام‌وی‌ام X۲۲ دنده‌ای اسپرت لاکچری یکی از ارزان‌ترین خودروهای مونتاژی بازار شمرده می‌شود که با وجود افزایشی بودن بازار در هفته‌های گذشته تغییری نداشت. این خودرو روز گذشته ۱۰ میلیون تومان گران‌تر شده بود؛ اما امروز پنج میلیون تومان ارزان شده و با نرخ ۷۳۰ میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تیگو ۷IE کراس‌اوور رده بالاتر مدیران خودرو برخلاف اکثریت بازار با شیب نسبتاً بالایی افزایش قیمت دارد. این خودرو از ابتدای روز جاری ۵۰ میلیون تومان گران‌تر شده و وارد کانال یک میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان شده است.

جک S۵ نیوفیس، کراس‌اوور محبوب کرمان موتور هم افزایش قیمت قابل توجهی طی این چند روز داشته است. این خودرو روز گذشته نیز ۴۰ میلیون تومان گران‌تر شده بود؛ اما امروز ۱۰ میلیون تومان ارزان شده و با یک میلیارد و ۵۲۰ میلیون تومان معامله می‌شود.

دیگنیتی پرایم کراس‌اوور محبوب بهمن موتور به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته هیچ تغییری ندارد و با قیمت یک میلیارد و ۸۹۰ میلیون تومان به فروش می‌رسد.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

برخلاف آن‌چه انتظار می‌رفت با وجود التهاب چند روزه در بازار خودرو، می‌توان گفت که نوسانات این بازار از روز گذشته کاهش داشته و احتمال می‌رود که وارد رکود جدیدی شود.

البته دولت باید هرچه سریع‌تر وضعیت واردات خودرو را مشخص کند و و هجوم خریداران به بازار در صورت ناامیدی از واردات می‌تواند التهاب‌های سال گذشته را تکرار کند و بازار خودرو را با بحران جدیدی روبه رو بسازد.

اخبار مرتبط

رشد بورس با کمک خودروسازان/ کانال ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار واحدی فتح شد

میلاد جانه

مصوبه برکناری سلاح‌ورزی ابلاغ شد

میلاد جانه

خیز دولت برای بازار ۸۰۰ میلیارد دلاری منطقه /ناز اروپا را نخریدیم

میلاد جانه

رئیس اتاق بازرگانی ایران: نرخ سود ۳۰ درصد اوراق، تهدیدی جدی برای محیط کسب و کار است

میلاد جانه

نرخ وام مسکن در تهران اعلام شد

میلاد جانه

وضعیت بازار خودرو پنجشنبه ۱۳ مهرماه / ریزش قیمت سمند و کوییک

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید