سرآمد اخبار
قلعه نویی
چهره هاورزش

قلعه‌نویی: بازیکنان تیم ملی در قبال مردم و مملکت مسئولیت دارند

قلعه‌نویی گفت: فوتبالیست‌ها در قبال مردم و مملکت‌شان مسئولیتی دارند و این مسئولیت باعث می‌شود در زمین تلاش بیشتری کنند تا دل مردم را شاد کنند.

امیر قلعه‌نویی، سرمربی تیم ملی فوتبال ایران، روز گذشته در کنفرانس خبری پیش از دیدار با فلسطین برای اولین بار در جام ملت‌ها، روبه‌روی خبرنگاران نشست و پاسخ پرسش آن‌ها را داد. او ابتدا درباره بازی با فلسطین گفت: «در این تورنمنت‌ها بازی اول خیلی مهم است. با تیمی بازی داریم که بسیار سختکوش و در ساختار دفاعی خوب است و دوندگی بالایی دارد.

نتایج فلسطین در دو، سه بازی گذشته نشان می‌دهد که ساختار دفاعی قوی دارند. برای ما هر بازی حکم فینال را دارد و با همه قدرت‌مان می‌خواهیم وارد مسابقات شویم».

سرمربی تیم ملی درباره اتحادی که بین تیم به وجود آمده است، گفت: «فوتبالیست‌ها در قبال مردم و مملکت‌شان مسئولیتی دارند و این مسئولیت باعث می‌شود در زمین تلاش بیشتری کنند تا دل مردم را شاد کنند، به این خاطر از روزی که مسئولیت تیم ملی را بر عهده گرفتیم، بیشترین تمرکزمان این بود که تیم ملی را یکپارچه کنیم، چه داخل و چه بیرون زمین.

این کار را به‌وسیله بازیکنان انجام دادیم و خوشبختانه بچه‌ها به این نتیجه رسیده‌اند که مسائل دیگر را کنار بگذارند و فکر و ذکرشان برای داشتن بهترین عملکرد در داخل زمین باشد. بازیکنان این مسئله را در شش، هفت ماه گذشته نشان دادند و با وجود مشکلات و دغدغه‌هایی که بوده، بهترین عملکرد را نشان داده‌اند. برای فردا هم مطمئنم عملکرد بسیار بالاتری خواهیم داشت؛ چون در چند اردویی که با هم بودیم، بازیکنان از نظر روحی‌-‌روانی و فنی خوب بودند».

او درباره تغییرات در فوتبال آسیا نسبت به زمان قبلی حضورش گفت: «نسبت به آن دوره‌ای که مسئولیت داشتم، فوتبال آسیا خیلی پیشرفت کرده و قابل قیاس با سال ۲۰۰۷ نیست. در جام جهانی قبلی، اگر اشتباه نکنم، سه تیم آسیایی به دور بعدی صعود کردند. تیم‌های آسیایی از نظر ساختاری خیلی پیشرفت کرده‌اند، ولی ما ایران هستیم و از نظر نیروی انسانی تیمی بسیار قوی بوده و لژیونر‌های خوبی داریم و بازیکنان خوبی هم در لیگ بازی می‌کنند. امیدوارم نماینده‌ای شایسته برای کشورمان باشیم».

سرمربی تیم ملی درباره آخرین علیرضا بیرانوند گفت: «می‌گویند یک گلر خوب از پدر و مادر خوب هم بهتر است! اگر قرار باشد تیمی مقامی به دست بیاورد، چه تیم بیرونی و چه تیم درونی‌اش، همه باید در شرایط خوبی باشند. نمی‌توانید قهرمانی را با فقط یک دروازه‌بان یا هافبک یا مهاجم خوب به دست بیاورید، باید تیم منسجمی داشته باشید. دروازه‌بان هم جزء همین تیم است که نقش بسزایی دارد. سه دروازه‌بان داریم که همه آن‌ها در شرایط بسیار خوبی قرار دارند».

او درباره اینکه تیم ملی از دوره حضور قبلی‌اش تا الان متحمل شکست در بازی رسمی نشده است، گفت: «ساختار دفاعی در نباختن بخش مهمی از فوتبال است، ولی بخش مهم‌تر ذهن من فوتبال هجومی است. علاوه بر داشتن ساختار دفاعی خوب دنبال بازی تهاجمی هستیم.

مردم از بین نتیجه یک بر صفر یا ۳ بر یک، نتیجه ۳ بر یک را می‌پسندند. در فینال جام جهانی یا دوره قبلی جام ملت‌های آسیا بازی‌های پرگل را شاهد بودیم. فوتبال در‌حال‌حاضر تبدیل به ساختار دفاعی و حمله شده است. ما بخش تهاجمی را بیشتر دوست داریم تا مردم لذت ببرند.

این مسئله به تلاش بازیکنان برمی‌گردد تا با بازی‌های هجومی بهترین دفاع را انجام دهند. در برخی از بازی‌ها گل می‌خوریم و هزینه می‌دهیم، ولی نگرش‌مان را تغییر نمی‌دهیم. فوتبال شاخ‌و‌برگ‌های زیادی دارد و مثل زندگی است. بخش عمده یک تیم به دو قسمت تقسیم می‌شود.

اگر بخش‌های زیرساخت‌ها و مالی را کنار بگذاریم، یکی مسائل مدیریت است و دیگری بخش فنی. از روزی که مسئولیت قبول کردیم، این دو حوزه را به نحو احسن انجام دادیم و بخشی را به بازیکنان واگذار کردیم؛ برای مثال به خیلی از بازیکنان گفتیم شاید این جام ملت‌ها آخرین جام ملت‌های‌تان باشد، باید کمک کنید یادگاری خوبی برای خودتان و مردم به جا بگذارید».

منبع: فرارو

اخبار مرتبط

شباهت باورنکردنی دختر لوکا مودریچ با پدر (عکس) 

میلاد جانه

هدیه ۸۰ میلیاردی عربستانی‌ها به نیمار +عکس

میلاد جانه

زمان رونمایی از خرید جدید استقلال مشخص شد

میلاد جانه

سورپرایز پرسپولیسی‌ها در آستانه شروع لیگ

میلاد جانه

واکنش جالب سروش رفیعی به تغییر قیافه‌اش (عکس) 

میلاد جانه

ستاره گلزن پرسپولیس در رادار رقیب

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید