سرآمد اخبار
تتر
اخبار داغارز و طلااقتصادبازار

تغییر تاکتیک تریدرها در بازار ارز دیجیتال؛ سبقت تتر از بیت‌کوین

همزمان با تداوم روند نزولی بیت کوین و آلت‌کوین‌ها یکبار دیگر شاهد پناه بردن سرمایه‌گذاران بازار به استیبل‌کوین‌ها هستیم. حجم معاملات روزانه تتر دقیقا به دوبرابر خود بیت‌کوین رسیده است.

فرارو- بیت‌کوین در ۲۴ ساعت قبلی تا نیمه کانال ۴۰ هزار دلار عقب رفت و در بدترین موقعیت ماهانه قرار گرفت. همزمان با افت ۲.۵ درصدی ارزش بیت‌کوین، تسلط آن به کل بازار کریپتو دوباره به‌کمتر از محدوده ۵۰ درصد تنزل پیدا کرد و بررسی‌ها نشان می‌دهد به موازات این اتفاق سهم تتر و بقیه استیبل‌کوین‌های معروف از کل دارایی بازار بیشتر شده است.

دوبرابر بودن میزان تراکنش‌های روزانه تتر درمقایسه با بیت‌کوین یکبار دیگر اهمیت استیبل‌کوین‌ها در روز‌های خونین بازار را مشخص می‌کند و برخلاف آن چیزی که خالقان تتر یک دهه پیش تصور می‌کردند، در یکسری از نقاط دنیا مردم آنها را برای سرمایه‌گذاری و اصطلاحا روز مبادا معامله می‌کنند.

قیمت بیت‌کوین؛ ۴۰ هزار و ۵۰۰ دلار

قیمت بیت‌کوین امروز دوشنبه دوم بهمن به شکل لحظه‌ای تا ۴۰ هزار و ۵۰۰ دلار یعنی دو میلیارد و ۲۲۰ میلیون پایین آمد که کمترین سطح در یک ماه گذشته است.

قیمت بیت‌کوین به این ترتیب نسبت به دیروز که در محدوده ۴۱ هزار و ۷۰۰ دلار حضور داشت، حدود ۲.۵ درصد تقلیل پیدا کرده است. از طرف دیگر روند نزولی بیت‌کوین در روز‌های گذشته به شکلی بوده که سرمایه‌گذاران آن نسبت به هفت روز قبل حدود پنج درصد ضرر کردند و میزان افت قیمت بیت‌کوین نسبت به روز اول سال نو میلادی یعنی ۱۱ دی‌ماه امسال حول‌وحوش چهار درصد محاسبه می‌شود.

بیت‌کوین در این مدت یکبار تحت‌تاثیر شایعات امیدوارکننده، تا مرز ۴۹ هزار دلار جلو رفت، اما دقیقا به خاطر قطعی شدن همان شایعات و رمزوراز‌های خود بازار در مسیر نزولی قرار گرفت.

بیت‌کوین درحال حاضر به ۴۹.۹ درصد از کل بازار ارز دیجیتال تسلط دارد و این عدد نسبت به دو هفته قبل حدود سه درصد کاهش پیدا کرده است. درعوض در همین مدت سهم تتر به‌عنوان معروف‌ترین استیبل‌کوین بازار کریپتو حدود یک درصد ارتقا پیدا کرده است و در شبانه‌روز اخیر حجم معاملات تتر تقریبا دوبرابر بیت‌کوین بوده است.

اتریوم؛ دو هزار و ۳۷۰ دلار

نمودار اتریوم بازدهی روزانه منفی چهار درصد را نشان می‌دهد و به‌نظر می‌رسد تاریخ مصرف شایعاتی که اتریوم را در مسیر صعودی قرار داده بود، به پایان رسیده است.

قیمت اتریوم امروز دوشنبه دوم بهمن درحالی دو هزار و ۳۷۰ دلار است که دیروز اتریوم دو هزار و ۵۴۰ دلار ارزش داشت و حالا در یک روز حدود ۱۷۰ دلار از قیمت اتریوم آب رفته.

اتریوم بااحتساب ریزش چهار درصدی که در شبانه‌روز قبلی داشته، حالا بازدهی هفتگی منفی شش درصد را تجربه می‌کند، اما این عدد درقیاس با بک ماه قبل به مثبت سه درصد و نسبت به ابتدای سال به نزدیک مثبت پنج درصد می‌رسد.

اتریوم به لطف شایعاتی که در روز‌های گذشته درقالب ایجاد صندوق ETF اسپات اتریوم به‌وجود آمده، حداقل نسبت به بیت‌کوین و بقیه رمزرارز‌های سرشناس حال و روز بهتری دارد و به همین خاطر بازدهی آن از ابتدای سال نو میلادی در محدوه مثبت قرار دارد.

اتریوم در حال حاضر با سهم ۲۸۵ میلیارد دلاری از بازار ارز دیجیتال، به ۱۸ درصد از کل بازار تسلط دارد و از این جهت بعد بیت‌کوین و بالاتر از تتر به جایگاه دوم تکیه زده است.

بازدهی روزانه انواع ارز دیجیتال

آوالانچ که دهمین رمزارز مهم فعلی بازار است، با ثبت بازدهی روزانه منفی هفت درصد بدترین عملکرد را بین گزینه‌های سرشناس تجربه کرده است.

قیمت آوالانچ در یک روز از ۳۳.۳ دلار به ۳۱.۳ دلار (یک میلیون و ۷۰۰ هزار تومان) تقلیل پیدا کرد و سولانا که از حیث تسلط به بازار جایگاه پنجم را دراختیار دارد، با ثبت بازدهی روزانه منفی شش درصد پشت سر آوالانچ قرار گرفته است.

ریپل، کاردانو و دوج‌کوین که به ترتیب ششمین، هشتمین و نهمین رمزارز‌های مهم بازار محسوب می‌شوند، هر کدام متحمل ریزش قیمت چهار درصدی شدند و بایننس‌کوین یا همان BNB افت قیمت دو درصدی داشته است.

کاهش قیمت بیت‌کوین و آلت‌کوین‌ها از یک طرف تغییر تاکتیک هولدر‌ها و موج جرید خرید تتر را به راه انداخته و از یک طرف دیگر باعث شده درعرض یک روز ارزش خود بازار ارز دیجیتال با افت تقریبا سه درصدی به ۱.۶۶ تریلیون دلار یعنی پایین‌ترین سطح در یک ماه گذشته سقوط کند.

بازدهی روزانه انواع ارز دیجیتال

انواع ارز دیجیتالقیمتبازدهی روزانه
بیت‌کوین40 هزار و 500 دلارمنفی 2.5 درصد
اتریومدو هزار و 370 دلارمنفی چهار درصد
بایننس‌کوین312.21 دلارمنفی دو درصد
سولانا87.83 دلارمنفی شش درصد
ریپل0.52 دلارمنفی چهار درصد
کاردانو0.49 دلارمنفی چهار درصد
دوج‌کوین0.083 دلارمنفی چهار درصد
آوالانچ31.03 دلارمنفی هفت درصد

اخبار مرتبط

هشدار سنگین یک کارشناس درباره آینده بازار مسکن

میلاد جانه

رئیس سازمان برنامه و بودجه خبر داد: زمان واریز عیدی کارمندان دولت اعلام شد

میلاد جانه

سهمیه سوخت این خودروها قطع می شود

میلاد جانه

دارایی های بایننس توسط SEC فریز شد/ رشد ۴۵۰ درصدی حجم معاملات صرافی‌های غیرمتمرکز

میلاد جانه

بیت کوین به کانال ۲۱ هزار دلاری سقوط کرد

میلاد جانه

یک کارشناس: بازار سرمایه امیدوار شده است

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید