سرآمد اخبار
لاستیک خودرو
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالیصنعت و معدن

سخنگوی انجمن صنعت تایر: کمبودی در بازار لاستیک نداریم

تنها گفت: خوشبختانه بازار تایر خودرو به شکل عادی برگشته است.

مصطفی تنها، سخنگوی انجمن صنعت تایر گفت: در حال حاضر روند تولید و توزیع تایر در کشور طبق معمول انجام می شود، ما در نیمه اول سال بنا به دلایلی افت تولید در تایر داشتیم.

او گفت:به طور کلی تولید تایر در رینگ های مختلف به بازار اختصاص پیدا کرده است و سعی شده بازار تایر اشباع شود و همچنین وزارت صمت تعرفه ها را هم تا ۶ درصد کاهش داد تا اینکه واردکنندگان تشویق به واردات لاستیک شوند.

تنها گفت: بیشترین التهاب تایر در بازار مربوط به رینگ ۱۳ که برای خودرو پراید هم بود شاهد بودیم که تا ۸برابر سال گذشته مجوز واردات داده شد و خوشبختانه بازار تایر خودرو به شکل عادی است.

تنها گفت: الان وزارت صمت ملزم کردند ما به خودروسازان تایر تحویل ندهیم و چند روزی هم است که در سامانه جامع تجارت امکان ثبت ارسال تایر به خودروسازان گرفته شده است.

او گفت: در این حالت خودروسازان باید بروند تایر وارد کنند و این روند هم زمان بر است و باز خودروساز مجبور است به سمت وارد کننده برود و از همین رو کاهش تایر در بازار ایجاد می شود،تولیدکنندگان به این سیاست وزارت صمت معترض هستند و مکاتباتی برای حل این موضوع انجام داده‌اند.

تنها گفت: به طور کلی، ‌سعی داریم تولید تایر پر مصرف را در بازار که دچار التهاب بود را افزایش دهیم و به نظر من این تصمیم وزارت صمت به صلاح نیست چرا که ما بازار را به کشورهای خارجی می دهیم.

اخبار مرتبط

گزارش روزانه بورس ۲۵ بهمن / ریزش ۱۲ هزار واحدی شاخص کل

میلاد جانه

هر سیخ جگر چند؟ | قصابی‌ ها جگر را گران به مردم می فروشند

میلاد جانه

تولید برنج امسال به ۲ میلیون و ۵۰۰ هزارتن رسید

میلاد جانه

۴ نشانه بهبود اقتصاد | رونمایی بانک مرکزی از رشد ۶.۲درصدی اقتصاد ایران

میلاد جانه

نظارت بر بازار کالاهای اساسی افزایش می‌یابد

میلاد جانه

قیمت طلا، سکه، دلار و سایر ارزها ۱۳ خرداد ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید