سرآمد اخبار
بورس
اقتصادبازارها و خدمات مالی

کف سازی بورس از محدوده های فعلی بازار

میلاد جانه

بازار بورس امروز 7 بهمن 1402 در حالی به کار خود پایان داد که انتظار می رود بازار با قیمت های فعلی دلار از محدوده های فعلی شروع به کف سازی کند البته باید توجه داشت وقتی ارز در نتیجه ریسک سیستماتیک مثل تحولات منطقه ای رشد می کند بازار تاثیر پذیری قوی از این افزایش نخواهد داشت چرا که طبیعتا بازارهای مالی کاملا نسبت به مسائل تنش زا و … شکننده ظاهر می شوند.

به گزارش سرآمداخبار، بهترین سناریو برای بازار، کاهش تنش های منطقه ای و تثبیت دلار بالای پنجاه هزار است این موضوع می تواند عامل حرکت بازار باشد.

در گروه فولادی #هرمز سودسازی خوبی داشته و انتظار می رود برای سال آتی نیز وضعیت خوبی داشته باشد قیمت در حال شکست سقف مهرماه در محدوده چهارصد و چهل است #ارفع با احتمال سود بالای پانصد تومانی مورد توجه است و هدف اول قیمت محدوده دو هزار و هشتصد می باشد #فسپا را نیز زیر نظر داشته باشید نه ماهه به سود صد تومانی رسیده است و خوب گزارش می دهد.

از گروه داروئی بارها در گزارش های صبح گاهی به #دفارا اشاره کردیم شرکت دی ماه فروش سیصد میلیارد تومانی داشت و انتظار می رود در کل زمستان این مدل فروش تکرار شود #دکوثر که افت زیادی در مقطع اخیر داشته است در حال نزدیک شدن به محدوده حمایتی معتبر نهصد و بیست است در مرداد ماه و آبان ماه دو مرتبه قیمت به این محدوده واکنش نشان داد و رشد خوبی را تجربه کرد.

در گروه بانکی مجددا بحث تسعیر ارز پر رنگ شده است هر چند به نظر می رسد این موضوع زودهنگام نباشد ولی اگر اتفاق بیفتد قطعا خبر خوبی برای بانکی های با دارائی ارزی سنگین مثل #وبملت، #وبصادر #وتجارت و… خواهد بود در این گروه #ونوین با پتانسیل سود دویست تومانی در محدوده ششصد در حال نوسان است در حالی که ارزندگی بنیادی سهم حتی با پی ای چهار محدوده هشتصد است ! #وپارس فعلا در کانال صد و هشتاد در حال نوسان است مهم ترین فاکتور بنیادی برای رشد سهم بحث افزایش سرمایه و هم چنین فروش بلوکش است و اجرا شدن هر کدام از موارد یاد شده می تواند موتور محرک سهم باشد.

اخبار مرتبط

بازار سرمایه تا کی صعودی است؟

زینب یزدانی

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ افزایش حجم معاملات گروه بانک

میلاد جانه

روز متعادل بورس همراه با حرکت خلاف جهت شاخص‌های بورسی

میلاد جانه

روند نوسانی بازار سهام همراه با کاهش ارزش معاملات

میلاد جانه

رشد ۷۰۲ واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

شاخص کل به مرز ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار واحدی رسید

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید