سرآمد اخبار
زینب یزدانی
اقتصادجامعه و فرهنگ

تکرار شایعه ها درباره آزادسازی دلارهای بلوکه شده در کره جنوبی

زینب یزدانی

در این متن قرار است به زبان ساده و قابل درک برای تمامی مردم روایتی گفته شود. این روایت از یک فرد عادی برای هم دردی با سایر اقشار جامعه است. فردی که با تمام تلاشی که میکند نمی تواند صدایش را به مسئولین برساند تا شاید تغییر روش دهند.

به گزارش سرآمداخبار- طی سالهای گذشته، بعد از خروج به ناحق آمریکا از برجام، همگان با خبر شدیم مبلغی به ارزش تقریبی 7میلیارد دلار از درآمد کشور عزیزمان ایران که حق تک تک مردم است در کشور کره جنوبی بلوکه شده است. از آن زمان تا امروز، بارها اخباری درباره آزاد شدن این مبلغ از زبان مسئولین دولت های مختلف شنیدیم. که بعد از تکرار این شایعه متوجه شدیم روشی است برای کنترل افزایش بی رویه نرخ ارز در کشور، و به جای استفاده از روش ها و افراد کارآمد برای رفع این مشکل، مسئولین به گفتار درمانی روی آوردند.

امسال خبر رسید که این مبلغ بلاخره آزاد شده و طی مسیرهای مختلف به کشور دوست و همسایه قطر سفر کرده است تا از آنجا راهی کشور شود. البته کاهش ارزش این مبلغ به دلیل تبدیل آن به ارز کشور کره جنوبی و هزینه نقل و انتقال آن، دردناک بود چون دقیقا تک تک این هزینه ها بارش بر روی مردم خواهد بود.

با شروع اتفاقات در خاورمیانه اینبار این مبلغ را در قطر بلوکه شد. امروز که در اخبار گشت و گذار می کردم متوجه شدم باز هم مسئولین روی آوردند به خبر آزادسازی این مبلغ، با یک تفاوت که بالاخره از گذشته درس گرفته تنها به این مورد اکتفا کردند که در حال مذاکره برای آزاد سازی این مبلغ هستند.

مورد قابل تامل این است اگر هم این مبلغ به سمت کشور سفر نهایی خود را آغاز کنند از زمان بلوکه شدن تا امروز سفره های مردم بسیار کوچکتر شده است و خیلی امید تاثیر بهتر بر زندگی مردم ندارم.

اخبار مرتبط

صعود ۳ درصدی بورس‎ های اروپایی

میلاد جانه

چوب را از لای چرخ نمایش های خانگی بردارید!

میلاد جانه

تیغ مالیات بر گلوی حقوق‌بگیران

میلاد جانه

چشم‌انداز صنعت روشن نیست

میلاد جانه

مشکلاتی که گریبان صنعت هوایی را گرفته است

میلاد جانه

مهار تورم، مهارت می‌خواهد؛ به معجزه نیازی نیست

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید