سرآمد اخبار
مرغ
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی: ماهانه ۴۰ هزارتن مرغ مازاد از سطح بازار در حال جمع آوری است

خانی گفت: با توجه به تولید بالای ۳۰۰ هزارتن گوشت مرغ و احتساب نیاز داخل، حداقل ماهانه ۳۰ تا ۴۰ هزارتن مرغ مازاد به منظور ذخایر استراتژیک باید از سطح بازار جمع آوری شود.

مهدی یوسف خانی رئیس اتحادیه پرنده و ماهی گفت: با توجه به حجم جوجه ریزی و تولید مرغ شاهد روند کاهشی قیمت ناشی از ازدیاد عرضه در برابر تقاضا هستیم.

او حداکثر نیاز ماهانه مرغ گرم را ۲۷۰ هزارتن اعلام کرد و افزود: با احتساب جوجه ریزی ۱۵۰ میلیون قطعه ای، تولید گوشت مرغ بالای ۳۰۰ هزارتن است که این میزان ۳۰ تا ۴۰ هزارتن مازاد بر نیاز کشور است.

یوسف خانی ادامه داد: با توجه به افزایش حجم تولید مازاد بر نیاز کشور، پشتیبانی امور دام در حال جمع آوری مرغ مازاد از سطح بازار به منظور تامین ذخایر استراتژیک و جلوگیری از استمرار روند کاهشی قیمت است.

رئیس اتحادیه پرنده و ماهی درباره آینده بازار مرغ افزود: با توجه به میزان تولید مرغ و حجم ذخایر پیش بینی می‌شود که نوسانی در بازار مرغ ماه رمضان و شب عید اتفاق نیفتد.

او از توزیع روزانه ۱۲۰۰ تن مرغ گرم در تهران خبر داد و گفت: هم اکنون هرکیلو مرغ زنده با نرخ ۵۷ هزارتومان و مرغ گرم ۸۰ تا ۸۵ هزارتومان در بازار عرضه می‌شود.

یوسف خانی گفت: در حال حاضر عرضه مرغ منجمد با نرخ ۶۵ هزارتومان در میادین و فروشگاه‌های زنجیره‌ای در حال عرضه است چراکه برخی خریداران تمایل به خرید مرغ منجمد دارند.

اخبار مرتبط

شرایط حذف کارت سوخت جایگاه داران اعلام شد

میلاد جانه

تورم مسکن در پایان ۱۴۰۲ به ۲۴.۸ درصد کاهش یافت

میلاد جانه

تاسیس بانک مشترک میان ایران و عراق در آینده نزدیک

میلاد جانه

جزییات یک عرضه اولیه جدید در فرابورس

میلاد جانه

خرید ۱۰ متر مسکن با وام ۹۶۰ میلیون تومانی

میلاد جانه

قیمت جدید گوشت اعلام شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید