سرآمد اخبار
بلیت قطار
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران: بلیت قطارهای ۵ ستاره ۵۴ درصد گران می‌شود

نایب رئیس اتاق بازرگانی ایران گفت: افزایش قیمت ۵۴ درصدی قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره، در شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی تصویب شد.

به گزارش بازار، کیوان کاشفی امشب در حاشیه جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی در جمع خبرنگاران درباره مصوبات این شورا؛ اظهار داشت: براساس پیشنهاد انجمن صنفی شرکت های حمل و نقل ریلی مصوب شد که قیمت بلیت قطار ۵ ستاره در سال جاری افزایش قیمت نداشته باشد.

وی افزود: براساس تفاهمی که در سال های قبل قیمت بلیت‌های قطارهای ۵ ستاره از قیمت‌گذاری معاف بودند اما سازمان حمایت و شرکت راه‌آهن این توافق را نقض کرده و این خدمت مشمول قیمت‌گذاری شد.

نایب رئیس اتاق بازرگانی ادامه داد: در جلسه امروز براساس پیشنهاد انجمن مصوب شد تا درخواست افزایش قیمت بلیت قطارهای ۵ ستاره مربوط به سال های ۱۴۰۱ و ۱۴۰۲ به ترتیب ۲۵ درصد و ۲۹ درصد درصد در سال آینده اعمال شود.

وی گفت: بر اساس مصوبه شورای گفتگو در مجموع ۵۴ درصد به قیمت پایه بلیت های قطارهای ۵ ستاره در سال آینده اضافه خواهد شد.

وی اظهارداشت: در خصوص دستور جلسه دوم که بحث واردات داروهای دامپزشکی بود، اختلافی بین سازمان دامپزشکی و انجمن واردکنندگان وجود داشت. بر روی هزینه هایی که سازمان دامپزشکی بر اساس مصوبه ای به صورت دلاری دریافت می کرد و واردکنندگان را دچار خسارت کرده بود اما با توجه به اینکه در قوانین دامپزشکی وجود داشت و نمی شود در این جلسه تغییر در قوانین ایجاد کرد.

وی افزود:فعلا تصمیم گرفته شد که این موضوع به کمیسیون اقتصادی دولت ارجاع شود تا این دریافتی تبدیل به ریالی شود و بخش عوارض هم حذف شود اما این موضوع مستلزم کمیسیون اقتصادی دولت و تعریف ردیف تعرفه است که نیاز به کار کارشناسی بیشتر داشت.

اخبار مرتبط

افزایش واردات بدون استفاده از ذخایر ارزی ایران در قطر

میلاد جانه

دارایی‌های مسدود شده ایران در کره جنوبی به بانک مرکزی سوئیس منتقل شد

میلاد جانه

قیمت جدید لاستیک خودرو اعلام شد/ لاستیک پراید، پژوپارس و دنا چند؟ /جدول

میلاد جانه

مهلت رفع تعهد ارزی صادرات سال ۱۴۰۱ تا پایان شهریورماه تمدید شد

میلاد جانه

وعده ارزانی شکر | توزیع شکر تا 20 تیر با نرخ مصوب

میلاد جانه

رئیس اتاق بازرگانی تهران: قیمت گذاری دستوری؛ بلای جان اقتصاد ایران

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید