سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پستی و بلندی های زیاد بورس در سال 1402

بازار بورس روز یکشنبه 27 اسفند شاخص کل، واکنش خوبی به محدوده دو میلیون و صد و پنجاه داشت و به اتمام رسیدن فرصت تسویه در سال جاری و متوقف شدن فروش ها از این جنس، به این موضوع کمک کرد.

میلاد جانه– سال جاری با شوک های دفعتی متعدد به صنایع و در نتیجه تاثیر محسوسش بر بازار گذشت از صنعت پتروشیمی تا خودرویی و… بازار بسیاری از این عوامل رو در خودش هضم کرد و با پستی و بلندی ها زیاد به اینجا رسید. الان ماییم و دلار شصت تومانی، ارزش جایگزینی چند برابری شرکت ها ،تسعیر ارز و…..

به گزارش سرآمد اخبار- سال آتی حداقل در فصل بهار می تواند متفاوت باشد و امیدواریم اتفاقات خوبی برای سهامداران رقم بخورد.

بررسی صنایع مختلف بورسی:

در گروه ساختمانی که بتای منفی با بازار داشت فعلا قیمت ها در فاز استراحت قرار دارند در این گروه ثاخت به محدوده حمایتی مهم چهارصد و بیست نزدیک می شود ثاختی که رسما برنامه افزایش سرمایه را تائید کرده و با توجه به دارائی ها ارزنده ای که دارد این عدد نمی تواند کم باشد.

همچنین وساخت اخیرا در قالب پنج ریز موج، از محدوده دویست و شصت افت کرده است ایستگاه پایانی این ریزش می تواند محدوده کانال صد و هفتاد باشد جائی که هم از منظر بنیادی هم تکنیکی، محدوده قوی حمایتی است.

در گروه بانکی شنیده می شود به زودی وبملت از محل تسعیر ارز تعدیل می دهد ! اگر این موضوع محقق شود هم گروه بانکی هم کل بازار تاثیر مثبت خواهند گرفت وبصادر رسما 457 درصد تجدید را اعلام کرد وبصادری که قبلا شنیده می شد رقم افزایشش ششصد درصد است باید دید بازار چه واکنشی نسبت به این موضوع دارد پروسه تجدید ارزیابی و واگذاری توسعه_نیشکر می تواند وبصادر را هم چنان در کانون توجه قرار دهد.

وپارس و موضوع فروش اپال در صدر توجهات بود فولاد که خریدار بود و چند مدتی هم هست به دنبال اپال است عقب نشینی کرد اما خریدار دیگری برای اپال اعلام آمادگی کرد که ظاهرا بنا بر دلایلی معامله انجام نشده است همان طور که قبلا عرض شد فعلا سرنوشت سهم در کوتاه مدت به شدت به این موضوع گره خورده است طبیعتا فروش اپال باعث تقاضای قوی و فروش نرفتنش باعث اصلاح قیمتی در سهم می شود.

در گروه خودرویی، خودرو توانسته است سقف سیصد را بشکند و تا بالای این محدوده است می تواند به رشد خود ادامه دهد و این ملاک مهمی است به تازگی بحث فروش دارایی ها پر رنگ شده است که جدی تر شدنش قطعا به نفع وساپا خگستر ورنا هست قبلا عرض کرده بودیم وساپا تاثیر پذیری بسیار قوی از فروش دارائی ها خواهد داشت خزامیا در حال نزدیک شدن به محدوده چهارصد و بیست است سهمی که از منظر بنیادی از هم گروهی های خود بسیار قوی تر است با توجه به سودسازی قوی که دارد می تواند کف قیمتی را در این محدوده ببندد.

اخبار مرتبط

کاهش بیش از ۹ هزار واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

افزایش بیش از ۸ هزار واحدی شاخص کل بورس

میلاد جانه

ریزش ۵۰ هزار واحدی شاخص بورس در ۱ ساعت ابتدایی بازار

میلاد جانه

دلایل سقوط قیمت بیت کوین /پیش بینی قیمت بیت کوین در سال 2022

میلاد جانه

یارانه کدام افراد بیشتر می شود؟

میلاد جانه

موتور بورس روشن شد / بازگشت امید به بازار سهام

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید