سرآمد اخبار
تصادفات رانندگی
آسیب اجتماعیاجتماعیاخبار داغچند رسانه هاراه و مسکن

فوت ۳۷۳ نفر در تصادفات نوروزی تا چهارم فروردین

رئیس پلیس راه راهور فراجا با بیان اینکه ۴۴ درصد از تصادفات منجر به فوت و جرح، به دلیل عدم توجه به جلو است، گفت: می‌طلبد رانندگان با آمادگی جسمانی، استراحت کامل و بستن کمربند ایمنی رانندگی کنند.

به گزارش بازار، سردار حسن مومنی با حضور در صحنه حادثه واژگونی اتوبوس در محوز مرودشت گفت: نکته قابل ذکر این است که ما بارها از هموطنان و رانندگان خواهش کردیم که به حالت خستگی و خواب آلودگی رانندگی نکنند ولی باز اینجا مراعات نشد و نکته مهمتر اینکه تذکر دادیم که حتما باید سرنشینان از کمربند ایمنی استفاده کنند.

وی افزود: اگر این سرنشینان عزیز از کمربند ایمنی استفاده کرده بودند قطعا این اتفاق تلخ برایشان نمی‌افتاد. یعنی حادثه طوری بود به دلیل نبستن کمربند ایمنی سرنشینان به زیر اتوبوس پرت شدند.

رئیس پلیس راه راهور فراجا با توصیه به رانندگان مبنی بر رعایت قوانین و مقررات رانندگی، ادامه داد: با توجه به شرایط جوی و شدت بارش باران‌ها در روزهای آینده، می‌طلبد رانندگان ضمن مدیریت سفر، عجله و شتاب را کنار بگذارند و با رفتار خوب ترافیکی و صبر و حوصله، نوروزی پر نشاط را برای خود و دیگران به ارمغان بیاورند.

مومنی تصریح کرد: در کل محورهای کشور از ابتدای طرح نوروزی تا کنون (۲۴ اسفند تا ۳ فروردین) متاسفانه ۳۷۳ نفر از هموطنان بر اثر تصادف جان خود را از دست دادهاند.

این مقام ارشد انتظامی با بیان اینکه در این ایام ۱۰ هزار و ۵۰۰ نفر از شهروندان نیز مجروح شده‌اند، گفت: این آمار به دلیل اینکه تعدادی از مصدومین حالشان مساعد نیست و در بیمارستان‌ها بستری می‌باشند می‌تواند تبدیل به فوتی شود و آمار افزایش پیدا کند.

وی با اشاره به اینکه این آمارها واقعا نگران کننده است، اظهار داشت: حدود ۱۵ درصد از این مجروحان معلول می‌شوند که امیدواریم هستیم رانندگان عزیز قوانین و مقررات راهنمایی و رانندگی را رعایت کنند تا بدون حادثه و اتفاق خاصی به محل زندگی خودشان برسند و شاهد این چنین آمار تلخ کننده نباشیم.

مومنی با اشاره به اینکه ۳۰ درصد از تصادفات بر اثر واژگونی ناشی از تخطی از سرعت مطمئنه و خستگی و خواب آلودگی است، به رانندگانی که قصد سفر دارند، توصیه کرد: ضروری است پس از هر دو ساعت رانندگی، ۱۵ الی ۲۰ دقیقه استراحت کنند.

اخبار مرتبط

فروش فوق العاده کوییک، ساینا، شاهین و پراید وانت +لینک ثبت نام

میلاد جانه

افزایش ۴ تا ۱۰ میلیون تومانی قیمت خودروهای داخلی و خارجی

میلاد جانه

صعود کم جان در بورس /تصویب یک فوریت مهم در صحن مجلس

میلاد جانه

حل برخی از مشکلات اقتصادی از عهده دولت خارج است/ تداوم ثبات قیمتی در بازار ارز

میلاد جانه

رشد انفجاری شاخص کل بورس

میلاد جانه

فرزین اعلام کرد؛ تداوم اجرای برنامه تثبیت اقتصادی/ اصلاح نظام بانکی عملیاتی شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید