سرآمد اخبار
اتوبوس بین شهری
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالیراه و مسکن

بلیت اتوبوس در نوروز گران نشد/ مصوبه‌ای برای افزایش نداریم

مدیر دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان حمل‌ونقل جاده‌ای با بیان اینکه در ایام نوروز در عرضه بلیت اتوبوس کمبودی اعلام نشد، گفت: در ایام نوروز نرخ بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکرد و تا به امروز مصوبه‌ای برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس نداشتیم.

داریوش باقرجوان در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی ایلنا درباره میزان جابه‌جایی مسافر نوروزی با حمل و نقل عمومی جاده‌ای اظهار داشت: از ابتدای طرح نوروزی یعنی 24 اسفند ماه تا پایان روز سیزدهم فروردین ماه 596 هزار و 245 سفر انجام شده که در مجموع 5 میلیون و 526 هزار و 198 نفر از طریق ناوگان حمل و نقل عمومی جاده‌ای جابه جا شدند.

وی ادامه داد: در این جابه ‌جایی‌ها سهم ناوگان اتوبوسی 54.5 درصد، سهم ناوگان مینی‌بوسی 31 درصد و سهم ناوگان کرایه سواری با پلاک عمومی 14.5 درصد بوده‌است.

مدیر دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: همچنین 55 درصد این جابه ‌جایی‌ها درون استانی و 45 درصد برون استانی بوده‌است. ‌

باقرجوان با تاکید بر اینکه نوروز امسال از لحاظ عرضه و تقاضای بلیت اتوبوس شرایط نرمالی داشتیم، گفت: خوشبختانه گزارشی مبنی بر کمبود عرضه و نبود بلیت اتوبوس نداشتیم. از سوی دیگر با مدیریت بهتری برای زمان سفر مواجه بودیم و زمان سفر پراکنش مناسبی داشت.

وی با اشاره به تعداد ناوگان اتوبوسی فعال در ایام نوروز ادامه داد: 11 هزار و 500 دستگاه اتوبوس در ایام نوروز فعال بودند که از این تعداد 7 هزار و 500 دستگاه اتوبوس امکان تردد در مسافت‌های طولانی را دارند. البته 2 هزار دستگاه اتوبوس کاروان راهیان نور هم در سفرهای نوروزی فعال شدند.

مدیرکل دفتر حمل‌ونقل مسافر سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای افزود: در حال حاضر 15 هزار دستگاه اتوبوس در چرخه حمل‌و نقل عمومی دارای کارت هوشمند هستند که زا این تعداد 11 هزار و 500 دستگاه اتوبوس فعال محسوب می‌شوند اما 7 هزار و 500 دستگاه اتوبوس تازه نفس هستند و توان پیماش برای مسافت‌های بلند (بیش از 300 کیلومتر) را دارند.

باقرجوان گفت: باید توجه داشت که چه در زمان رفت و چه در زمان برگشت در ایام نوروز تمام این ناوگان اتوبوسی فعال تردد یک سر خالی داشتند. با این وجود نرخ بلیت اتوبوس افزایش پیدا نکرد و تا به امروز مصوبه‌ای برای افزایش نرخ بلیت اتوبوس نداشتیم.

وی همچنین درباره میزان سهم حمل و نقل جاده‌ای عمومی در تصادفات اظهار داشت : این تحلیل و آمار باید از سوی پلیس اعلام شود و سازمان راهداری مرجع قانونی اعلام آمار نیست اما طبق تجربه‌های سنواتی سهم حمل و نقل عمومی جاده‌ای در تصادفات کمتر از یک درصد بوده، هر چند که باور داریم حتی یک کشته در تصادفات جاده‌ای فاجعه است .

اخبار مرتبط

مسکو: ایجاد پل انرژی میان روسیه و ایران در دست مذاکره است

میلاد جانه

نرخ بهره آمریکا ۰.۲۵ واحد درصد افزایش یافت

میلاد جانه

طلا فروشان و مردم با ثبت سرمایه‌های خود مشمول مالیات می شوند؟

فرشاد مومنی: بدون توسعه؛ روی آرامش را نمی بینیم/ تمام کارهای ضدتوسعه را در برنامه هفتم قالب کرده اند!

میلاد جانه

عرضه این خودرو در بورس کالا به تعویق افتاد

میلاد جانه

آمار عجیب از فرسودگی ناوگان شهری

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید