سرآمد اخبار
تجارت خارجی
اقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

کنفدراسیون صادرات: جمعه و شنبه تعطیل شود

کنفدراسیون صادرات ایران در مکاتبه ای با رییس مجلس اعلام کرد: موکول کردن تعطیلات پایان هفته به جمعه و شنبه می‌تواند زمینه‌ساز فضای موثرتری در تجارت خارجی و ارزآوری برای کشور شود.

به گزارش مهر، کنفدراسیون صادرات ایران با ارسال نامه‌ای به رئیس قوه مقننه، اعلام کرد: عدم تطبیق تعطیلات پایان هفته در ایران با سایر کشورهای دنیا، منجر به برقراری محدود ارتباطات تجاری با بازارهای جهانی آن هم در شرایطی خواهد شد که اقتصاد ایران با مشکلات عدیده‌ای دست و پنجه نرم می‌کند که به طور قطع، تصمیم نمایندگان مبنی بر اعلام رسمی تعطیلات پایان هفته در روزهای پنجشنبه و جمعه و نیز فرصت مؤثر ۳ روزه در هر هفته برای تعامل و انجام مراودات تجاری با بازارهای جهانی، بیش از پیش بر سختی آن خواهد افزود.

در بخشی از این نامه آمده است؛ موکول کردن تعطیلات پایان هفته به جمعه و شنبه می‌تواند تعداد روزهای مؤثر برای فعالان اقتصادی در تعاملات تجاری با دنیا را به ۴ روز در هفته افزایش داده و زمینه‌ساز فضای موثرتری در تجارت خارجی و ارزآوری برای کشور شود.

کنفدراسیون صادرات ایران به عنوان تشکل بالادستی حوزه صادرات غیرنفتی، همراه با دیگر بخش‌های اقتصادی مخالفت خود با محدود شدن فعالیت‌های تجاری را اعلام کرده و از مجلس شورای اسلامی درخواست نمود تا با تجدیدنظر در این تصمیم، زمینه رشد و ارتقای سطح تعاملات اقتصادی کشور با دنیا را فراهم کنند.

اخبار مرتبط

چراغ سبز بازارساز به شروع حرکت شاخص/ وضعیت مطلوب شاخص های بنیادی بازار

میلاد جانه

هشدار سنگین یک اقتصاددان درباره وضعیت بازار کار/ شقاقی: دولت گمراه نشود؛ وضع خوب نیست

میلاد جانه

قیمت سکه و طلا در بازار آزاد ۲۹ آذر ۱۴۰۲ /جدول

میلاد جانه

رئیس اتاق بازرگانی ایران: بخش خصوصی برای توسعه تولید و تجارت راهکار پیشنهادی ارائه دهد

میلاد جانه

چرا پسته اینقدر گران است؟ | افت ۵۰ درصدی صادرات پسته

میلاد جانه

افت شاخص‌های بورس در آخرین روز پاییز

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید