سرآمد اخبار
بورس تهران
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیبورس

صعود کم جان در بورس /تصویب یک فوریت مهم در صحن مجلس

بر اساس اطلاعات ارائه شده، در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه ۱۴۰۳، شاخص کل بورس تهران به سطح ۲,۳۱۶,۷۴۰ واحد رسید. این شاخص تجربه افزایش قابل توجهی به میزان بیش از ۳ هزار واحد داشت. این افزایش نشان‌دهنده روند مثبت در بازار بورس تهران است.

در تاریخ ۳ اردیبهشت ماه، بورس ایران شاهد رشد شاخص کل و افزایش قیمت سهام بود. این روند مثبت باعث تغییر رنگ نمادهای برخی از سهام به رنگ سبز در صفحه نمایش شد.رنگ سبز در بازار بورس نشان‌دهنده این است که قیمت فعلی سهم بیشتر از قیمت قبلی آن است.

این بیانگر افزایش ارزش سرمایه‌گذاری در بازار است و می‌تواند نشانه‌ای از اعتماد بازار به آن سهام و بهبود وضعیت مالی و عملکرد شرکت مربوطه باشد.

روند مثبت در بورس می‌تواند برای سرمایه‌گذاران و فعالان بازار سرمایه مطلوب باشد، زیرا افزایش ارزش سهام می‌تواند منجر به افزایش بازده و سود سرمایه‌گذاری آنها شود.با این حال، همواره باید به نوسانات بازار و عوامل مؤثر بر آن توجه داشت و تصمیمات سرمایه‌گذاری بر اساس تحلیل دقیق شرایط و ریسک‌های موجود اتخاذ شود.

معاملات در این روز با شروعی صعودی آغاز شد و در ادامه این صعود، تدریجاً افزایش پیدا کرد. در نیمه روز، ریزش نسبی در شاخص کل رخ داد و شاخص به بالای ۲ هزار واحد رسید.

نمادهای بورسی مانند بوعلی، فملی، فولاد، وغدیر، بوعلی، وبملت و شستا تأثیرات مثبت و منفی را بر روی رشد شاخص کل داشتند. بر اساس نظر کارشناسان، بازار هنوز پتانسیل رشد را دارد و تک سهم‌های هر گروه قابلیت صعود بیشتری دارند.

شاخص هم وزن بورس امروز در نخستین ساعت معاملات با رشد نسبی روبه‌رو شد در ادامه نیز روند صعود افزایش یافت تا با رشد ۴۳۲۱ واحدی به ۷۵۷ هزار و ۷۱۰ واحدی رضایت دهد.

در پایان معاملات بازار امروز شاخص کل در نهایت با صعود بالای ۳ هزار واحد به کار خود پایان داد. ارزش بازار در پایان معاملات امروز ۸۰,۰۳۹.۰۸۵.۳۹ میلیارد ریال، ارزش معاملات ۴۹,۵۱۹.۰۲۸ میلیارد ریال و حجم معاملات ۸.۴۳۲ میلیارد سهم است.

نمادهای تاثیرگذار بر شاخص کل فرابورس در معاملات امروز آریا، آریان، هرمز، ارفع، فصبا، شگویا و سپیدار هستند.

خبرهای بورسی در ۳ اردیبهشت ۱۴۰۳

رئیس سازمان قضایی نیروهای مسلح در دیدار با رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار در راستای تحقق شعار سال گفت: رونق بازار سرمایه و افزایش مشارکت مردم موجب تحقق شعار سال می‌شود.

یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی بودجه ۱۴۰۳ تصویب شد

نمایندگان با یک فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی «اصلاح بند س تبصره ۶ قانون بودجه ۱۴۰۳» جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور موافقت کردند.

نمایندگان در نشست علنی امروز (دوشنبه، ۳ اردیبهشت‌ماه) مجلس شورای اسلامی در ابتدا با دو فوریت طرح برخی از احکام مالیاتی جهت تسهیل فعالیت‌های اقتصادی کشور در بودجه سال ۱۴۰۳ در سال جهش تولید با مشارکت مردم با ۱۱۳ رأی موافق، ۵۱ رأی مخالف و ۷ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۱ نماینده حاضر در جلسه مخالفت کردند.

در ادامه نمایندگان یک فوریت این طرح را به رأی گذاشته و با ۱۲۵ رأی موافق، ۴۳ رأی مخالف و ۴ رأی ممتنع از مجموع ۲۰۲ نماینده حاضر در جلسه موافقت کردند.

محمدرضا پورابراهیمی، رئیس کمیسیون اقتصادی در جریان بررسی این طرح در صحن علنی گفت: مالیات‌ها یکی از مولفه‌های مهم ما در حوزه نظام اقتصادی است.

وی افزود: در برخی مقاطع مالیات‌ها دستخوش تغییرات مقطعی می‌شوند که آسیب‌رسان است با این حال یکی از موضوعات مهمی که ما در دستور کار قرار داده و آن را پیگیری کردیم شفافیت اطلاعات اقتصادی در کشور است که در قانون سامانه مودیان اساس این حرکت طراحی شده است. مسیر حرکت بعدی این بود که به تدریج مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها را کاهش دهیم تا فعالیت‌های اقتصادی رونق پیدا کند از این رو در دو سال گذشته نرخ پرداخت مالیات بر عملکرد بنگاه‌های اقتصادی را کاهش دادیم اما در بودجه سال ۱۴۰۳ دولت برخلاف این رویه، تغییر جهت داد.

رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به فرمان مقام معظم رهبری در رابطه با جهش تولید با مشارکت مردم گفت: فرمان حضرت آقا حمایت از تولید است و یکی از مولفه‌های ما این است که حداقل مالیات را بر مبنای سال گذشته مدنظر قرار دهیم اما متأسفانه دولتمردان تأکید داشتند که با این مسئله مخالفند.

این نماینده مردم در مجلس گفت: در ادامه فعالان اقتصادی در این زمینه مطالبی را مطرح کردند و دولت هم در ادامه گفت که میزان مالیات بر عملکرد بنگاه‌ها را کاهش می‌دهد. با این حال چون این مسئله به تأخیر افتاده و دیر شده بود و نمی‌شد این موارد را در جداول بودجه گنجاند این موضوع با هماهنگی معاونت قوانین و کمیسیون تلفیق و بودجه مجلس مطرح شد. نهایتاً به این جمع‌بندی رسیدیم که این موضوع را در قالب یک طرح با الزام فوریت در صحن مطرح کنیم تا آنچه می‌خواهد در حوزه مالیات‌ها اتفاق بیفتد عیناً شبیه به مالیات سال گذشته شود.

اخبار مرتبط

رشد اقتصادی ۱۴۰۱ به ۴ درصد رسید / رشد بدون نفت ۳.۵ درصد شد

میلاد جانه

فروش بازارگردان‌ها ممنوع شد

میلاد جانه

رئیس سازمان برنامه و بودجه: دولت اراده‌ای برای کاهش یارانه‌بگیران ندارد

پیش بینی بورس چهارشنبه 30 فروردین 1402 /شکست مجدد سمت عرضه در بازار سهام

میلاد جانه

نیروگاه‌های تهران از سوخت مازوت استفاده می‌کنند؟ | توضیحات سخنگوی صنعت برق

میلاد جانه

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید