سرآمد اخبار
طلای جهانی
اخبار داغارز و طلااقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

دلار دست انداز طلای جهانی شد

قیمت طلا امروز دوشنبه (۲۹ آوریل) در حالی کاهش یافت که سرمایه‌گذاران منتظر سرنخ‌های بیشتر در مورد زمان ارائه اولین کاهش نرخ بهره فدرال رزرو ایالات متحده بودند و ثابت ماندن دلار آمریکا قیمت طلا را برای خریداران خارجی مقرون به صرفه نمی‌داند.

به گزارش ایسنا، هر اونس طلا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۲۸ دلار و ۲۰ سنت رسید و هر اونس طلای آمریکا با ۰.۳ درصد کاهش به ۲۳۳۹ دلار و ۷۰ سنت رسید.

دلار آمریکا در برابر رقبای خود ۰.۱ درصد افزایش یافت. دلار قوی‌تر، طلای با قیمت دلار را برای خریداران ارزهای دیگر، گران‌تر می‌کند.

شاخص قیمت هزینه‌های مصرف شخصی ایالات‌متحده در ماه گذشته مطابق با پیش‌بینی‌ها ۰.۳ درصد افزایش یافت و بعید است انتظارات مبنی بر اینکه فدرال رزرو کاهش نرخ بهره را تا سپتامبر متوقف کند، تغییر دهد. کاهش نرخ بهره جذابیت نگهداری شمش‌های بدون بازده را افزایش می‌دهد.

انجمن طلای کشور چین اعلام کرد مصرف طلای چین در سه ماهه اول نسبت به سال گذشته نزدیک به ۶ درصد افزایش یافته است. دلالان طلا در هند هفته گذشته برای اولین‌بار طی دو ماه، به دلیل عقب نشینی قیمت‌های داخلی خریداران را جذب کردند.

سود صنعتی چین در ماه مارس کاهش یافت و رشد را در سه ماهه نسبت به دو ماه اول کاهش داد و تردیدها را در مورد قدرت بهبود دومین اقتصاد بزرگ جهان افزایش داد.

طبق گزارش رویترز، در بازار سایر فلزات ارزشمند، نقره با ۰.۲ درصد کاهش به ۲۷.۱۲ دلار در هر اونس رسید، پلاتین ۰.۱ درصد کاهش یافت و به ۹۱۵ دلار و ۱۰ سنت رسید، در حالی که پالادیوم ۰.۸ درصد کاهش یافت و به ۹۴۶ دلار و ۷۵ سنت رسید.

اخبار مرتبط

جهش ۲۷ درصدی تولید خودرو در کشور

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز 22 مرداد 1402/ کدام محصول 17 میلیون ارزان شد؟

میلاد جانه

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز | دلار چند شد؟

پرداخت ۲۴ هزار میلیارد تومان وام در ۲۰ روز

میلاد جانه

استقبال از کالابرگ الکترونیکی بالای ۹۰ درصد پیش‌بینی می‌شود

میلاد جانه

معاون وزیر صنعت: لاستیک گران نمی شود

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید