سرآمد اخبار
افقه
اجتماعیاقتصاداقتصاد کلانبازارها و خدمات مالی

عضو هیات علمی دانشگاه اهواز: با روش فعلی فقط فقر تولید می‌شود

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز گفت: الان و در شرایط فعلی معیشت و رفاه جزو اولویت‌ها نیست و با تداوم روش و شیوه های فعلی فقط  فقر تولید خواهد شد.

به گزارش ایلنا، دکتر سید مرتضی افقه در مصاحبه‌ای تفصیلی با ماهنامه گفتگوی اجتماعی یک مرور تاریخی به سیاست های رفاهی در چند دهه اخیر داشته اند.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز در بخش هایی از این مصاحبه ضمن اشاره به اینکه در آموزه های دینی ما محرک های بسیاری برای نیل به اهداف اقتصادی وجود دارد اظهار داشت: علی رغم این واقعیت، الان و در شرایط فعلی معیشت و رفاه جزو اولویت ها نیست و با تداوم روش و شیوه های فعلی فقط فقر تولید خواهد شد.

افقه در این مصاحبه با تاکید بر اینکه اگر تولید متکی به فکر و اندیشه نیروهای داخلی نباشد، درآمد پایداری ایجاد نمی شود گفت : امروز هم اگر از روی ناچاری وابستگی بودجه به درآمدهای نفتی کم شده باشد اما وابستگی کل اقتصاد و تولید ملی به نفت کم نشده است

افقه در این مصاحبه همچنین ضمن نقد سیاست های تعدیل اقتصادی و تداوم رویکردهای لیبرالی در حوزه اقتصاد گفت: در زمان ریاست جمهوری مرحوم رفسنجانی عده ای اقتصاد خوانده طرفدار بازار آزاد، سیاست های لیبرالی را به نام سیاست تعدیل به کشور تحمیل کردند.

سیاست تعدیل دوران مرحوم رفسنجانی همانگونه که از همان ابتدا مشخص بود با شکست مواجه شد اما بعد از آن دوبار دیگر این سیاست شکست خورده ی افزایش قیمت به نام جراحی اقتصاد به مردم کشور، تحمیل شد.

عضو هیات علمی دانشگاه شهید چمران اهواز عنوان کرد : در همان دوران ( دولت سازندگی ) ۳۰ میلیارد دلار وام گرفته شد و آقای روغنی زنجانی گفتند این وام را صرف هزینه های جاری نمی کنیم و در حوزه های مثل نیشکر یا فرودگاه امام سرمایه گذاری می کنیم ، اما الان ۳۵ سال پس از آن تاریخ صنعت نیشکر که قرار بود هشت ساله تمام شود تنها ۱۴ کارخانه از ۲۱ کارخانه راه اندازی شده است.

اخبار مرتبط

امکان ارزآوری صادرات خرما تا یک میلیارد دلار وجود دارد

میلاد جانه

جدیدترین قیمت دلار، یورو و درهم در مرکز مبادله ارز

میلاد جانه

خانه بخریم یا نخریم؟/ آیا اکنون زمان مناسبی برای خریدن خانه است؟

میلاد جانه

واردات بیش از ۲۶.۵ تن شمش طلا به کشور

میلاد جانه

شورای امنیت بالاخره درباره جنگ غزه قطعنامه صادر کرد

میلاد جانه

تکمیل انتخاب خودرو برای ۶۴۳ هزار متقاضی در سامانه یکپارچه

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید