سرآمد اخبار
دارو
اجتماعیاخبار داغاقتصادسلامت و رفاه

در تولید دارو خودکفا می شویم / صنعت داروسازی سخت در تلاش است

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در مصاحبه ای که امروز بعد از جلسه هیات دولت صورت گرفت، اظهار داشت که برنامه‌ ما این است که با تقویت شرکت‌های دانش‌بنیان، داروهای مورد نیاز برای بیماری‌های مختلف را تأمین کنیم.

توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تامین دارو در ایران می‌تواند بهبود عمده‌ای در صنعت داروسازی کشور ایجاد کند. این شرکت‌ها می‌توانند با ارائه فناوری‌های نوین و نوآوری‌های پیشرفته، بهبود فرآیندهای تولید دارو، کاهش هزینه‌های تولید و افزایش کیفیت محصولات دارویی کمک کنند.

با توجه به نیاز روزافزون جامعه به داروهای با کیفیت و قیمت مناسب، شرکت‌های دانش بنیان می‌توانند نقش مهمی در تأمین داروهای اساسی و اختصاصی برای بیماران داشته باشند. این شرکت‌ها می‌توانند به طور مستقل یا با همکاری با دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی، به تولید داروهای نوین و ارائه راهکارهای درمانی نوین بپردازند.

به طور کلی، توسعه شرکت‌های دانش بنیان در زمینه تامین دارو در ایران می‌تواند باعث افزایش رقابت‌پذیری صنعت داروسازی کشور شود و بهبود سطح بهداشت و درمان جامعه را تضمین کند.

این شرکت‌ها با استفاده از دانش و فناوری خود، می‌توانند به تولید داروهای با کیفیت بالا، ارزان و موثر برای مردم کشور کمک کنند و در عین حال به توسعه اقتصاد ملی نیز کمک کنند.

بهرام عین اللهی وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی امروز (چهارشنبه) در حاشیه جلسه هیأت دولت در مورد تأمین دارو، گفت: بنای ما بر این است که با تقویت شرکت‌های دانش بنیان بتوانیم بسیاری از داروهای مورد نیاز اکثر بیماری‌ها را تأمین کنیم.

وی با بیان این‌که در رابطه با بیماری تالاسمی افزایش بسیار خوبی در تولید داروهای داخلی داشتیم، اظهار کرد: بعضی از مردم تمایل دارند از داروهای وارداتی استفاده کنند، این موضوع را متخصصان مربوطه مشخص می‌کنند، ما هیأت علمی و کمیته علمی داریم.

اساتید بسیار گرانقدری در کشور هستند که در دوره کرونا توانستند ۶ نوع واکسن مورد نیاز را تأمین کنند، بنابراین با اولویت حمایت شرکت‌های دانش بنیان هرچیزی را لازم باشد تأمین می‌کنیم.

منبع: خبرگزاری دانشجو

اخبار مرتبط

آخرین خبر از دیدار مقامات ایران و عمان/ پیام جدید در راه است؟

میلاد جانه

خاندوزی دلایل منفی شدن تراز تجاری کشور را تشریح کرد

میلاد جانه

عضو اتاق بازرگانی ایران: عمان ششمین مقصد صادرات محصولات ایرانی

میلاد جانه

قیمت طلا و سکه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ /جدول

میلاد جانه

وزیر کار: دولت برای افزایش یارانه‌ نقدی یا ادامه کالابرگ تصمیمی نگرفته است

میلاد جانه

اعلام قیمت جدید قند و شکر | قیمت مصوب یک کیلو شکر بسته‌بندی چند؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید