سرآمد اخبار
میگو
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

صادرات ۸۰ درصد از میگو | کسر درصد از نقل و انتقال ارز و رفع تعهد ارزی دامن گیر

خرمی، مدیر عامل شرکت میگو دشتی استان بوشهر با بیان این که بیش از ۸۰ درصد از میگو های تولید شده صادراتی است، گفت: مهمترین مشکل پیش روی میگو، رفع تهد ارزی است.

مهدی خرمی در حاشیه نمایشگاه اکسپو ایران در گفت وگو با خبرنگار بازار با بیان این که بیش از ۸۰ درصد از میگو های تولید شده صادراتی است، اظهار کرد: در حال حاضر عمده خریدار این محصول کشور روسیه است، اما به کشورهای حاشیه خلیج فارس، مخصوصاً امارات و کشور ترکیه هم صادر می‌شود.

مدیر عامل شرکت میگو دشتی استان بوشهر افزود: مشکل عمده ما در بخش صادرات، بحث کسر درصد از نقل و انتقال ارز از فواصل دور و مشکل دوم هم رفع تعهد ارزی است.

خرمی با بیان این که تولید میگو هم با چالش های مختلفی رو به رو است، گفت: متاسفانه هر سال قمیت نهاده های تولید، از خرید لارو تا قمیت غذاهای میگو، گاه تا دو برابر افزایش می یابد؛ این مساله کار تولید را با چالش هایی جدی مواجه می‌کند.

وی درباره نحوه تولید هم گفت: ابتدا لارو میگو را از مراکز تکثیر لارو، تحویل می‌گیریم و به منظور رهاسازی به مزارع پرورش میگو منتقل می‌کنیم؛ فرایند پرورش میگو تا زمان برداشت محصول، پنج الی ۶ ماه زمان می‌برد که در محیط کارخانه بسته‌بندی و بعد به سردخانه‌ها منتقل می‌شود.

وی اظهار کرد: میگو های تولید شده به صورت منجمد، در بسته بندی های دو کیلویی معروف به جعبه و بسته بندی های ۶ کیلویی معروف به شمش، در سردخانه ها ذخیره و آماده فروش و صادرات می‌شوند.

اخبار مرتبط

افزایش قیمت ۵ تا ۱۲ میلیون تومانی ۲ خودروی پرطرفدار ایرانی

میلاد جانه

جدیدترین قیمت ها در بازار طلا و سکه /جدول

میلاد جانه

خرید طلا در این شرایط منطقی نیست /قیمت طلا چقدر خواهد شد؟

میلاد جانه

واردات ۵۰۰ هزار دستگاه گوشی تلفن همراه در یک ماه

میلاد جانه

لوازم خانگی داخلی؛ بی کیفیت اما بی رقیب

میلاد جانه

دفعات واریز به حساب‌های بانکی سقف‌دار می‌شود | حساب های غیرتجاری در این صورت مالیات می‌دهند

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید