سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

روند صعودی میان مدت شاخص بورس متوقف شد

زینب یزدانی

شاخص کل بورس نتوانست به محدوده دو میلیون و دویست و هشتاد برگردد و تا زمانی که نتواند مجددا بالای این محدوده تثبیت شود روند صعودی میان مدت آغاز نمی شود.

به گزارش سرآمداخبار- ارز نیمائی به محدوده چهل و دو رسیده است موضوعی که می تواند خبر خوبی برای دلاری ها به ویژه پتروشیمی ها و پالایشی ها باشد ولی متاسفانه در فضای روانی سنگین فعلی ، مولفه های بنیادی کمتر به چشم بازار می آیند.

برای امروز انتظار بازاری کم حجم و البته معتدل را داریم و به همین ترتیب به استقبال هفته آتی می رویم در شرایطی که پول در بازار نیست سفته بازی در نمادهای کوچک به اوج می رسد.

افزایش نرخ ارز نیمائی ، تاثیر مثبت و محسوسی بر گروه فولادی خواهد داشت در این گروه #فولاد با پتانسیل سود صد و بیست تومانی و در حالی که سود سال قبل را کامل پوشش داده به حمایت روانی و معتبر پانصد می رسد و انتظار داریم سهم در این محدوده حمایت شده و برگردد #ذوب به زیر قیمت تئوریک خود بعد از بازگشائی افت کرد قیمت در حال نزدیک شدن به نقاطی است که ریسک به ریوارد جذابی دارد و می تواند با افزایش تقاضا روبرو شود #فوکا سه ماهه پایانی سال دو و نیم همت فروش داشت در حالی که کل نه ماهه پنج همت فروش داشت سهم قابلیت های بنیادی خوبی دارد .

در گروه سیمانی #سبهان از آبان سال پیش در کانالی با سقف 12500 -10000 در حال نوسان است و همینک مجددا در کف کانال قرار دارد سهم می تواند مجددا از کف کانال حرکت صعودی خود را آغاز کند شنیده می شود افزیش سرمایه سنگین دارد و هر چند توسط شرکت تکذیب شد ولی این موضوع و شنیده هم چنان پر رنگ است #سشرق که افت شدیدی داشته در حال نزدیک شدن به حمایت هزار و چهارصد است باید منتظر واکنش قیمت به این محدوده بود سشرق به واسط زیر مجموعه هایش به ویژه سیمان سفید شرق و سودسازی عالی اش مورد توجه است.

از بین تک سهم ها #کترام که روی چارت الگوی کف دو قلو دارد نتوانست از محدوده هفتصد و سی عبور کند ولی سهم تا زمانی که بالای مقاومت شکسته شده ششصد و پنجاه است می تواند دست به دست شده و مجددا حرکت کند #شمواد که شش ماهه خوبی داشت و در گزارش فروردین هم نشان داد می تواند سود را تکرار کند با شکست مقاومت روانی-تکنیکی سیصد توانست تا محدوده سیصد و بیست رشد کند و فعلا در حال کف سازی است به نظر تا قیمت پایانی بالای سیصد است باید به سهم فرصت داد.

اخبار مرتبط

هر برنامه‌ای بدون پشتوانه مالی و اجرایی، عملی نخواهد شد

میلاد جانه

روایت بانک جهانی از کاهش فقر در ایران

میلاد جانه

تداوم رشد تولید شرکت ها با سیاست تثبیت ارزی

میلاد جانه

دولت در بودجه ۱۴۰۳ به دنبال مالیات بستن به فقر است

میلاد جانه

توضیحات ظریف در مورد پیام استعفایش از دولت

میلاد جانه

صادرات ۱.۵ میلیون تن شیر خام پس از تبدیل به محصولات لبنی

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید