سرآمد اخبار
تجارت
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

تجارت خارجی کشور به ۶۶ میلیارد دلار رسید

رضوی، دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز با بیان اینکه تجارت خارجی کشور در یکسال گذشته به ۶۶ میلیارد دلار رسیده است، از تخصیص ۲ میلیارد دلار برای واردات کالای ته لنجی در بوشهر خبر داد.

سید مجید رضوی در گفت و گو با خبرنگار بازار اظهار داشت: قانون ساماندهی تجارت خارجی بویژه در حوزه کوله‌بری و کالای ته لنجی از دغدغه های مهم مسئولان است و دولت سیزدهم گام های بلندی در این مسیر برداشته است.

وی افزود: ته لنجی از مسایل مهم و مطالبات ملوانان استان بوشهر به شمار می رود که رئیس جمهور شهید در راستای ساماندهی ته لنجی، پیگیری و اقدامات ارزشمندی انجام داده است.

دبیر ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز خاطر نشان کرد: بر اساس آمار موجود، میزان تجارت خارجی کشور در یکسال گذشته بالغ بر ۶۶ میلیارد دلار بوده که بر اساس قانون موجود، ۱۰ درصد آن برای سال جاری به کولبری و کالای همراه مسافر اختصاص یافته است.

رضوی تصریح کرد: بر اساس قانون ساماندهی تجارت خارجی بویژه کوله بری و ته لنجی، برای سال جاری ۲ میلیارد دلار تجارت خارجی از طریق اجرای قانون کولبری و کالای همراه ملوان با تمرکز بر ته لنجی به استان بوشهر اختصاص یافته است.

وی اضافه کرد: معیشت ساحل نشینان بوشهر و ملوانان برای مسئولان در اولویت است و امیدوارم به اهداف مورد نظر برسیم.

اخبار مرتبط

اصرار سازمان بورس به سیگنال شرایط غیر معمول!

میلاد جانه

ایران خواستار نشست فوری شورای امنیت شد

میلاد جانه

بانک مرکزی: بانک‌ها می‌توانند اوراق گواهی وام مسکن منتشر کنند

میلاد جانه

تولید فولاد ایران از مرز ۳۲ میلیون تن عبور کرد

میلاد جانه

تصویب قطعنامه آتش‌بس فوری در غزه در مجمع عمومی سازمان ملل

میلاد جانه

وزارت صمت تولید این خودروها را متوقف کرد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید