سرآمد اخبار
رئیس کل بانک مرکزی
اخبار داغاقتصادبازاربانک و بیمه

تصمیم جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران

فرزین، ­رئیس‌کل بانک مرکزی در تشریح تصمیم جدید این بانک، امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های هم گروه را با نرخ توافقی مجاز اعلام کرد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند ۱ ماده ۸ آئین نامه فوق برای توسعه صادرات صنایع فلزی و تأمین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تأمین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و همچنین تأمین انرژی‌های مورد نیاز این صنعت، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های هم گروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

محمدرضا فرزین افزود: منابع حاصل از صادرات همه اقلام تولیدی و زنجیره صدرالاشاره می‌تواند به مصارف ارزی مربوط به این زنجیره حسب تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: این تصمیم مهم، موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات رنگین اساسی به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات و به تبع آن، تأمین ارز پروژه‌های توسعه زنجیره‌ی فولاد و فلزات رنگین اساسی، تسهیل و تسریع می‌شود.

محمدرضا فرزین افزود: این موضوع البته بر درآمدهای آتی و افزایش تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور نیز مؤثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

خرید تضمینی گندم ۳۰ درصد افزایش یافت

میلاد جانه

نفت برنت ۸۴ دلار و ۸۰ سنت شد

میلاد جانه

وعده ارزانی شکر | توزیع شکر تا 20 تیر با نرخ مصوب

میلاد جانه

هشدار پلیس فتا در مورد تبادل آنلاین ارز در نوروز

میلاد جانه

شوک عشقی به بازار سهام/ آقابزرگی: حداقل ۶ ماه طول می‌کشد تا بورس به روزهای اوج برگردد

میلاد جانه

تجارت ایران و ترکیه به ۱.۳۶۴ میلیارد دلار رسید

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید