سرآمد اخبار
رئیس کل بانک مرکزی
اخبار داغاقتصادبازاربانک و بیمه

تصمیم جدید بانک مرکزی برای حمایت از بورس و سهامداران

فرزین، ­رئیس‌کل بانک مرکزی در تشریح تصمیم جدید این بانک، امکان واردات در ازای صادرات صنایع فلزی، فلزات رنگی و سایر شرکت‌های هم گروه را با نرخ توافقی مجاز اعلام کرد.

به گزارش بازار، به نقل از روابط عمومی بانک مرکزی، رئیس‌کل بانک مرکزی گفت: کمیته بازگشت ارز حاصل از صادرات با بهره‌گیری از ظرفیت تبصره بند ۱ ماده ۸ آئین نامه فوق برای توسعه صادرات صنایع فلزی و تأمین مصارف ارزی زنجیره مذکور از قبیل تأمین مواد اولیه، تجهیزات و ماشین آلات و همچنین تأمین انرژی‌های مورد نیاز این صنعت، امکان واردات در ازای صادرات ایشان و سایر شرکت‌های هم گروه را با نرخ توافقی مجاز دانست.

محمدرضا فرزین افزود: منابع حاصل از صادرات همه اقلام تولیدی و زنجیره صدرالاشاره می‌تواند به مصارف ارزی مربوط به این زنجیره حسب تشخیص وزارت صنعت، معدن و تجارت تخصیص داده شود.

وی تاکید کرد: این تصمیم مهم، موجب افزایش صادرات صنعت فولاد و فلزات رنگین اساسی به علت جذابیت ایجاد شده در صادرات و به تبع آن، تأمین ارز پروژه‌های توسعه زنجیره‌ی فولاد و فلزات رنگین اساسی، تسهیل و تسریع می‌شود.

محمدرضا فرزین افزود: این موضوع البته بر درآمدهای آتی و افزایش تولیدات محصولات شرکت‌های فولادی و فلزی حاضر در بورس کشور نیز مؤثر خواهد بود.

اخبار مرتبط

۱۴۵ میلیارد تومان نقدینگی حقیقی‌ها از بازار سهام خارج شد

میلاد جانه

گزارش میانی بورس ۲۳ آبان ۱۴۰۱ / فشار فروش بیش تر شد

میلاد جانه

صادرات خودرو به اوراسیا کلید می‌خورد

میلاد جانه

قیمت جهانی طلا افزایش یافت

میلاد جانه

درخواست وزیر نیرو از مردم برای صرفه جویی در برق | میزان مصرف برق به اوج رسید

میلاد جانه

کمبودی در عرضه ماهی نداریم

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید