سرآمد اخبار
فرزین
اخبار داغارز و طلااقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

زمان افتتاح تالار مبادلات ارز توافقی مشخص شد | کشف قیمت ارز به صورت حراج

رئیس‌ کل بانک مرکزی اعلام کرد: با هدف افزایش شفافیت، کارآمدی و پایداری بازار ارز کشور، نیمه اول شهریورماه تالار مبادلات ارز توافقی در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌اندازی و از سامانه بومی این مبادلات رونمایی خواهد شد.

به گزارش ایرنا، محمدرضا فرزین با اشاره به طراحی و توسعه ابزارهای معاملاتی مختلف برای تثبیت بازار ارز در مرکز مبادله ارز و طلای ایران اظهار کرد: بانک مرکزی با هدف افزایش شفافیت، کارآمدی و پایداری بازار ارز کشور، نیمه اول شهریورماه تالار مبادلات ارز توافقی را در مرکز مبادله ارز و طلای ایران راه‌اندازی و از سامانه بومی این مبادلات رونمایی می‌کند.

وی تصریح کرد: با راه‌اندازی تالار مبادلات ارز توافقی، امکان معاملات بین واردکنندگان و صادرکنندگان مشمول ارز اشخاص در یک “بسته معاملاتی یکپارچه” جهت معامله ارز و پروانه صادراتی به صورت توام با ضمانت بانک های عامل ایجاد می‌شود.

رئیس بانک مرکزی با اشاره به ویژگی های تالار مبادلات ارز توافقی تاکید کرد: در این بازار، کشف قیمت به صورت حراج و نقد صورت می‌گیرد و انتظار می‌رود با انتقال تدریجی و برنامه ریزی شده معاملات ارزی کشور به تالار مبادله ارز توافقی مرکز مبادله ارز و طلای ایران، استفاده از سایر ابزارهای معاملاتی بازار ارز نیز توسعه یابد.

بر اساس این گزارش و بنابر سیاست بانک مرکزی، تدوین راهبردها، تنظیم‌گری و نظارت بر عهده بانک مرکزی بوده و مرکز مبادله ارز و طلای ایران به عنوان بازوی اجرایی، عملیات بازار ارز و اجرای معاملات را تحت نظارت بانک مرکزی انجام می‌دهد.

اخبار مرتبط

صندوق توسعه ملی ۱۰۰ میلیارد دلار از دولت طلبکار است

میلاد جانه

هشدار فرزین؛ بانک‌های ناتراز اصلاح نشوند، منحل می‌شوند

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز ۲۰ مرداد ۱۴۰۳/ افت نیم میلیاردی هونگچی در ۲۰ روز!

میلاد جانه

نحوه پیگیری سود سهام عدالت برای جاماندگان

میلاد جانه

روز و ساعت دقیق مراسم تحلیف پزشکیان در مجلس اعلام شد

میلاد جانه

وزیر امور خارجه: دفاع مشروع از خود و تنبیه رژیم صهیونیستی تنها گزینه بود

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید