سرآمد اخبار
واردات
اخبار داغاقتصاداقتصاد کلانبازاربازارها و خدمات مالی

واردات ۳.۱ میلیارد دلاری اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت

گمرک جمهوری اسلامی ایران اعلام‌کرد: ۳۲۹ هزار تن اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت به ارزش سه میلیارد و ۱۰۰ میلیون دلار از ابتدای امسال تا پایان مهرماه وارد کشور شد.

به گزارش بازار از گمرک ایران، واردات این میزان اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت به لحاظ وزن ۱۷.۶ درصد و از حیث ارزش ۲۰ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در این مدت ۲۹۲ هزار تن اجزا و قطعات خودرو به ارزش ۲.۹ میلیارد دلار وارد کشور شد که به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۱۷ و ۱۸ درصد کاهش نشان می‌دهد.

در همین مدت همچنین ۳۷ هزار تن اجزا و قطعات موتورسیکلت به ارزش ۲۶۴ میلیون دلار وارد کشور شده که به لحاظ وزن ۲۰ درصد و از حیث ارزش ۳۶ درصد کاهش داشته است.

بیشترین میزان واردات اجزا و قطعات خودرو از مبدا کشورهای چین، امارات متحده عربی و ترکیه بوده است که به ترتیب ۷۰ درصد، ۱۴ درصد و ۶ درصد از ارزش کل واردات را به خود اختصاص داده است.

بیشترین میزان واردات اجزا و قطعات موتورسیکلت به لحاظ ارزش از کشورهای چین با سهم ۶۷.۷ درصد، امارات متحده عربی با ۲۷.۸ درصد و تایلند با ۳.۸ درصد انجام گرفته است.

صادرات ۳۱.۶ میلیون دلاری اجزا و قطعات/ عراق مقصد نخست صادرات

این گزارش درباره صادرات انواع اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت در ۶ ماهه سال جاری می‌افزاید: در این مدت ۱۰ هزار و ۸۶۵ تن به ارزش ۳۱.۶ میلیون دلار اجزا و قطعات خودرو و موتورسیکلت صادر شده که از لحاظ وزن ۱۳ درصد کاهش و از حیث ارزش هشت درصد افزایش داشته است.

بر اساس این گزارش، از مجموع صادرات اجزا و قطعات (خودرو و موتورسیکلت) در این مدت، ۹ هزار و ۲۳۵ تن به ارزش ۲۶.۸ میلیون دلار به صادرات اجزا و قطعات خودرو و یک‌هزار و ۶۳۰ تن به ارزش ۴.۸ میلیون دلار به صادرات اجزا و قطعات موتورسیکلت اختصاص داشت.

در این مدت صادرات اجزا و قطعات خودرو به لحاظ وزن ۱۸ درصد کاهش و از حیث ارزش سه درصد افزایش داشته است، این در حالیست که صادرات اجزا و قطعات موتورسیکلت در همین مدت به لحاظ وزن و ارزش به ترتیب ۴۱ درصد و ۴۴.۵ درصد با افزایش همراه بود.

این گزارش در خصوص عمده‌ترین مقاصد صادراتی اجزا و قطعات خودرو، می‌افزاید: عراق با اختصاص سهم ۳۸ درصد، فدراسیون روسیه با ۲۱ درصد و امارات متحده عربی با ۱۱ درصد، عمده‌ترین مقصد صادراتی اجزا و قطعات خودرو به لحاظ ارزش بوده‌اند.

این گزارش در خصوص مقاصد صادراتی اجزا و قطعات موتورسیکلت، می‌افزاید: کل صادرات اجزا و قطعات موتورسیکلت در نیمه اول امسال به ۶ کشور انجام گرفت که به لحاظ ارزش عراق با اختصاص سهم ۷۶ درصدی، بزرگترین مقصد صادرات اجزاء و قطعات موتورسیکلت بوده است.

اخبار مرتبط

وزیر اقتصاد: تاریخ مصوبه نرخ خوراک پتروشیمی‌ها اشتباه است

میلاد جانه

فروش اقساطی لوازم خانگی راهی برای رونق بازار

میلاد جانه

تقاضای برق کشور به ۶۹ هزار مگاوات می‌رسد

میلاد جانه

رشد ۱۰۳ درصدی توسعه خدمات بندری و دریایی در اقتصاد دریامحور

میلاد جانه

ثبت‌نام برای سرویس مدارس تمدید شد

میلاد جانه

گره کور بنزین در ایران/ صرف ۶ میلیارد دلار از بودجه برای واردات

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید