سرآمد اخبار
همه اخبار

وجود ۱۰ میلیون تن ذخیره کالای اساسی در کشور

معاون بازرگانی داخلی وزارت صمت در جلسه ستاد تنظیم بازار کشور که با حضور معاون اول رییس جمهور و وزرای صنعت، معدن و تجارت، دادگستری و کار برگزار شد، گفت: پس از افزایش قیمت بنزین با اعمال مدیریت های لازم، ۸۰ درصد کالاها دارای ثبات کلی در کشور بوده است.

به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، عباس قبادی افزود: با توجه به اهمیت ویژه تنظیم بازار کشور در سالجاری و همچنین شرایط حاضر که موجب برگزاری روزانه جلسات ستاد تنظیم بازار شده است؛ از ابتدای امسال ۳۴ جلسه ستاد تنظیم بازار برگزار شده و این در حالیست که درسال ۹۷، در مجموع ۳۵ جلسه برگزار شده بود.
وی ادامه داد: در سال ۹۷، ستاد تنظیم بازار کشور مجموعاً ۶۷۱ مصوبه داشت در حالی که از سال ۹۸، در این ستاد ۵۰۰ مصوبه گذرانده شده و بالای ۸۰ درصد مصوبات هم اجرایی شده اند.
معاون وزیر صمت اعلام کرد: سال گذشته بالغ بر ۲۱ میلیون تن کالای اساسی با ارز ۴۲۰۰ وارد کشور شده است و در ۷ ماهه نخست امسال ۱۴ میلیون تن وارد و ذخیره شده است که ۱۰ میلیون تن ذخایر کالا تا قبل از شروع طرح افزایش قیمت بنزین بوده است.
قبادی خاطرنشان کرد: در چارچوب مصوبات این ستاد، توزیع شیر مدارس از امروز آغاز شده است، در زمینه گوشت و مرغ بهترین وضعیت را داریم.
وی افزود: بالغ بر ۲۰ هزار تن کالا در ایام محرم و اربعین عرضه شده و همچنین توزیع ۲۲۵ هزار تن کالای اساسی برای ماه رمضان انجام شده است و با توجه به اینکه در ایام نوروز سال گذشته ۶۰ هزارتن ذخیره میوه داشتیم، امسال نیز ذخیره سازی اقلام مورد نظر آغاز شده است.

منبع: ایلنا

اخبار مرتبط

واردات گوشت قرمز سبک افزایش و گوشت مرغ کاهش یافت

میلاد جانه

آغاز طرح تشدید نظارت بر بازار ویژه شب یلدا

میلاد جانه

تخلیه ۵۰۰ هزار تن کالای اساسی در بندر چابهار

میلاد جانه

توزیع بیش از ۶ هزارتن شکر از ابتدای شهریور

میلاد جانه

جزییات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ هم واردات چای کم شد هم برنج و مرغ

میلاد جانه

تخلیه بیش از ۱۱ میلیون کالای اساسی در بنادر کشور

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید