سرآمد اخبار
ارز و طلاهمه اخبار

تحلیل تکنیکال اتریوم / رشد ۲۰درصدی بعد از سقوط بزرگ

بعد از ریزش شدید بازار رمزارز در روز ۱۲ و ۱۳ آذر، در حال نوشتن این گزارش بازار دچار ریکاوری شده و در این میان اتریوم توانسته از کف قیمتی بالای ۲۰ درصد رشد را به ثبت برساند و با رکورد قیمتی خود فقط ۱۵ درصد فاصله دارد.

اقتصادآنلاین -روز جمعه ۱۲ آذر بعد از سخنرانی جروم پاول رییس بانک مرکزی آمریکا و اعلام کاهش نرخ بیکاری و همچنین سیاست‌های کنترل تورم، بازار رمزارز دچار شوک شدیدی شد. این شوک به حدی زیاد بود که بهترین رمزارز این بازار یعنی بیت‌کوین بالای ۲۰ درصد ریزش را تجربه کرد.

در این میان اتریوم نیز از این ریزش در امان نبود. اما از روز گذشته تا کنون بازار ریکاوری شده و بیشتر رمزارزها به نسبت متفاوت، درصدی از افت شدید خود را جبران کرده‌اند. در این میان اتریوم توانسته نسبت به آخرین کف ثبت شده دیروز بالای ۲۰ درصد رشد داشته باشد.

رشد ۲۰ درصدی اتریوم نسبت به آخرین کف قیمتی

در این میان رمزارز محبوب اتریوم عملکرد بسیار بهتری نسبت به بیت‌کوین داشته و نکته جالب قبل از ارائه تحلیل این است که نسبت ارزش اتریوم به بیت‌کوین در روزهای گذشته و به‌خصوص امروز بهترین عملکرد ۳ ساله گذشته را داشته است. جهت فهم بیشتر موضوع به نمودار زیر دقت کنید:

نسبت ارزش اتریوم به بیت‌کوین در تایم فریم روزانه

طبق نمودار بالا ارزش اتریوم نسبت به بیت‌کوین به بالاترین حد خود در ۱۳۲۰ روز گذشته رسیده است و این نشان‌دهنده استقبال کاربران از شبکه اتریوم نسبت به بیت‌کوین است.

در روزها و ماه‌های گذشته نیز همیشه عملکرد اتریوم نسبت به بیت‌کوین بهتر بوده و در زمان افت بازار نسبت به بیت‌کوین افت کمتری را تجربه کرده است.

به گونه‌ای که بعد از سقوط بزرگ دیروز این رمزارز تنها ۱۳ درصد با آخرین رکورد قیمتی خود فاصله دارد در حالی که فاصله بیت‌کوین از اوج قیمتی ۳۸ درصد است.

 اتریوم با نماد اختصاری ETH با ارزش بازار حدود ۵۰۱.۲ میلیارد دلار، در رتبه ۲ بازار قرار داشته و سهم ۲۰.۴۸ درصدی از کل بازار رمزارز را در اختیار دارد.

بالاترین قیمت اتریوم در تاریخ ۱۹ آبان ۱۴۰۰(۱۰ November ۲۰۲۱) معادل ۴،۸۶۱.۴۷ دلار بوده که درحال‌حاضر %۱۳.۰۸ پایین‌تر از آن زمان قرار دارد. در نمودار زیر چارت قیمتی اتریوم آورده شده که در ادامه جزییات تکنیکالی این رمزارزمحبوب در تایم فریم روزانه مورد بررسی قرار می‌گیرد.

نمودار قیمتی اتریوم در تایم فریم روزانه

طبق نمودار بالا اتریوم در حال حرکت در یک کانال صعودی زرد رنگ بود که بعد از جلسات بانک جهانی و بعد از ریزش شدید بازار رمزارز در چند روز گذشته، کف حمایتی کانال از دست رفت و درحال‌حاضر زیر این کانال در حال نوسان است.

محدوده استاتیکی مستطیل رنگ(۳۹۰۰-۴۰۰۰ هزار دلار) که هم‌تراز با موینگ ۱۰۰ روزه سفید رنگ است با حمایت خوبی روبه‌رو بوده؛ به گونه‌ای که دیروز با کندل با سایه پایینی بسیار بلندی از این ناحیه برگشته است.

بنابراین می‌توان این ناحیه را حمایت خوب و پرتقاضای برای اتریوم خطالب کرد. اما لازم است اشاره شود مدت زیادی است که اتریوم در یک کانال صعودی بوده و اکنون در زیر آن در حال معامله است.

بهترین استراتژی برای برگشت روند این است که اتریوم بتوانید ناحیه دایره زرد رنگ یعنی محدوده ۴۵۰۰ دلار را به سمت بالا بشکند و بالای آن تثبیت شود در غیر این صورت حرکت برگشتی اتریوم به کف کانال صرفا پولبک است و ممکن است روند این رمزارز کاملا عوض شود.

اخبار مرتبط

پیش بینی تحلیلگر معروف از آینده ارزهای دیجیتال / بیت کوین بخریم؟

میلاد جانه

رمزارزها به صورت ترکیبی در محدوده سبز و قرمز

میلاد جانه

قیمت بیت کوین بدون تغییر!

میلاد جانه

بازار رمزارزها بهم ریخت / فروش وحشت‌زده سرمایه‌گذاران اتریوم

میلاد جانه

صعودی دیگر از بیت‌کوین | آخرین قیمت ارزهای دیجیتال

میلاد جانه

بیت کوین به ۲۰ هزار دلار سقوط می کند؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید