سرآمد اخبار
بیت کوین
ارز و طلاهمه اخبار

ریزش بیتکوین و سال رکود رمزارزها / معرفی کریپتوهای پرپتانسیل 2022

دینا شبانی

یکی از ویژگی های جذاب صنعت ارزهای دیجیتال غیر قابل پیش‌بینی بودن آن است.  این غیرقابل پیش‌بینی بودن و صعود و نزول های مداوم ارزهای دیجیتال، جذابیت بازار را بسیار زیاد کرده است. مردم و سرمایه گذاران تصور می‌کنند که این بازار توانایی میلیونر کردن آنها را به صورت یک شبه دارد.

اگر چه سخت است که بدانیم کدام کوین یا توکن می تواند سود خوبی به همراه داشته باشد اما همیشه ارزش این را دارد که با کمی  تحقیق و بررسی، گزینه مناسب سرمایه گذاری را پیدا کنیم. همیشه میتوانیم به بعضی از این کوین ها امیدوار باشیم.

در سال گذشته شاهد افزایش تقریباً ۷۰ درصدی بیت کوین بودیم اما بررسی دقیق و نوسانات شدید چند روز اخیر بیت کوین همچنین رسیدن به قیمت ۴۱۰۰۰ دلار چشم انداز آینده بیت کوین را برای برخی سرمایه‌گذاران مبهم کرده است .  بعضی از تحلیلگران بر این باورند که بیتکوین در ماه‌های آینده با کاهش شدید قیمت مواجه خواهد شد .

با در نظر گرفتن به اینکه سال گذشته سال بسیار خوبی برای سرمایه‌گذاران بود و تقریباً ارزش کل بازار کریپتو به مجموع دو تریلیون دلار رسیده بود، می توان پیش‌بینی کرد که ارزهای دیجیتال می‌توانند وارد رکود چند ساله شوند.

بیت کوین به نوسانات هیجانی زیاد معروف است ، در گذشته سابقه داشته این ارز دیجیتال در یک روز ۴۰ درصد ریزش داشته باشد. با بررسی دقیق تر آنچه که از گذشته تا به امروز برای بیتکوین اتفاق افتاده، دیدیم که  بیتکوین در  نوامبر سال گذشته به ۶۹ هزار دلار رسیده  اما اکنون  قیمت  ان ۴۱ هزار دلار است که تقریباً ۴۰ درصد از اوج قیمتی خود کاهش یافته است .

به نظر می رسد ترس از افزایش نرخ بهره ایالات متحده و تأثیر اعتراضات و آشفتگی سیاسی در قزاقستان بر عملیات استخراج  این کشور، عواملی هستند که باعث کاهش قیمت بیت کوین شدند، همچنین این بازار هنوز  هم با تأثیر ویروس کرونا بر اقتصاد جهانی دست و پنجه نرم می کند.

در ۲۴ ساعت گذشته بیش از ۸۰۰ میلیون دلار فروش ارزهای دیجیتال اتفاق افتاده است و اکنون قیمت بیت کوین به سطحی رسیده که آخرین بار در اواخر سپتامبرسال گذشته بود.به طور کل در این هفته، بیت کوین بیشتری وارد صرافی ها شده که می تواند نشان دهنده تغییر نزولی در احساسات سرمایه گذارها باشد و تمایل انها به فروش را نشان دهد.

اگر به یاد داشته باشید در سال 2018 هم ، بیت کوین پس از صعود به بالاترین رقم نزدیک به 20،000 دلار ، در عرض چند ماه ، به 3000 دلار سقوط کرد. هر چند که برخی از تحلیل گران و حامیان ارز دیجیتال می‌گویند که این بار همه چیز متفاوت است زیرا سرمایه‌گذاران بیشتری وارد بازار شدند و بازار دارای حجم بالاتری نسبت به گذشته می باشد.

کارول الکساندر، استاد امور مالی در دانشگاه ساسکس، گفته  که انتظار دارد بیت کوین در سال 2022 به کمتر از 10000 دلار برسد. الکساندر می‌گوید((اگر اکنون یک سرمایه‌گذار بودم، به زودی به خروج از بیت‌کوین فکر می‌کردم، زیرا احتمالاً قیمت آن در سال آینده سقوط می‌کند. ))

او معتقد است اتریوم، سولانا، پولکادوت و کاردانو رمز ارز هایی هستند که در سال ۲۰۲۲ پتانسیل رشد خوبی خواهند داشت.داده ها نشان می دهد به مرور زمان سهم بیت کوین از بازار کاهش یافته و سایر ارزهای دیجیتال مانند اتریوم نقش بسیار بیشتری را ایفا می کنند. این چیزی است که تحلیلگران انتظار دارند در سال آینده نیز ادامه پیدا کند.

در مورد اینکه بازار کریپتو در سال ۲۰۲۲ به کجا خواهد رفت ،اختلاف نظر زیادی است  .برخی تحلیلگران بر این باورند که وارد رکود چند ساله خواهد شد ، برخی طرفداران می‌گویند که دارایی دیجیتال آینده امور مالی است و برخی بدبینان اصرار دارند که این حباب آماده ترکیدن است ، اما همه آنها بر روی یک چیز توافق دارند  اینکه هنوز در مورد ارزدیجیتال صحبت می کنند و آینده امور مالی تغییر خواهد کرد.

یکی دیگر از حوزه های کلیدی که احتمالاً  سال آینده روی ان  تمرکز خواهند کرد، استیبل کوین ها هستند. کوین هایی هستند که ارزش آنها با قیمت دارایی های موجود مانند دلار آمریکا سنجیده میشود.  بدون شک سال آینده قوانین نظارتی بیشتری برای ارز های دیجیتال به خصوص استیبل کوین ها خواهد آمد .زیرا این نگرانی وجود دارد که آیا دارایی‌های کافی در ذخایر خود برای پشتوانه استیبل کوین ها وجود دارد یا خیر ؟برای مثال تتر، بزرگ‌ترین استیبل کوین جهان، در سال گذشته به شدت مورد بحث بود ، اما امسال ما شاهد مقررات جدیدی خواهیم بود.

همچنین پیش‌بینی می‌شود که امسال زنان بیشتری به عنوان سرمایه گذار ارزهای دیجیتال وارد این حوزه خواهند شد. بر اساس داده‌های صرافی جمینی( (gemini  مشخصات یک سرمایه گذار معمولی حوزه کریپتوکارنسی در سال ۲۰۲۲ به طور قابل توجهی تغییر خواهد کرد . به طور کلی تا امسال میانگین مالک رمز ارزها ،  یک مرد ۳۸ ساله بود که تقریباً ۱۱۱ هزار دلار در سال درآمد داشت ، اما این الگو رو به تغییر است . تقریباً دو سوم از بزرگسالان ایالات متحده دارای حس کنجکاوی به رمز ارز هستند . درواقع آن‌ها صاحب رمز ارز نیستند اما علاقه مند به یادگیری و یا سرمایه‌گذاری بر روی این دارایی های دیجیتال هستند و حدود ۵۳ درصد از این افراد زن هستند.مطالعات نشان داده در حال حاضر تنها ۲۶ درصد از دارندگان ارز های دیجیتال زن هستند  که این در سال آینده رو به تغییر است ، به نظر می‌رسد که سیر علاقه‌مندان زن به حوزه ارزهای دیجیتال رو به صعود است.

امسال شاهد این خواهیم بود که شرکت های بیشتری شروع به پذیرش رمز ارز به عنوان نوعی پرداخت خواهند کرد.به عنوان مثال، سینماهای زنجیره ای AMC اعلام کرد که علاوه بر بیت کوین برای خرید بلیط، اتریوم، بیت کوین کش و لایت کوین را نیز می پذیرد. همچنین ، خرده فروشانی مانند آمازون و والمارت در حال استخدام کارشناسان بلاک چین و ارزهای دیجیتال برای توسعه ارز دیجیتال خود هستند.

سانگ چوی معاون توسعه کسب و کار با همکاری صرافی ارز دیجیتال( کوین استار) می‌خواهد کیوسک‌های بیت کوین یا همان خودپردازهای بیت کوین را به خرده فروشی ها و فروشگاه هایی مثل والمارت ارائه بدهد. او می‌گوید امسال می‌تواند سالی باشد که پرداخت با ارز دیجیتال واقعی شود ، چرا که مصرف کنندگان نسل امروز خصوصاً آنهایی که جنریشن z هستند زندگی دیجیتالی بیشتری دارند و پرداخت با ارز دیجیتال آنها را خوشحال خواهد کرد.  همچنین حذف هزینه‌های کارت اعتباری می‌تواند افراد بیشتری را برای پذیرش رمز ارز وسوسه کند.

با توجه به تمام نکاتی که گفته شد کریپتوهایی وجود دارند که  امسال  می توانند عملکرد خوبی داشته باشند در ادامه برخی از این کریپتوها را بررسی می کنیم:

سولانا

سولانا یا SOL یک نام بسیار بزرگ در بازی کریپتو است که در حال حاضر در رتبه پنجم در کنار غول‌هایی مانند بیت‌کوین و اتریوم قرار دارد. حجم معاملات 24 ساعته آن بیش از 3 میلیارد دلار و ارزش بازار آن حدود 6.8 میلیارد دلار است. سولانا یکی از شگفتی‌های بزرگ ارزهای دیجیتال در سال 2021 است. این ارز از ناکجاآباد بیرون آمد و اکنون به عنوان یک رقیب برتر برای مقابله با اتریوم در فضای بلاک چین پلتفرم ظاهر می‌شود.

مزیت رقابتی سولانا در مقیاس پذیری و هزینه های تراکنش آن است. در حال حاضر، در این جبهه تقریباً بی نظیر است. سولانا می‌تواند بیش از 50000 تراکنش در ثانیه را با قیمت‌های کمتر از 00001 دلار در هر تراکنش انجام دهد. این بدان معناست که بسیار کارآمدتر از سیستم های متمرکز مانند ویزا است.

بلومبرگ سولانا را به‌عنوان «رقیب احتمالی درازمدت اتریوم» توصیف می‌کند.  این پروتکل توجه بسیاری از توسعه دهندگان و سرمایه گذاران را به خود جلب کرده است. سولانا از مکانیزم اجماع جدیدی به نام اثبات تاریخ برای سفارش خودکار معاملات استفاده می کند.پلتفرم قراردادهای هوشمند سولانا با هزینه‌های بسیار پایین تراکنش، حوزه کریپتو را مجذوب خود کرده است که منجر به افزایش سریع طرفداران آن شده است. باید ببینیم سال آینده چه چیزی برای SOL در نظر گرفته شده است.

آواکس

 Avalanche  یکی دیگر از شبکه های بلاک چین است،. قیمت توکن بومی خود  AVAX به شدت افزایش یافته و آن را به یکی دیگر از توکن هایی تبدیل کرده است که عملکرد شگفت انگیزی را در سال 2021 از خود به نمایش گذاشته است.این یکی از رقبای اتریوم است که قصد دارد اتریوم را به عنوان محبوب ترین بلاک چین برای قراردادهای هوشمند از بین ببرد. هدف آن حل مشکل مقیاس پذیری است که بلاک چین اتریوم با خروجی تراکنش بالاتر تا 6500 تراکنش در ثانیه (TPS) تجربه کرده است.

شبکه اصلی Avalanche کمی بیش از 12 ماه پیش راه اندازی شد و در حال حاضر برخی از برنامه های غیرمتمرکز برتر (dApps) از جمله Trader Joeاکسچنج  ،

NFT Tradeبازار و  Aave (DeFi) را دارد.

ارزش بازار Avalanche (AVAX) اکنون 26 میلیارد دلار است و آن را یازدهمین ارز دیجیتال با ارزش از نظر ارزش بازار می کند.

دوج کوین

دوج کوین از زمان سقوط بازار کریپتو در ماه می بهبود چندانی نداشته است. با این حال، با توجه به اخبار بزرگی که برای این رمزارز در سال 2022 منتشر می شود،این به سرمایه گذاران زمان می دهد تا روی Dogecoin سرمایه گذاری کنند.

خبر بزرگی که در راه است، ماموریت Doge-1 است که برای سه ماهه اول سال 2022 برنامه ریزی شده است. این یک ماموریت ماه توسط SpaceX است که هدف آن کشف کاربرد ارزهای دیجیتال در تجارت بین سیاره ای است.

با توجه به اینکه اسپیس ایکس و بنیانگذار آن، ایلان ماسک، نام‌های بزرگی در صنعت فضایی هستند، این ماموریت احتمالا توجه رسانه‌ها را به خود جلب خواهد کرد. این بدان معناست که حتی افرادی که اطلاعات زیادی در مورد ارزهای دیجیتال ندارند، برای اولین بار با Dogecoin معرفی خواهند شد.

توجه رسانه‌ای قوی که این رویداد به خود جلب خواهد کرد، احتمالاً FOMO را در اطراف Dogecoin ایجاد می‌کند و قیمت را برای کسانی که قبلاً در رمزارز هستند بالا می‌برد.در آخرین Bull Run، Dogecoin بیش از 10000 درصد افزایش یافت و همه اینها توسط توییت های ایلان ماسک در مورد آن ایجاد شد.به این ترتیب، افزایش 1000 درصدی Dogecoin در سه ماهه اول سال 2022 در واقع یک احتمال است. چنین حرکتی هر کسی را که در Dogecoin سرمایه گذاری می کند ، ثروتمند می کند.تلاقی این عوامل باعث می شود که Dogecoin به یکی از ارزهای رمزنگاری شده پر سود در سال 2022 تبدیل شود.

چیلیز

کوین چیلیز (CHZ) تقریباً یک سال است که وجود دارد و از زمان عرضه به خوبی عمل کرده است، با ارزش بازار فعلی بیش از 2.6 میلیارد دلار و حجم معاملات حدود 317 میلیون دلار در 24 ساعت .در حال حاضر در رتبه 67 در رتبه بندی ارزهای دیجیتال قرار دارد و ممکن است در طول سال 2022 رشد کند.همچنین شایان ذکر است که صرافی چیلیز، اولین صرافی ورزشی  در جهان است. بنابراین اگر به معامله توکن‌هایی که مستقیماً با تیم‌های ورزشی واقعی مرتبط هستند علاقه دارید، پلتفرم مبادله آنها را بررسی کنید. این یک ایده بسیار جدید با آینده ای  امیدوار کننده است.

توکن KuCoin کوکوین

KuCoin   بیشتر به دلیل صرافی جهانی ارزهای دیجیتال شناخته شده است تا کوین  خود.

صرافی KuCoin در حال حاضر یکی از بزرگ‌ترین صرافی‌ها در جهان است، اما ارز آن، KuCoin Token، نیز بسیار خوب عمل می‌کند.

 KuCoin Tokenاز سال 2017 وجود داشته است،. در فوریه 2021، قیمت KuCoin Token بیش از 2000٪ افزایش یافت. همراه با این، ارزش بازار آن به طور قابل توجهی افزایش یافته است و اکنون حدود 2.2 میلیارد دلار است. به طور خلاصه، این یک ارز دیجیتال امیدوار کننده است که توسط یک شرکت معتبر پشتیبانی می شود و آن را به یک سرمایه‌گذاری جالب برای سال ۲۰۲۲ تبدیل کرده است.

کاردانو

Cardano پتانسیل زیادی برای افزایش ارزش در سال 2022 دارد. این شرکت به تازگی قراردادهای هوشمند را روی پلت فرم خود ادغام کرده است. این به این معنی است که در آینده، می‌تواند با اتریوم رقابت کند . همه چیز از صرافی های غیرمتمرکز گرفته تا پلتفرم های وام دهی غیرمتمرکز اکنون می تواند بر روی کاردانو ساخته شود.با شروع ساخت پروژه ها بر روی این بلاک چین، تقاضا برای ADA و پتانسیل قیمت آن افزایش می یابد.

در حالی که اتریوم در حال حاضر پلتفرم بلاک چین غالب در بازار است، کاردانو از نظر فنی برتر است و این می تواند به نفع آن باشد.کاردانو تحت عنوان بلاک چین های نسل سوم قرار می گیرد. بیت کوین نسل اول است، در حالی که اتریوم نسل دوم است. تفاوت اصلی بین این نسل ها توانایی مقیاس پذیری است.

در حالی که اتریوم می‌تواند حدود ده‌ها تراکنش را در هر ثانیه روی زنجیره انجام دهد، کاردانو می‌تواند بیش از 200 تراکنش را انجام دهد.در اصل، توسعه دهندگان می توانند قراردادهای هوشمند بسیار دقیقی را روی کاردانو بسازند.اگر جذب Cardano در توسعه قراردادهای هوشمند در این سال افزایش یابد، پس احتمال زیادی وجود دارد که قیمت آن تا سال 2022 افزایش یابد. پتانسیل کاردانو برای دو رقمی شدن در طول سال 2022 بسیار زیاد است.

سناریوهای مختلفی می تواند برای سال ۲۰۲۲ وجود داشته باشد اما همیشه با مدیریت سرمایه می توان سال مالی خوبی را رقم زد. با کمی تحقیق در حوزه کریپتو میتوان کوینها و یا توکن های مختلفی را برای سرمایه‌گذاری پیدا کرد، به جز آنهایی که ما در این مقاله معرفی کردیم کریپتوهای زیادی وجود دارد که پتانسیل رشد در سال ۲۰۲۲ را خواهند داشت ، با توجه به اینکه امسال سال متاورس، نسل سوم اینترنت و بازارهای nft و همچنین خدمات مالی دیفای است ، سعی کنید در انتخاب توکن یا کوین هوشمندانه عمل کنید صد البته کریپتو هایی که در این زمینه ها فعالیت می کنند پتانسیل رشد بیشتری خواهند داشت.

اخبار مرتبط

رمزارزها همچنان بر مدار نوسان /خبری از صعود و نزول نیست

میلاد جانه

آمریکا بازار رمزارز‌های روسیه را تحریم کرد

میلاد جانه

فصل آلت کوین ها فرا رسیده است؟ / افت تسلط بیت‌ کوین بر بازار

میلاد جانه

آیا بیت کوین قله تاریخی خود را فتح می کند؟

میلاد جانه

مقاومت قیمت بیت کوین بالای سطح ۷۰ هزار دلار

میلاد جانه

تغییر تاکتیک تریدرها در بازار ارز دیجیتال؛ سبقت تتر از بیت‌کوین

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید