سرآمد اخبار
اوکراین
اخبار داغامور خارجهجهانسیاست

تأکید بر ادامه حمایت نظامی ناتو از اوکراین

در شرایطی که رهبران ناتو از قصد خود برای ادامه تنبیه روسیه به دلیل حمله به اوکراین و حمایت نظامی از کی‌یف خبر دادند، سخنگوی وزارت خارجه روسیه گفت: عدم تلاش بروکسل برای تشویق کی‌یف برای حل و فصل اوضاع از طریق مذاکره، گویای علاقه آنها به ادامه جنگ است.

به گزارش  تسنیم، رهبران کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو)، از جمله جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، روز پنجشنبه در یک نشست فوق العاده در مقر ناتو در بروکسل گرد هم جمع شدند تا درباره افزایش کمک‌ها به اوکراین و تقویت حضور نظامی این ائتلاف در جهت گیری به سمت شرق گفتگو کنند.

در پایان این اجلاس، تصمیم گرفته شد تا گروه‌های نبرد چندملیتی مضاعفی در خاک بلغارستان، مجارستان، رومانی و اسلواکی ایجاد شود. این اقدام پاسخی به حمله نظامی روسیه به اوکراین و به منظور تضمین امنیت همه متحدان ناتو در منطقه طراحی شده است.

علاوه بر این، ائتلاف قصد خود را برای تقویت حمایت از اوکراین، “از جمله امنیت سایبری و مقابله با تهدیدات شیمیایی و هسته‌ای” اعلام کرد. کشورهای ناتو موافقت کردند که به حمایت نظامی خود از کی‌یف ادامه دهند.

ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو در آستانه نشست بروکسل گفت که ناتو خود را بخشی از درگیری در اوکراین نمی‌داند و قرار نیست به آنجا نیرو بفرستد.

ضمن اینکه، ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین نیز در پیامی ویدئویی برای سران کشورهای عضو ناتو، از آنها خواست بدون هیچ محدودیتی به کشورش کمک نظامی کند.

وی گفت: «من از شما می خواهم در نگرش و ارزیابی خود تجدید نظر کنید و امنیت ما را تامین کنید. شما می توانید یک درصد از هواپیماهای خود و یک درصد از تمام تانک‌های خود را به ما بدهید. ما نمی توانیم آنها را بخریم و چنین تدارکاتی تنها به تصمیم ناتو بستگی دارد.»

اخبار مرتبط

پوتین: اوکراین و روسیه یک ملت هستند

میلاد جانه

صادرات نفت روسیه به اروپا ادامه دارد

میلاد جانه

اقتصاد اوکراین و روسیه کوچکتر می‌شود

میلاد جانه

بایدن: اوکراین به احتمال زیاد به اتحادیه اروپا ملحق می‌شود

میلاد جانه

ترامپ: اوضاع در اوکراین بدتر خواهد شد

میلاد جانه

لاوروف: تسلیم فشار‌های غرب نمی‌شویم

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید