سرآمد اخبار
جنگ-اوکراین
اخبار داغجهانسیاست

هشدار روسیه درباره خطر وقوع جنگ جهانی هسته‌ای

با گذشت بیش از ۲ ماه از درگیری‌های روسیه و اوکراین، وزیر امور خارجه روسیه درباره خطر واقعی وقوع جنگ جهانی هسته‌ای هشدار داد.

در حالی که شصت‌ودو روز از حمله نظامی روسیه به اوکراین می‌گذرد سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه اعلام کرد: «ما نسبت به خطر واقعی وقوع جنگ جهانی سوم هشدار می‌دهیم؛ خطر جنگ هسته‌ای جدی و واقعی و دست‌کم گرفتن آن اشتباه است.»

و این در حالی است که ۳ کشتی جنگی ناتو روز گذشته (دوشنبه) وارد بندر تورکو واقع در جنوب غرب فنلاند شدند تا همراه با ناوگان این کشور یک رزمایش نظامی مشترک برگزار کنند.

وزارت دفاع روسیه نیز اعلام کرد نیرو‌های این کشور ۲۷ مورد از تأسیسات نظامی اوکراین را با موشک‌های بسیار دقیق هدف قرار داده است. پیش از این «آنتونی بلینکن» وزیر امور خارجه آمریکا و «لوید آستین» وزیر دفاع این کشور با «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین در کی‌یف دیدار کردند.

معاون رئیس حزب حاکم اوکراین گفته است انتظار آن‌ها این است که اوکراین نامزد پیوستن به اتحادیه اروپا شود.

این مقام اوکراینی مدعی شد: «مسکو اقدام به کوچ دادن غیرنظامیان از ماریوپل به روسیه می‌کند، روسیه بایستی بمباران پیاپی سرزمین‌های ما را متوقف کند.»

«ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه در نشستی با مقامات دادستانی روسیه با تأکید بر این‌که «مسکو همه امکانات لازم را برای کاهش تأثیر تحریم‌ها دارد»، اعلام کرد سازمان‌های اطلاعاتی غرب در نتیجه شکست در پروژه‌های اطلاعاتی خود به برنامه‌ریزی برای ترور روزنامه‌نگاران روسی روی آورده‌اند.

رئیس سازمان فضایی فدرال روسیه (روسکوسموس) و کارشناسان نظامی روسی بر این باورند که موشک‌های سرمت (SARMAT) که به تازگی رونمایی شده است تا ۴۰ سال امنیت روسیه را تضمین می‌کند.

معاون نماینده دائم روسیه در سازمان ملل روز گذشته گفت جهان نباید تحت تأثیر اطلاعات نادرست درباره جنگ اوکراین قرار گیرد و صحبت در مورد استفاده روسیه از سلاح شیمیایی در اوکراین ادعای نادرستی است.

اخراج ۴۰ دیپلمات آلمانی در پاسخ به تصمیم غیردوستانه برلین

وزارت خارجه روسیه روز گذشته در بیانیه‌ای از اخراج ۴۰ دیپلمات آلمانی در پاسخ به تصمیم غیردوستانه برلین برای اخراج دیپلمات‌های روسیه به‌خاطر جنگ اوکراین خبر داد.

مؤسسه بین‌المللی تحقیق درباره صلح مستقر در استکهلم (سوئد) اعلام کرد نتایج پژوهش‌ها و مطالعات انجام شده نشان می‌دهد که هزینه‌های نظامی در جهان در سال گذشته میلادی به رقم بی سابقه‌ای رسید.

این در حالی است که کارشناسان معتقدند تورم و افزایش قیمت‌ها در سطح جهانی با تحریک آمریکا و سایر کشور‌های غربی به وجود آمده است.

روز دوشنبه یک نشریه آمریکایی پیش‌بینی کرد با توجه به اعمال تحریم‌های آمریکا علیه روسیه، سلطه جهانی دلار ممکن است پایان پذیرد.

کشور‌های عضو ناتو در رابطه با موضوع اوکراین دچار اختلاف نظر و شکاف هستند زیرا برخی صلح و برخی تضعیف روسیه را خواستار شده‌اند.

پیش‌تر وزیر خزانه‌داری آمریکا هشدار داده بود که تحریم انرژی روسیه بیشتر از مسکو به اروپا آسیب می‌رساند.

اخبار مرتبط

رئیس اتاق بازرگانی ایران: دفتر تجاری اتاق ایران در روسیه به‌زودی راه‌اندازی خواهد شد

میلاد جانه

هشدار پوتین به فنلاند: پیوستن به ناتو اشتباه است

میلاد جانه

روسیه: چندین مسئله مذاکرات وین باید نهایی شود

میلاد جانه

فرشاد مومنی: روس و انگلیس بر سر اینکه ایران سر بلند نکند توافق دارند/آنچه در تاریخمان تجربه کردیم، اکنون نیز مشاهده می شود

میلاد جانه

وزارت دفاع روسیه: باکو آتش‌بس در قره‌باغ را نقض کرده است

میلاد جانه

ترامپ: اوضاع در اوکراین بدتر خواهد شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید