سرآمد اخبار
گردوخاک
اخبار داغسلامت و رفاه

خیزش گرد و خاک در این استان ها

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از خیزش گرد و خاک در برخی استان‌ها و بارش باران وگاهی رعد و برق در برخی استان‌های شمالی و دامنه‌های البرز مرکزی خبر داد.

 صادق ضیاییان افزود: براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، طی سه روز آینده در ساعات بعدازظهر وزش باد شدید در غرب، جنوب غرب و دامنه‌های البرز در استان‌های قزوین، البرز، تهران، غرب سمنان، قم و مرکزی ادامه خواهد داشت که در برخی مناطق موجب خیزش گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و دید افقی خواهد شد همچنین طی این مدت در نوار شرقی کشور به‌ویژه منطقه زابل وزش باد و خیزش گرد و خاک پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا در ادامه گفت: امروز (۱۸ خردادماه) در بخش‌هایی از استان‌های گلستان، مازندران، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی، شمال و شرق سمنان و دامنه‌های البرز مرکزی ابرناکی و بارش باران، گاهی با رعد و برق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود.

وی اضافه کرد: طی روزهای پنجشنبه تا یکشنبه (۱۹ تا ۲۲ خردادماه) در شمال شرق و شمال غرب کشور و ارتفاعات البرز مرکزی در ساعات بعد از ظهر و اوایل شب رگبار و رعد و برق، وزش باد شدید موقت و در برخی مناطق همراه با خیزش گردوخاک محلی موقت دور از انتظار نیست.

به گفته ضیاییان دریای خزر طی دو روز آینده و خلیج فارس جمعه و شنبه (۲۰ و ۲۱ خردادماه) مواج خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۱۹ خردادماه) صاف گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۵ و حداکثر دمای ۳۷ درجه سانتیگراد و طی ‌جمعه (۲۰  خردادماه) صاف گاهی وزش باد شدید با حداقل دمای ۲۴ و حداکثر دمای ۳۶ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۱۸ و ۱۹ خردادماه) اهواز با دمای ۴۹ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۱۱ و ۱۰ درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

منبع: ایسنا

اخبار مرتبط

ادامه بارش‌ها و کاهش دما در نقاطی از کشور

میلاد جانه

وزش باد و رگبار باران در ۷ استان/ افزایش تدریجی دما

میلاد جانه

امروز در تهران گردوخاک به پا می شود

میلاد جانه

کاهش دما تا ۱۴ درجه در این استان‌ها

میلاد جانه

شدت بارش‌های رگباری در پایتخت طی امروز و فردا

میلاد جانه

خیزش گرد و خاک در نقاط مختلف کشور/بارش باران در برخی استان‌ها

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید