سرآمد اخبار
اخبار داغکار و کارگر

حق مسکن ۶۵۰ هزار تومانی کارگران چه شد؟

باتوجه به اینکه مهلت ۷روزه رییس مجلس به دولت برای اصلاح حقوق بازنشستگان و نیز حق مسکن کارگران به پایان رسیده، بالاخره چه خبر از حق مسکن ۶۵۰هزار تومانی کارگران؟

اقتصاد آنلاین – سیده زهرا محمودی؛ حق مسکن کارگران در حالی امسال ۵۵۰هزار تومان تعیین شده بود که  کمک هزینه مسکن ۱۴۰۱ در آخرین نشست شورای عالی کار در ۱۹ اسفند سال گذشته، ۶۵۰ هزار تومان تعیین شده بود.

رقم ۶۵۰هزار تومانی، رقمی بود که نمایندگان دولت، کارگران و کارفرمایان آن را امضا و وزیر کار آن زمان، عبدالملکی، به عنوان دبیر شورا، مصوبه‌ی افزایش حق مسکن را برای امضا و تایید نهایی به هیات دولت ارسال کرد.

اما در نهایت، خروجی نشست هیات وزیران در خرداد ماه چیز دیگری بود؛ براساس جلسه یازدهم خرداد، مبلغ تعیین‌شده در شورای عالی کار تغییر یافته و ۱۰۰هزار تومان کمتر یعنی ۵۵۰هزار تومان تعیین شده بود.

در واقع باوجود اینکه اسفند ماه نمایندگان دولت به رقم تصویبی شورای عالی کار رضایت دادند، در جلسه یازدهم خرداد ماه نظرشان برگشت و حاضر نشدند که حق مسکن ۶۵۰هزار تومانی را تصویب کنند.

اما ماجرا به اینجا ختم نشد؛ در نتیجه پیگیری‌ قالیباف، رییس مجلس روز ۲۹تیرماه، با نامه‌ای به دولت خواستار دو موضوع شد؛ اول، افزایش مستمری بازنشستگان و دوم، مصوبه‌ی کمک هزینه‌ی مسکن کارگران.

حال این مهلت ۷روزه به پایان رسیده و باتوجه به پیگیری‌های اقتصاد آنلاین خبری از افزایش مستمری بازنشستگان نیست؛ اما در رابطه با مصوبه کمک هزینه مسکن کارگران، اقتصاد آنلاین به گفتگو با فرامرز توفیقی، نماینده کارگران در کمیته دستمزد پرداخته است.

توفیقی در پاسخ به این سوال که حق مسکن کارگران چه شد گفت: هنوز اتفاقی در این زمینه نیفتاده و مهلت ۷روزه‌ای که رییس مجلس داده بود هم به پایان رسیده است.

وی ادامه داد: ۵ماه از سال گذشته و حق مسکن ۶۵۰هزار تومانی باید اجرا و مابه‌التفاوت این ۵ماه نیز به حساب کارگران واریز شود؛ مگر آنکه دولت بخواهد در اقدامی نوظهور رای را برگرداند که بعید می‌دانم چنین اتفاقی بیفتد.

اخبار مرتبط

۵۰ درصد متقاضیان مسکن ملی حذف شدند

زینب یزدانی

قیمت مسکن کاهشی می شود / وعده بزرگ به مردم

«مسکن حمایتی» هوا شد! / ثبت نام در کدام شهرها منتفی است؟

میلاد جانه

رکود در بازار مسکن همچنان ادامه‌دار است

میلاد جانه

این خریداران از بازار مسکن خارج شدند

میلاد جانه

موافقت مجلس با افزایش وام ودیعه مسکن به ۲۰۰ میلیون تومان

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید