سرآمد اخبار
زینب یزدانی
اخبار داغجهانروزنامه

روسیه به دنبال اتصال مجدد سوئیفت برای صادرات غلات است

ترجمه: زینب یزدانی

روسیه پیشنهاد می کند که موانع تجارت کشاورزی در بحبوحه کمبود جهانی مواد غذایی برداشته شود.

سرگئی ورشینین، معاون وزیر امور خارجه روسیه روز شنبه گفت که روسیه می خواهد وام دهنده اصلی کشاورزی خود راسلخوزبانک دوباره به شبکه مالی سوئیفت متصل شود تا صادرات غلات و کودهای شیمیایی آزاد شود.

سرگئی ورشینین گفت: این اولین باری نیست که ما در این مورد بحث می کنیم، زیرا از دیدگاه من، اتصال مجدد راسلخوزبانک، که اکثر معاملات کشاورزی را تامین می کند، یک موضوع کلیدی است.

ما این موضوع را مورد بحث قرار داده ایم و مجدداً از نمایندگان سازمان ملل تضمین هایی دریافت کرده ایم که آنها نیز در نظر دارند . ورشینین به خبرنگاران گفت که این موضوع حیاتی است .

این اظهارات معاون وزیر امور خارجه روسیه پس از دیدار با مقامات ارشد سازمان ملل در روز جمعه، در مورد توافقی که تضمین کننده عبور ایمن به صادرات غلات اوکراین از طریق دریای سیاه بود، صورت گرفت.

براساس این پیمان که در ماه ژوئیه با میانجیگری سازمان ملل و ترکیه به امضا رسید، روسیه به دنبال مهلت تحریمی برای تجارت کشاورزی خود بود، اما از آن زمان از تلاش‌های سازمان ملل برای رفع محدودیت‌های غرب که بر این بخش تأثیر می‌گذارد ابراز نارضایتی کرده است.

در حالی که تحریم ها مستقیماً کشاورزی روسیه را هدف قرار نمی دهد، بر پرداخت ها، بیمه و کشتیرانی تأثیر می گذارد. بسیاری از بانک‌های روسی در اوایل سال جاری از سیستم پیام‌رسانی مالی سوئیفت جدا شدند و تسویه حساب مستقیم برای صادرات را دشوار کرد.

به گفته ورشینین، یکی از راه‌های کاهش این مشکل، افتتاح حساب‌های ویژه در بانک‌های خارجی، مانند سیتی بانک و جی‌پی مورگان، برای تسهیل پرداخت‌ها برای صادرات روسیه است.

وی با تاکید بر اینکه این گزینه در صورت وجود تنها می تواند موقتی باشد، زیرا راه حل واقعی اتصال دوباره و کامل بانک راسلخوزبانک به سامانه پیام رسان مالی سوئیفت است و باید قبل از پایان قرارداد غلات در ۱۹ نوامبر این مشکل حل شود.

ورشینین خاطرنشان کرد که مسکو هنوز با تمدید مشارکت خود در این معامله موافقت نکرده است. پیش از این، تعدادی از مقامات ارشد روسیه هشدار داده بودند که اگر سازمان ملل به تعهدات خود در مورد صادرات روسیه عمل نکند، این کشور می تواند از توافق خارج شود.

منبع: راشاتودی

اخبار مرتبط

چین: برای حل موضوع هسته‌ای ایران تلاش می‌کنیم

میلاد جانه

قیمت طلای جهانی سقوط کرد

میلاد جانه

آمادگی قزاقستان برای صادرات ۱ میلیون تن غلات به ایران

میلاد جانه

راهبرد بانک‌ مرکزی آمریکا برای مقابله با تورم

میلاد جانه

قیمت جهانی طلا امروز 17 دی ماه 1401

میلاد جانه

قیمت نفت اوج گرفت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید