سرآمد اخبار
اوجی
اخبار داغاقتصادانرژی

اوجی: توافق خوبی با چین برای توسعه میادین نفت و گاز انجام شد

وزیر نفت با اشاره به سفر هیات چینی به تهران که به ریاست معاون نخست وزیر این کشور انجام شد، اظهار داشت: در جریان این سفر توافق نامه و تفاهم نامه های خوبی با چین در خصوص توسعه میادین نفتی و گازی و میادین مشترک انجام شد.

به گزارش اگزیم نیوز، جواد اوجی روز چهارشنبه در حاشیه هیات دولت به خبرنگاران تاکید کرد: ما با چین از نظر راهبردی هم نظر هستیم.

وی با بیان اینکه در فصل زمستان سوخت هیچ واحد صنعتی را قطع نخواهیم کرد، گفت: با توجه به فصل سرما و یخبندان در اکثر استان تلاش دولت این است تا زمستان بدون چالش را پشت سر بگذارد و از این رو از همه درخواست داریم تا الگوی مصرف را رعایت کنند.

اوجی با یادآوری اینکه تعرفه مشترکان پرمصرف گاز از ۱۶ آذر افزایش یافته است، اظهار داشت: اما تعرفه پله‌های یک تا سوم مشترکانی که الگوی مصرف را رعایت کردند افزایش نمی یابد.

وزیر نفت از اتصال استان خراسان جنوبی شامل روستاها و شهرک‌های صنعتی به شبکه گاز رسانی خبر داد و گفت: در خراسان جنوبی با کار جهادی این استان به شبکه گازرسانی متصل شد که در پیشرفت آن تاثیر خواهد داشت.

وزیر نفت این را هم اعلام کرد: تمام خانواده هایی که زیر پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی هستند و الگوی متناسب مصرف گاز را رعایت می کنند از تعرفه گاز رایگان برخوردارند.

اوجی درباره وضعیت آب و هوایی این روزها نیز گفت که هوا بشدت سرده و پیش بینی ما این است که امسال از سالهای قبل سردتر است لذا اقدامات خوبی انجام شده تا زمستان بدون چالش به ویژه در بخش خانگی داشته باشیم.

وزیر نفت گفت: ۱۲ پله برای تعرفه گاز در نظر گرفتیم که پله‌های اول تا سوم که سقف الگوی مصرف را رعایت می‌کنند هیچ رشد قیمتی نداشته و نداریم و پله‌های بعدی که افزایش مصرف داشته باشند، با تشدید نرخ ها در قبض دی ماه مواجه خواهند شد لذا این دسته از مشترکان بعدا گله مند نشوند.

به گفته اوجی حدود ۷۰ درصد مشترکان ما از پله‌های اول تا سوم هستند که ۵۰ درصد بیشتر مصرف ندارند و افزایش تعرفه برای آنها اعمال نشده است.

اخبار مرتبط

وزیر نفت: دانشگاه و صنعت نفت مکمل هم هستند

زینب یزدانی

اوجی به عراق رسید /توافقات نفتی جدید در راه است؟

میلاد جانه

وزیر نفت خبر داد: پوشش ۹۵ درصدی شبکه گاز در کشور

زینب یزدانی

وزیر نفت: ۷۰ درصد از تجهیزات نفتی از داخل تامین می‌شود

زینب یزدانی

تکذیب خبر تغییر شیوه اختصاص بنزین

میلاد جانه

به زودی سوخت‌گیری فقط از طریق کارت‌های سوخت شخصی انجام خواهد شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید