سرآمد اخبار
بورس
اقتصاد

شاخص کل بورس در نزدیکی حمایت معتبر

زینب یزدانی

بازار بورس امروز 24 اردیبهشت ماه 1402 را در حالی آغاز کردیم که دیروز پیرو مصوباتی مقرر شد رعایت حد نصاب مجاز سرمایه گذاری در سهام که پنجم اردیبهشت ماه سال جاری برای صندوق های فیکس اینکام از 15 به 10 درصد کاهش یافته بود تا سه ماه دیگر تمدید خواهد شد.

به گزارش سرآمداخبار، همچنین افزایش ۱۰ درصدی ضریب اعتبار کارگزاری‌ها را داشتیم و همچنین واریز ۵۰۰ میلیارد تومان به حساب صندوق تثبیت بازار سرمایه برای خرید سهام.

اقدامات صورت گرفته مثبت است اما باید توجه داشت در بازار های مالی، سیستم عرضه و تقاضا باید تعیین کننده باشد عرضه دستوری و حمایت دستوری هر دو، اشتباه هست اجازه بدید بازار، خودش مسیر خودش را پیدا کند.

بازار بورس ما هر چند نسبت به گذشته بزرگ تر شده است اما ظرف پذیرش نقدینگی اش کم است و به همین دلیل، ورود پول زیاد باعث قفل شدن سهام در صف خرید یا بالعکس می شود بنابراین باید حداقل ماهی سه عرضه اولیه داشته باشیم تا نقدینگی به شکل اصولی و در عرض نه در عمق، ته نشین شود.

شاخص به محدوده بسیار معتبر و مهم 2.100 نزدیک می شود که عموم معامله گران، تکنیکالیست ها و… منتظر پولبک و برگشت شاخص از این محدوده هستند امیدواریم این اتفاق بیفتد چرا که رشد میان مدت شاخص در گرو همین موضوع است.

اخبار مرتبط

در پایان معاملات امروز؛ بورس قرمزپوش شد/ سقوط ۴۹ هزار واحدی شاخص کل

زینب یزدانی

عشقی، رییس سازمان بورس در سمت خود ابقا شد

میلاد جانه

ششمین عرضه اولیه امسال ۳۱ خرداد در فرابورس انجام می‌شود

میلاد جانه

رشد بیش از ۲۴ هزار واحدی/ شاخص کل بورس سوار بر مدار صعودی

میلاد جانه

رییس سازمان بورس: اعتماد سهامداران را جلب می کنیم

سرآمد اخبار

دوشنبه سیاه بورس تهران/ بورس به خاک و خون کشیده شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید