سرآمد اخبار
بیت کوین
اقتصاد

رد درخواست ETF بیت‌کوین از سوی SEC / ریزش بازار رمزارز

طبق گزارشی به نقل از افراد مرتبط با این موضوع، ظاهراً کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده به مدیران بورس نزدک اطلاع داده است که درخواست بلک راک برای صندوق قابل معامله در بورس بیت‌کوین (ETF) و بسیاری از دیگر برنامه‌های کاربردی ETF بیت‌کوین رد خواهد شد.

اقتصادآنلاین؛ پس از ارسال درخواست بلک راک برای ETF بیت‌کوین به کمیسیون بورس و اوراق بهادار ایالات متحده (SEC)، شرکت‌های متعددی به سرعت از این روند پیروی کردند و ثبت‌نام‌های خود را برای محصولات مشابه ثبت کردند.

علی‌رغم تأیید ETFهای آتی بیت‌کوین از سوی  (SEC)، این نهاد نظارتی تاکنون از اعطای مجوز برای ETF‌های اسپات بیت‌کوین خودداری کرده است.

به گفته منابع داخلی به نقل از ویکی جی هوانگ از وال استریت ژورنال (WSJ)، گزارش شده است که آخرین ثبت‌نام‌های ارسال شده از جمله ETF بلک راک با استانداردهای دقیق SEC مطابقت ندارد.

گزارش وال استریت ژورنال (WSJ) فاش می‌کند که SEC گزارش داده است که برنامه‌های ارسال شده برای ETF اسپات بیت‌کوین ناکافی تلقی می‌شوند.

ظاهراً، SEC این موضوع را با مسئولان بورس نزدک و بازار Cboe، دو شرکتی که مسئول ثبت نام ETF از طرف فدلیتی و بلک راک هستند، در میان گذاشته است.

سخنگوی Cboe به وال استریت ژورنال (WSJ) اطلاع داد که این شرکت‌ها قصد دارند ثبت‌نام را برای برآورده کردن الزامات SEC تجدید نظر کرده و مجدداً ارسال کنند.

 به گفته منابع ذکر شده در گزارش جی هوانگ، پرونده‌ها به اندازه کافی واضح و جامع نیستند.

مجموعه‌ای از شرکت‌ها، از جمله بلک راک، Bitwise، Valkyrie، Invesco، Fidelity، Ark Investment و Wisdomtree، قبلاً پرونده‌های خود را ارسال کرده‌اند که نشان‌دهنده افزایش علاقه به ETF‌ بیت‌کوین است.

علاوه بر این، گری اسکیل، بزرگترین مدیر دارایی‌های ارز دیجیتال در سراسر جهان، تلاش کرده است تا Grayscale Bitcoin Trust را به یک ETF بیت‌کوین تبدیل کند.

با این حال، کمیسیون بورس و اوراق بهادار  (SEC)درخواست گری اسکیل را رد کرد و باعث شد این شرکت اقدام قانونی علیه نهاد نظارتی انجام دهد.

هنگامی که SEC سال گذشته مانع از ایجاد صندوق قابله معامله بیت‌کوین (ETF) شرکت فدلیتی شده، آنها ناتوانی در (جلوگیری از اعمال کلاهبرداری و دستکاری یا حفاظت از سرمایه‌گذاران) را به عنوان دلایل اصلی جلوگیری از ایجاد ETF بیت‌کوین عنوان کردند.

پس از اینکه SEC درخواست ETF بیت‌کوین شرکت بلک راک را رد کرد، ارزش کل بازار رمزارز بیش از 4 درصد افت کرد.

اخبار مرتبط

دلار جهش کرد؛ بیت‌کوین زمین خورد

میلاد جانه

سیاست بانک مرکزی تجمیع کارت‌های بانکی نیست

میلاد جانه

سامانه یکپارچه خودرو حذف شد

میلاد جانه

صعود ادامه دار در بورس / فولاد صدرنشین شد

میلاد جانه

به موافقتنامه تجارت آزاد ایران و اوراسیا نزدیک شدیم

میلاد جانه

پیشنهاد افزایش سقف معافیت مالیاتی کارگران

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید