سرآمد اخبار
خودرو
اخبار داغاقتصاد

قیمت خودرو 5 مرداد 1402/ افت 10 میلیون تومانی سمند سورن پلاس

قیمت خودرو امروز پنجم مرداد 1402 یک روز آرام و به دور از تلاطم را پشت سر می‌گذارد. بهای اکثر محصولات بدون تغییر مانده و تعدادی دیگر، افزایش یا کاهش اندکی تجربه کردند.

به گزارش تجارت‌نیوز، قیمت خودرو امروز 5 مرداد ماه 1402 روز آرام و ملایمی را آغاز کرد. اکثر خودروها تا به الان در ثبات کامل قیمتی معامله شدند و برخی دیگر، افت و خیز بسیار کمی را تجربه کردند.

امروز به دلیل تعطیلی اغلب بنگاه‌های خرید و فروش خودرو در سطح کشور و تعداد اندک معاملات، میزان تغییرات قیمتی نیز بسیار پایین گزارش می‌شود. البته تصویب واردات خودروهای کارکرده از سوی دولت در روز گذشته می‌تواند از هفته آینده یک شوک کاهش قیمتی دیگر برای بازار خودرو به ارمغان بیاورد.

با توجه به قیمت‌های اعلامی وب‌سایت کارنامه، قیمت خودرو امروز نیز روند با ثباتی را طی کرد.

قیمت خودروهای داخلی

اکثر محصولات داخلی وضعیت ثابتی را پشت سر گذاشته‌اند. هرچند قیمت خودرو در برخی موارد از افزایش و کاهش اندکی برخوردار بود.

کوئیک دنده‌ای S با مدل 1402 امروز جزو معدود هاچ‌بک‌های شرکت سایپا به شمار می‌رود که نسبت به روز گذشته با 2 میلیون تومان افزایش قیمت همراه بود.

پژو 207i اتوماتیک با مدل 1400 نیز از دیگر هاچ‌بک‌های پرطرفدار بازار بوده که با پنج میلیون تومان افزایش، با نرخ 675 میلیون تومانی معامله می‌شود.

سمند سورن پلاس، جزو محصولاتی محسوب می‌شود که بیشترین کاهش قیمت بین خودروهای داخلی را داشته است. این سدان ایران خودرو با 10 میلیون تومان افت قیمتی از ابتدای روز، با قیمت 560 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

تارا اتوماتیک که سدان لوکس ایران خودرو است، تنها با یک میلیون تومان کاهش، با نرخ 770 میلیون تومان معامله می‌شود.

قیمت خودروهای مونتاژی

قیمت خودروهای مونتاژی، وضعیت بسیار آرام‌تری نسبت به داخلی‌های بازار دارد.

جک J4 کرمان موتور از ابتدای هفته تقریباً هیچ تغییری نداشته و با همان نرخ 720 میلیون تومانی درحال خرید و فروش است.

ام‌وی‌ام X22 PRO از ارزان‌ترین کراس‌اوورهای بازار، با پنج میلیون تومان کاهش نسبت به روز گذشته، کانال 950 میلیونی را از دست داد و به نرخ 945 میلیون تومان رسید.

فیدلیتی پرایم 5 نفره اما بر خلاف X22 PRO، حدود 10 میلیون تومان افزایش قیمتی را تجربه کرد و به قیمت یک میلیارد و 520 میلیون تومان معامله می‌شود.

لاماری ایما که یکی از پرنوسان‌ترین محصولات مونتاژی حال حاضر بازار شمرده می‌شود، با آغاز معاملات امروز تغییری نداشته و با قیمت یک میلیارد و 800 میلیون تومان خرید و فروش می‌شود.

پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

بازار خودرو تحت تاثیر شوک‌های خبری از جمله آغاز واردات از یک سو و کاهش تیراژ خودروهای داخلی از سوی دیگر، دچار یک سردرگمی کامل شده و توانایی ادامه دادن یک روند خاص را از دست داده است.

همان‌طوری که از هفته‌های قبل شاهد هستیم، روزهایی که افزایش قیمت خودرو به چشم می‌خورد، یک روز یا چند روز بعدتر با افت قیمتی همراه بود.

بنابراین وضعیت فعلی بازار رکودی است و تا مشخص نشدن روند دلار و واردات قطعی، نمی‌توان روند خاصی برای بازار خودرو متصور شد.

اخبار مرتبط

جزییات واردات ۲۰ قلم کالای اساسی/ هم واردات چای کم شد هم برنج و مرغ

میلاد جانه

طلای جهانی بالا رفت

میلاد جانه

نرخ بهره بین بانکی به ۲۳.۵ درصد رسید

میلاد جانه

شاخص بورس درگیر مقاومت مهم

میلاد جانه

آرزوی جوان ایرانی محال تر شد / خانه دار شدن را فراموش کنید

میلاد جانه

سخنگوی صنف جایگاه‌داران سوخت کشور: توزیع سوخت با کارت بانکی باعث صرفه‌جویی ارزی می‌شود

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید