سرآمد اخبار
بهادری جهرمی
سیاست

بهادری جهرمی: منابع مالی آزادشده ایران با برجام هم آزاد نمی‌شد

سخنگوی دولت با اشاره به اینکه منابع مالی با برجام هم آزاد نمی‌شد گفت: منابع مالی آزادشده ایران در بانک‌های قطری است و زیر کلید بانک مرکزی قرار دارد.

علی بهادری جهرمی با گرامیداشت یاد شهدا در ابتدای نشست خبری خود با اهالی رسانه گفت:  یکشنبه شب شاهد دومین سفر رییس جمهور به نیویورک بودیم، در هفته قبل خبر آزادی زندانیان و اموال بلوکه شده ایران در کره جنوبی را شاهد بودیم، در ماه قبل دو رویداد مهم زیارتی اربعین و شهادت امام رضا را شاهد بودیم که طی آن ۹ میلیون زائر به مشهد مقدس سفر داشتند که ضمن زیارت قبولی، خدا قوت به ستاد حج و زیارت می‌گویم. رکورد‌هایی در سفر‌های هوایی شکسته شد که از همه همکاران در این زمینه تشکر می‌کنم و باید گفت که این‌ها واقعیت‌های سیاسی و اجتماعی کشورمان هستند.

لزوم حضور استانداران در جلسات هیئت وزیران

در امتداد سفر‌های استانی که این دولت با ۳۱ سفر استانی رکوردار این امر هست در زمینه نظارت‌های میدانی حضور استانداران استان‌های مختلف در هیئت وزیران رقم خورده است. در اولین جلسات استانداران ایلام مسائل مرتبط خود را در جلسات هیئت وزیران مطرح کرد. مطابق این برنامه همه استانداران در جلسه وزرا حاضر خواهند شد و برنامه‌های خود را مطرح خواهند کرد.

نظارت بیشتر با تشکیل حساب بانکی واحد خزانه

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره «انضباط بخشی هزینه‌های دولت» گفت: یکی از سیاست‌های مهم دولت در انضباط بخشی دولت مسئله مربوط به انتقال حساب‌ها به خزانه بود که آثار مناسبی دارد و تقریبا همه دستگاه‌ها حساب‌های اصلی و فرعی خود را به خزانه تبدیل کردند؛ ۲۲۲ دانشگاه حساب خود را به بانک مرکزی منتقل کردند ۸۲ بانک هم به حساب بانک مرکزی متصل شدند، کمتر از ۴۰ حساب باقی مانده که انشالله به زودی متصل خواهند شد.

پیام رییس جمهور در سازمان ملل صلح و عدالت است

بهادری جهرمی درباره برنامه‌های سفر رییس جمهور به نیویورک اظهار داشت: انتقال پیام ملت ایران در زمینه صلح و ثبات و عدالت به جامعه جهانی از مهمترین برنامه‌های رییس جمهور خواهد بود، جمهوری اسلامی ایران توقع دارد که سازمان ملل از ظرفیت‌های خود برای جلوگیری از اقدامات تحریمی استفاده کند و اجازه دهد که تمام کشور‌ها برای حل مسائل جهانی کنار هم باشند.دیدار با مقیمان و نخبگان و اصحاب رسانه در نیویورک بخش دیگری از برنامه‌های رییس جمهور است.

آمریکا تحمل شنیدن یک صدای رسانه آزاد را ندارد

وی درباره تحریم برخی رسانه‌ها خاطر نشان کرد: تحریم رسانه‌های ایرانی دست و پا زدن تکراری برای سرکوب حقیقت است به روشنی گویای سیاست دوگانه آمریکاست که میلیارد‌ها دلار برای ترویج رسانه‌های تروریستی خرج می‌کند، اما حتی تحمل شنیدن یک صدای رسانه آزاد را ندارد که البته این اقدامات مسبوق به سابقه است و از دیدن تصویر حاج قاسم سلیمانی هم واهمه دارند، من به طور خاص به این رسانه‌ها تبریک می‌گویم، زیرا تحریم‌ها نشان می‌دهد که این رسانه‌ها توانستند صدای گویای حقیقت باشند.

اختصاص  بودجه به شرکت‌های ساخت و ساز برای مسکن سازی هوشمند

سخنگوی دولت در پاسخ به سوالی درباره مسکن سازی به روش هوشمند بیان کرد: دعوت می‌کنم از جامعه نخبگان تا پیشنهادات خود را در زمینه مسکن و شهرسازی، ساخت و ساز شهر‌های جدید با سه مولفه افزایش کیفیت، سرعت و کاهش هزینه‌ها ارائه دهند.

شاخص‌های ارزیابی شرکت‌های ساختمان در حوزه فعالیت‌های هوشمند افزایش یافته است و گزارشی هم از بانک مسکن دریافت کردم که ۵۵ درصد بودجه‌ها برای این شرکت‌ها در نظر گرفته شده است.

تاکید جهرمی بر همکاری مجلس و دولت برای تدوین برنامه ای جهت سیاست کلی نظام

وی درباره برخی انتقادات نسبت به برنامه هفتم و عملکرد مجلس گفت: یادآور می‌شوم که برنامه‌های پنج ساله توسعه طبعا در چهارچوب برنامه هفتم باید تبیین شود، اینکه قرار باشد برنامه‌ای رویایی بنویسیم دردی از مردم دوا نخواهد کرد.

متن نهایی را که دیدیم حدود ۱۰۰ حکم کاهش و هزار حکم درباره دولت افزایش یافته است درحالی که قرار نبود فرایند بررسی لوایح اینگونه باشد در چهارچوب سیاست‌های نظام انتظار داریم مجلس و دولت در کنار هم برنامه‌ای برای سیاست کلی نظام که قابلیت اجرایی دارد را تدوین کنند.

توسعه زیرساخت‌ها، رشد تولید و افزایش اشتغال استان سیستان و بلوچستان

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره عملکرد استاندار سیستان و بلوچستان گفت: به موجب مصوبه هیئت وزیران، استاندار سیستان و به عنوان نماینده ویژه رئیس جمهور علاوه بر وظایف استانداری، امور اجرایی استان را نیز برعهده دارند که به این صورت است: ساماندهی تبادلات مرزی، انتظام بخشی به نقاط مرزی استان و اتباع خارجی و ارتقای امنیت استان، هماهنگی و رفع اختلافات دستگاه‌های اجرایی در استان، هم افزایی و نظارت عالیه بر فعالیت مناطق آزاد چابهار و سیستان، پیگیری و نظارت بر اجرای کلیه طرح‌های مصوب ملی و استانی، جذب سرمایه گذاری خارجی برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام استان  و رد موانع و پیشبرد طرح نهضت ملی مسکن، شناسایی و اتخاذ تدابیر لازم جهت رشد تولید و افزایش اشتغال، راهبری و پیگیری طرح‌های آبرسانی، گازرسانی، حمل و نقل، بهداشت و درمان، عرضه سوخت و کاهش آلودگی و حاشیه نشینی، ایجاد همگرایی و وحدت بیشتر میان اقوام و مذاهب استان.

برنامه ۱۰ ساله فضایی یکی از مهمترین سند‌های بالادستی حوزه فضایی ایران است

بهادری جهرمی در پاسخ به سوالی درباره جزئیات برنامه ۱۰ ساله صنعت فضایی کشور بیان کرد: بعد از ۱۰سال تعطیلی شاهد برگزاری دو جلسه شورای عالی فضایی بودیم. برنامه ۱۰ ساله فضایی یکی از مهمترین سند‌های بالادستی حوزه فضایی کشورمان است که در دومین جلسه شورای عالی فضایی در دولت به تصویب اعضا و تایید رییس جمهور رسید.

ایران با اجرای این سند در منطقه سرآمد توسعه فناوری فضایی بومی خواهد شد و شاهد افزایش بهره‌وری شهروندان، کسب و کار‌ها و دولت از خدمات و فناوری‌های فضاپایه به عنوان جزء جدایی ناپذیری از زیست امروز در جهان، خواهیم بود.

این سند حوزه‌های مختلفی دارد و ایران در سال ۱۴۱۰ به قطب منطقه ارائه خدمات ویژه در حوزه ارائه خدمات پرتاب تبدیل خواهد شد پایگاه فضایی چابهار که با مدیریت سازمان فضایی ایران در حال ساخت است، به پایگاهی برای انجام پرتاب‌های بین‌المللی تبدیل می‌شود.

در حوزه‌های مختلف دیگر از جمله طراحی انواع ماهواره‌های مخابراتی هم برنامه‌های زیادی در این سند ارائه شده و شخص رییس‌جمهور پیگیر اجرای این برنامه هستند.

طرح آب‌های ژرف در استان سیستان در حال اجراست

سخنگوی دولت در پاسخ به سوال خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان درباره اهتمام دولت نسبت به مشکلات مردم سیستان و به ویژه مسئله آب ژرف در این استان بیان کرد: استان سیستان و بلوچستان کمبود‌های متعددی را در زمینه آب، گاز و راه‌های ارتباطی از دولت‌های گذشته به ارث برده است که دولت برای هریک از این مسائل رویکرد‌هایی را در نظر گرفته است.

در حوزه حل تنش‌های آبی نیز رویکرد‌های مختلفی را طراحی کرده است برای مثال آب رسانی به ۱۷ روستا در سال گذشته انجام شده است، عملیات انتقال آب از دریای عمان عملیات اجرایی اش انجام شده است، موضوع آب گیری سد کهیر بعد ۱۳ سال انجام شده است و پیگیری حق آبه هیرمند نیز در حال انجام است، یکی از مسائل نیز موضوع آب‌های ژرف است که کشور ما در منطقه پیشرو در این امر است و استان سیستان به عنوان اولین استان درحال اجرای این طرح است.

منابع مالی آزاد شده ایران در کره جنوبی زیر کلید بانک مرکزی قرار دارد

بهادری جهرمی درباره منابع مالی آزادشده ایران در کره جنوبی گفت: روز قبل سرانجام دو پرونده باز دیگر کشورمان بسته سد البته طبق بیانات رییس جمهور معتقدیم این موضوع می‌توانست یکسال پیش به نتیجه برسد، اما با اشتباه محاسباتی آمریکایی و آشوب آفرینی‌های پاییز قبل مواجه شد.

حدود ۵ میلیارد و ۵۷۳ میلیون و ۴۹۲ هزار یورو به حساب شش بانک ایرانی در دو بانک قطری واریز شده است که زیر کلید بانک مرکزی قرار دارد. این منابع حتی با برجام نیز آزاد نمی‌شد و مکاتبات و مصاحبه‌های روسای وقت بانک مرکزی به این امر استناد می‌دهد.

اخبار مرتبط

شناسایی فرار مالیاتی ۳ هزار میلیارد تومانی

میلاد جانه

دستور مهم رئیس بانک مرکزی درباره تعداد ضامن در تسهیلات خرد

میلاد جانه

آخرین قیمت پژو، سمند، دنا، ساینا، تیبا و کوییک +جدول

میلاد جانه

تفاهمنامه‌ همکاری‌های دوجانبه پارلمانی ایران و تاجیکستان امضا شد

میلاد جانه

بالاخره نرخ تورم واقعی چیست؟! / مردم باید کاهش تورم را سر سفره خود ببیند

میلاد جانه

شاخص کل ۱۸ هزار واحد کاهش یافت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید