سرآمد اخبار
لوازم خانگی
اقتصادبازاربازارها و خدمات مالیصنعت و معدن

صنعت لوازم خانگی در زمان تحریم درخشان عمل کرد

رئیس اتاق بازرگانی تهران با اشاره به صنعت لوازم خانگی ایران بعد از تحریم‌ها گفت: خوشبختانه شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی درخشش بسیار خوبی داشتند و توانستند جای شرکت‌های خارجی را پر کنند.

محمود نجفی عرب، رئیس اتاق بازرگانی تهران، در بازدید از بیست‌وسومین نمایشگاه بین‌المللی صنعت لوازم خانگی گفت:در حوزه کسب‌وکارها یکسری موانع و چالش وجود دارد که به علت اینکه برای رفع آن چاره‌ای اندیشیده نشده و دلتمردان نیز در این سال‌ها برای رفع آن اقبالی نشان نداده‌اند، در چالش‌ها سیستم اقتصادی کشور رسوخ کرده است.

او در ادامه به خروج شرکت‌های خارجی در صنعت لوازم خانگی ایران بعد از تحریم‌ها اشاره کرد و گفت: اما خوشبختانه شرکت‌ها و تولیدکنندگان لوازم خانگی درخشش بسیار خوبی داشتند و توانستند جای شرکت‌های خارجی را پر کنند.

نجفی عرب گفت: خوشبختانه در حال حاضر تمامی نیازهای بازار در حوزه کالاهای لوازم خانگی در کشور توسط تولیدکنندگان تولید و بازار را پوشش می‌دهد.

او به افزایش کیفیت لوازم خانگی در طی سال‌های اخیر اشاره کرد و گفت: متاسفانه صنعت لوازم خانگی نیز به مانند سایر صنایع دیگر، مبتلاء به بیماری مزمن «قیمت‌گذاری دستوری» است. با وجود انتقاد و اعتراض شدید تولیدکنندگان، صاحبان کسب و کار و اقتصاددانان نسبت به قیمت‌گذاری دستوری اما متاسفانه گوش شنوایی برای حل این مشکل وجود ندارد.

او گفت: که دولت باید دست از قیمت‌گذاری دستوری بردارد و اجازه رقابت شرکت‌ها و تعیین قیمت کالاها بر اساس عرضه و تقاضا را بدهد.

اخبار مرتبط

وزیر اقتصاد: از دوران رشد اقتصادی صفر و سرمایه‌گذاری منفی عبور کردیم

میلاد جانه

رشد کم رمق بورس | افزایش ۲۵۰ واحدی شاخص کل

میلاد جانه

بازگشایی سامانه یکپارچه برای فروش خودروهای «نفروش» | خودروهای این مرحله کدامند؟

میلاد جانه

رئیس سازمان بورس مطرح کرد: توسعه شرکت از مسیر تجدید ارزیابی داده‌ها

میلاد جانه

لیلاز: درآمد ارزی ما در دوسال گذشته 4 برابر اما نه رشد اقتصادی بالا رفته، نه تورم کم شده

میلاد جانه

چرا ایرانی ها دیگر علاقه ای به خرید ملک در ترکیه ندارند؟

دیدگاهتان را بنویسید