سرآمد اخبار
جنگ غزه
سیاست

توافق قریب‌الوقوع اسرائیل و حماس برای آتش‌بس

رییس دفتر سیاسی حماس اعلام کرد که این جنبش جواب خود را به قطر داده و به دستیابی به توافق در مورد آتش‌بس نزدیک شده است.

به گزارش باشگاه خبرنگاران جوان، اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی حماس در پیام کوتاهی که حماس در اپلیکیشن تلگرام منتشر کرد، گفت که جنبش پاسخ خود را به میانجی‌ها رسانده است و حماس به توافق آتش بس نزدیک شده است.

براساس گزارش آر تی، این امر پس از آن صورت می‌گیرد که این جنبش بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی را به طفره رفتن از دستیابی به توافق بر سر معامله «تبادل زندانیان» و به تعویق انداختن انعقاد آن متهم کرد.

شبکه فلسطین الیوم دوشنبه گزارش داد که جنبش‌های جهاد اسلامی و حماس با مفاد قرارداد اسرا موافقت کردند و موفقیت آن به تعهد طرف اسرائیلی مرتبط است. این شبکه اشاره کرد که این توافق شامل «آتش‌بس پنج روزه» نیز است که شامل پرواز هواپیماها و ورود ۳۰۰ کامیون کمک غذایی،   تجهیزات پزشکی و سوختی به نوار غزه و آزادی ۵۰ زندانی مقاومت از کودکان و زنان در ازای ۳۰۰ اسیر از جمله شهرک نشینان صهیونیست و اتباع خارجی است.

پیش از این نیز جان کربی، هماهنگ‌کننده ارتباطات راهبردی کاخ سفید، اعلام کرد که مذاکره‌کنندگان بر سر این توافق بیش از همیشه به توافق نزدیک شده‌اند.

واشنگتن پست به نقل از یک مقام صهیونیست گزارش داد که این رژیم و حماس به توافقی برای تبادل زنان و کودکان اسیر شده و اعلام آتش‌بس ۵ روزه نزدیک هستند. در حالی که زیاد النخاله، دبیرکل جنبش «جهاد اسلامی» پیشتر تأیید کرده بود که واکنش‌ها و روش مذاکره رژیم صهیونیستی در مورد اسرا ممکن است این جنبش را به خروج از توافق و نگه‌داشتن اسرا برای شرایط بهتر سوق دهد.

اخبار مرتبط

رشد ۴۰ درصدی حجم مبادلات تجاری ایران در ۸ ماهه ابتدایی ۱۴۰۰

میلاد جانه

قالیباف: کمیسیون تلفیق بودجه پس از تقدیم لایحه بودجه تشکیل شده است

میلاد جانه

صادرات ۱.۵ میلیون تن شیر خام پس از تبدیل به محصولات لبنی

میلاد جانه

تورم انتظاری سال آینده مبنای افزایش مزد کارگران است

میلاد جانه

کمبودی در عرضه شکر نداریم

میلاد جانه

نرخ تورم در سطح ۴۰ درصد می‌ماند یا بالاتر می‌رود؟ / «گیر» اصلی اقتصاد ایران مشخص شد

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید