سرآمد اخبار
بارش برف و باران
اجتماعیچند رسانه ها

هشدار هواشناسی؛ یخبندان پاییزی در راه است

سازمان هواشناسی با صدور هشدار سطح نارنجی بارش باران و برف در ۵ استان و بارش‌های سنگین در ۳ استان دیگر از نفوذ توده هوای سرد به کشور خبر داد.

به گزارش تسنیم، بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده‌نگری سازمان هواشناسی سامانه بارشی امروز در مناطق شمال غرب، غرب، شمال شرق، سواحل شمالی، برخی مناطق جنوب غرب، استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز، هرمزگان، نیمه‌جنوبی استان‌های فارس، بوشهر، شمال خراسان جنوبی، ارتفاعات کرمان و سیستان و بلوچستان باعث بارش باران، وزش باد شدید، بارش تگرگ و در ارتفاعات بارش برف خواهد شد.

فعالیت سامانه بارشی فردا در شرق مازندران، گلستان، خراسان شمالی و نیمه شمالی خراسان رضوی بوده و سپس از کشور خارج می‌شود. شدت فعالیت سامانه بارشی امروز برای شرق مازندران، گلستان و خراسان شمالی است و در اکثر مناطق کشور وزش باد شدید روی می‌دهد.

امروز با نفوذ توده هوای سر، کاهش محسوس دما در بیشتر مناطق کشور رخ می‌دهد. از اواخر وقت روز پنجشنبه و جمعه با عبور موجی از نیمه جنوبی کشور در برخی مناطق ایلام، خوزستان، لرستان، بوشهر، ارتفاعات زاگرس مرکزی و جنوبی و روز جمعه و شنبه هفته آینده در کرمان، هرمزگان و سیستان و بلوچستان بارش پراکنده گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید موقتی پیش‌بینی می‌شود. طی ۳ روز آینده دریای خزر و خلیج‌فارس، جمعه و شنبه تنگه هرمز و دریای عمان مواج و متلاطم است.

اخبار مرتبط

پیش‌بینی بارش در محورهای شمالی/ برای سفر احتیاط کنید

میلاد جانه

هادی چوپان نایب قهرمان مستر المپیا شد

میلاد جانه

کاهش ۴۰.۵ درصدی بارش‌ها در کشور/ بارندگی در ۲۸ استان منفی شد

میلاد جانه

سرما و یخبندان در کشور تا شنبه ادامه دارد

میلاد جانه

ورود سامانه بارشی جدید در هفته آینده

میلاد جانه

با مشهورترین خواهران هالیوود آشنا شوید (تصاویر)

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید