سرآمد اخبار
مشاغل خانگی
بازاربازارها و خدمات مالیتوسعه و اقتصاد ملیتولید و بازرگانی

بانک مرکزی به این گروه از مشاغل ۵ هزار میلیارد تومان وام می‌دهد

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی از پرداخت وام در دو مرحله به مشاغل خانگی خبر داد و گفت: ۱۳۰ هزار فرصت شغلی در طرح مشاغل خانگی از ابتدای سال جاری تاکنون ایجاد شده است.

به گزارش تسنیم، محمود کریمی بیرانوند، با بیان اینکه سال گذشته ۱۰۰ هزار شغل از محل طرح مشاغل خانگی هدف‌گذاری شده بود، افزود: در عمل ۱۰۳ هزار کد ملی برای طرح مشاغل خانگی در سال قبل ثبت شد. این رقم در واقع ۱۰ درصد از مشاغل ایجادی در سال گذشته را شامل می‌شد.

وی بیان کرد: تعهد برای ایجاد مشاغل خانگی در سال ۱۴۰۲ حدود ۱۵۰ هزار شغل بوده است. مطابق سامانه رصد تا کنون ۱۳۰هزار تعهد مشاغل خانگی انجام شده است.

به گفته معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی پیش‌بینی می‌شود تا آخر سال به هدف‌گذاری ۱۵۰ هزار فرصت شغلی از طریق مشاغل خانگی نائل شویم.امسال ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی به مشاغل خانگی اختصاص یافت.

کریمی بیرانوند بیان کرد: از مجموع اعتبارات در نظر گرفته ایجاد اشتغال در سال جاری حدود ۶۵ درصد منابع برای مشاغل خانگی در زمینه مشاغل مستقل و پشتیبان جذب شده است.

معاون توسعه کارآفرینی وزیر تعاون،‌کار و رفاه اجتماعی در مورد منابع اختصاص یافته از بودجه کل کشور به مشاغل خانگی و میزان جذب منابع اظهار کرد: با انجام رایزنی و نیز همکاری بانک مرکزی، اعتبارات جهت پرداخت تسهیلات افزایش یافته است.

در سال ۱۴۰۱ رقم اعتبارات ۳۰۰۰ میلیارد تومان بود که این رقم در سال ۱۴۰۲ به ۴۰۰۰ میلیارد تومان افزایش یافت و اخیراً نیز با تحقق هدف‌گذاری جذب تسهیلات نیمه اول سال، ۱۰۰۰ میلیارد تومان جدید نیز تأمین اعتبار شده که توزیع استانی این اعتبار نیز صورت گرفته است.

وی تاکید کرد: در واقع در سال جاری طی دو مرحله ( مرحله اول ۴۰۰۰ میلیارد تومان و مرحله دوم ۱۰۰۰ میلیارد تومان) و در مجموع مبلغ ۵۰۰۰ میلیارد تومان تسهیلات قرض‌الحسنه از سوی بانک مرکزی به مشاغل خانگی اختصاص یافت.

اخبار مرتبط

وزیر اقتصاد خبر داد؛ کاهش ۱۲ درصدی نرخ تورم نقطه به نقطه مصرف کننده

میلاد جانه

صدور بیش از ۴۱.۹ میلیون بیمه نامه در هفت ماه نخست سال

میلاد جانه

این خودرو ۵۰ میلیون تومان ارزان شد/ پیش‌بینی قیمت خودرو در روزهای آینده

میلاد جانه

مومنی: بحران سرمایه گذاری در ایران چهار ساله شد!

میلاد جانه

آماده باش برای واردات این خودروها / خبر خوش نماینده مجلس برای مردم

میلاد جانه

یک پیش‌بینی جدید درباره قیمت اجاره در سال ۱۴۰۳/ هزینه اجاره‌نشینی نجومی می‌شود؟

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید