سرآمد اخبار
بورس
اخبار داغاقتصادبازاربازارها و خدمات مالی

پایان بورس امروز ۲۲ اسفند ۱۴۰۲ / چوب حراج حقوقی‌ها به سهام بانکی

چند روزی است که بانکی‌ها برای عمل به مصوبه خروج بانک‌ها از بنگاه‌داری، دست به فروش دارایی‌های خود زده‌اند. امروز هم بازار سهام شاهد تحرکات عجیبی از سوی حقوقی‌های برخی سهام بانکی بود.

به گزارش تجارت‌نیوز، بررسی معاملات امروز نشان می‌دهد که حقوقی‌های بانکی روز پرکاری را پشت سر گذاشتند و دستشان روی کلید فروش بود. به نحوی که سهام وبصادر در روز جاری در لیست بیشترین خالص فروش حقوقی قرار گرفت.

معاملات بورس امروز به نحوی رقم خورد که شاخص کل در جهت کندل روز معاملاتی گذشته خود رفتار کرد. به طوری که در پایان بورس امروز، شاخص کل با افزایش هزار و 921 واحدی که معادل 0.09 درصد این شاخص است، روبه‌رو شد. بر این اساس، شاخص کل در پایان معاملات امروز در سطح دو میلیون و 163 هزار واحدی ایستاد.

در طرف دیگر اما قیمت معاملات سهم‌های کوچک بازار سهام نزولی بود؛ به طوری که شاخص هم‌وزن بازار در پایان بورس امروز هزار و 909 واحد که معادل 0.26 درصد این شاخص است کاهش ارتفاع داد و به سطح 735 هزار و 943 واحدی رسید.

گفتنی است تابلو بورس اوراق بهادار تهران در روز جاری، حجم معاملات را 10 میلیارد و 800 میلیون برگه سهم و ارزش معاملات خرد (سهام، حق تقدم و صندوق‌های سهامی) را پنج هزار و 458 میلیارد تومان نشان می‌دهد.

ورود و خروج پول حقیقی

مانند روند روز معاملاتی گذشته شاخص ورود و خروج پول حقیقی، این عدد در روز جاری مثبت بود. به طوری که در پایان بورس امروز حدود پنج میلیارد تومان پول حقیقی به بازار سهام تزریق شده است. موضوع دیگری که باید به آن اشاره کرد، این است که تا لحظه تنظیم این گزارش حدود 364 میلیارد تومان پول حقیقی از صندوق‌های درآمد ثابت خارج شده است.

بیشترین ارزش معاملات

در جریان معاملات امروز سه سهم وبانک، خودرو و وبصادر بیشترین ارزش معاملات و سهم‌های وبصادر، خودرو و وتجارت به ترتیب بیشترین حجم معاملات را ثبت کرده‌اند. همچنین سهم فارس نیز بیشترین ارزش بازار را در اختیار خود گرفت.

فسرب با افزایش هفت درصدی بیشترین بازدهی روز را از آن خود کرد. در مقابل، ولکار نیز با افت 6.99 درصدی در جریان بازار امروز بدترین عملکرد را ثبت کرد.

ورود پول هوشمند

بیشترین خالص خرید حقیقی نیز به سهم‌های وبانک، وبصادر و سمگا تعلق گرفت. همچنین در جریان معاملات امروز سهم‌های کیا، مادیرا و غنیلی ورود پول هوشمند داشتند.

در سوی دیگر، فیلترهای بورسی نشان می‌دهند که پول هوشمند از نمادهای بپاس، وامید و بکابل خارج شده است.

لازم به ذکر است بیشترین سرانه خرید حقیقی در سهم‌های وبانک، فن‌افزار و بساما رقم خورد. همچنین خکمک در جریان معاملات امروز بیشترین فشار تقاضا را ثبت کرد. در مقابل، بیشترین فشار عرضه نیز در نماد کگاز بود.

اخبار مرتبط

بازار مسکن تشنه تسهیلات ساخت است

میلاد جانه

دنا پلاس ۲۰ میلیون تومان گران شد | افت قیمت عجیب شاهین

میلاد جانه

داد و ستد ۷۷۱ هزار گواهی سپرده شمش طلا در بورس کالا

میلاد جانه

کاهش جزیی قیمت ها در بازار طلا و سکه (جدول)

میلاد جانه

قیمت طلا، سکه، دلار و سایر ارزها ۲۶ تیر ۱۴۰۲ (جدول)

میلاد جانه

فرشاد مومنی: به نام تولید به کام تشدید تمایلات رانت جویانه! به مسئولان کلیدی مملکت هشدار می دهم با این وضع، حکومت زمین گیر می شود!

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید