سرآمد اخبار
مسافران نوروزی
اجتماعی

مسافران از ورود به سواحل شمالی کشور پرهیز کنند

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: با توجه به افزایش سرعت وزش باد و رسیدن ارتفاع موج دریا به ۲ متر مسافران از تردد‌های دریایی پرهیز کنند.

صادق ضیائیان مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی در گفت‌وگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران از صدور هشدار سطح نارنجی به ویژه در نواحی ساحلی و شمالی کشور خبر داد و گفت: طی دو روز آینده شاهد افزایش سرعت وزش باد و افزایش ارتفاع امواج دریا در شهرهای شمالی و سواحل آن‌ها خواهیم بود‌.

به گفته وی افزایش بیشینه سرعت وزش باد در محدوده ۲۴ تا ۳۶ نات (گاهی بیش از ۴۰ نات) و افزایش بیشینه ارتفاع امواج تا ۱/۷ متر در سواحل و بیش از ۲ متر در فراسواحل را شاهد خواهیم بود.

ضیائیان گفت: در مناطق ساحلی و دور از ساحل استان‌های گیلان، مازندران و گلستان، در دریای خزر شاهد افزایش ارتفاع موج خواهیم بود.

مدیرکل پیش بینی سازمان هواشناسی گفت: خطر غرق شدن شناگرها، آسیب به قفس‌ها و احتمال پاره شدن تور‌های صیادی، احتمال خسارت به قایق و شناور‌های کوچک، آسیب به شناور‌های سبک و اختلال در فعالیت‌های ساحلی و فراساحل و احتمال خسارت به تاسیسات دریایی را شاهد بودیم.

وی افزود: با توجه به افزایش ارتفاع موج به مسافران توصیه می شود از فعالیت‌های شیلاتی و تفریحی، تردد شناور‌های سبک، ورود و خروج کشتی‌ها به بنادر و انجام تمامی فعالیت‌های دریایی پرهیز شود.

او گفت: مسافران طی این دو روز آینده باتوجه به افزایش ارتفاع موج مسافران از ترددهای دریایی پرهیز کنند.

اخبار مرتبط

تشدید آلودگی هوا تا جمعه در شهر‌های صنعتی/ گسترش بارش‌ها تا یکشنبه به اغلب مناطق

میلاد جانه

سامانه بارشی فردا وارد کشور می‌شود/ باران و برف ایران را در بر می‌گیرد

میلاد جانه

کاهش دما در شرق کشور و بارش برف در ارتفاعات/ تداوم آلودگی هوا در تهران و البرز

میلاد جانه

هشدار هواشناسی به 9 استان از جمله تهران!

میلاد جانه

بارش‌های پاییزی در ۵ استان / هوای این مناطق سرد می‌شود

میلاد جانه

پیش‌بینی هواشناسی؛ هوا خوب نمی‌شود!

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید