سرآمد اخبار
نشست شورای امنیت
اخبار داغجهانسیاست

پایان جلسه شورای امنیت / هیچ قطعنامه‌ای علیه ایران صادر نشد

نشست شورای امنیت سازمان ملل که با هدف بررسی پاسخ تنبیهی ایران به رژیم صهیونیستی و به درخواست این رژیم اشغالگر تشکیل شده بود، بدون صدور قطعنامه یا بیانیه‌ای به کار خود پایان داد.

به گزارش فارس، در نشست شورای امنیت، آمریکا و دیگر متحدانش به حمایت تمام قد از جنایات بی وقفه رژیم صهیونیستی در نوار غزه و تجاوزگری و ماجراجویی نظامی این رژیم علیه کشورهای منطقه پرداختند و پاسخ کاملا مشروع و قانونی ایران به تجاوز اخیر صهیونیستها به کنسولگری اش در دمشق را محکوم کردند.

نماینده رژیم اشغالگر هم در این نشست به لفاظی و طرح ادعاهای مضحک و بی اساس در راستای سرپوش گذاشتن بر جنایات مستمر این رژیم علیه ملت فلسطین و دیگر ملتهای منطقه پرداخت.امیرسعید ایروانی، سفیر و نماینده دائم جمهوری اسلامی ایران نزد سازمان ملل متحد در نشست شورای امنیت سازمان ملل پیرامون: «وضعیت خاورمیانه» ضمن دانستن حق ذاتی برای ایران جهت پاسخ به رژیم اسرائیل گفت: متاسفانه سه کشور آمریکا، انگلیس و فرانسه تصمیم گرفتند چشم خود را روی واقعیت ببندند.

«قصی الضحاک»، نماینده سوریه در سازمان ملل در نشست شورای امنیت گفت: درباره خطرات تشدید تنش و ملتهب شدن اوضاع از سوی اسرائیل که برای سرپوش گذاشتن بر شکست خود در تحقق اهداف نظامی اش در غزه تلاش می کند، هشدار دادیم.وی تصریح کرد اقدام روز گذشته ایران(پاسخ به تجاوز رژیم صهیونیستی)، اعمال صحیح حق دفاع از خویش است.الضحاک تاکید کرد ما مقامات رژیم اشغالگر و دولت آمریکا را مسئول کامل تجاوزات اسرائیل و هرگونه تنش بیشتر که امنیت در منطقه را تهدید می کند، می دانیم.

نماینده روسیه در سازمان ملل هم در این نشست، با حمایت از پاسخ کوبنده ایران به تجاوز اخیر رژیم صهیونیستی تاکید کرد نشست اضطراری شورای امنیت درباره پاسخ ایران، رویکرد دوگانه و مزورانه غرب را نشان می‌دهد. «واسیلی نبنزیا» تاکید کرد نشست اضطراری شورای امنیت سازمان ملل درباره حمله تلافی جویانه ایران به اسرائیل به عنوان «نمایش ریاکاری و استانداردهای دوگانه» است .

نماینده روسیه خاطر نشان کرد آنچه امروز در شورای امنیت شاهد آن هستیم، نمایش نفاق و رفتارهای دوگانه و شرم آور است.نماینده چین نیز با اشاره به اقدام تلافی‌جویانه نظامی ایران علیه اسرائیل گفت: از اقدام ایران ابراز نگرانی عمیق می‌کنیم ولی ایران تاکید کرده که این اقدام تلافی‌جویانه بوده و اتمام یافته است.

نماینده چین در سازمان ملل در جلسه اضطراری شورای امنیت با اشاره به حمله 13 فروردین رژیم صهیونیستی گفت: روز اول آوریل نمایندگی ایران در سوریه هدف قرار گرفت و موجب تلفات زیاد در جانب ایران شد و این اقدام نقض منشور سازمان ملل و همچنین نقض حاکمیت سوریه بود.

اخبار مرتبط

سلاح‌ورزی: هیات رییسه اتاق اجازه دخالت دولت را ندهد

میلاد جانه

خبر مهم درباره یارانه ها | این افراد از امروز یارانه بیشتری می گیرند

میلاد جانه

قیمت خودرو امروز 29 مرداد 1402/ افت جزیی نرخ محصولات داخلی

میلاد جانه

تسهیلات مشاغل خانگی ۵۰۰۰ میلیاردی شد

میلاد جانه

احتمال افزایش ۴۰ درصدی قیمت بلیت اتوبوس در نوروز ۱۴۰۳

میلاد جانه

رشد ۱۱ هزار واحدی شاخص کل بورس/ افزایش حجم معاملات گروه بانک

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید