سرآمد اخبار
اقتصاد کلانمجلسهمه اخبار

لایحه بودجه در دولت نهایی شد/ لایحه یکشنبه آینده به مجلس می‌رود

معاون پارلمانی رئیس جمهور از نهایی شدن لایحه بودجه در دولت خبر داد.

به گزارش تسنیم، سید محمد حسینی، معاون پارلمانی رییس جمهور در نشست خبری امروز برای کزارش عملکرد 100 روزه  با بیان اینکه ما بر تعامل مجلس و دولت تاکید داریم، گفت: باید از حاشیه و مسایل تنش زا در رابطه بین دو قوا پرهیز کنیم تا دود برخی اختلافات به چشم مردم نرود.

وی افزود: در رای اعتماد به وزرای پیشنهادی تعامل خوبی بین دولت و مجلس شکل گرفت فقط وزیر آموزش و پرورش رای نیاورد که همیشه انتخاب وزیر برای این وزارتخانه با چالش و حساسیت همراه بوده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه دنبال قیاس با دولت قبل در تعامل با مجلس نیستیم، تصریح: برخی نمایندگان که با رییس جمهور جلسه دارند اعلام می کنند حتی یکبار موفق نشدیم با رییس جمهور قبلی جلسه داشته باشیم.

هر دو هفته چندین مجمع استانی برگزار شده است‌. تاکنون رییس جمهور  با 9مجمع استانی جلسه داشته اند و همه نمایندگان این مجامع نظرات خود را اعلام کرده اند. در این صد روز رییس جمهور پنج بار در مجلس حضور یافتند.

حسینی خاطرنشان کرد: مصوبات مجلس بدون وقفه ابلاغ می شود و یک مورد هم نبوده که به تاخیر بیفتد جلسات سران سه قوه هم منظم برگزار می شود. برنامه ریز انجام شده، معاون اول با کمیسیون های مجلس دیدار خواهد داشت که جلسه اول با کمیسیون اقتصادی برگزار شده است.

وی گفت: لایحه بودجه در دولت نهایی شده است قرار شد تعامل و هماهنگی  بیشتری با کمیسیون برنامه و بودجه شود و یکشنبه آینده لایحه با حضور رییس جمهور  تقدیم مجلس شود.

حسینی افزود:  255 مورد سوال از دولت انجام شده است و به4/5 برابر قبل رسیده است که این حق نمایندگان است ولی اگر وزرا دایم قرار باشد به سوالات پاسخ دهند به کار خود نمی رسند. 100 سوال را فقط سه نماینده مطرح کرده اند بیشترین سوال از وزارت نیرو شده است.

وزیر جدید که نقشی در مسایل کم آبی نداشته است ولی 39 سوال از او طرح شده است‌ برنامه ریزی برای حل بحران آب انجام شده است و دولت توان خود را برای حل بحران به مار برده است.

عهد دولت ساخت 4 میلیون مسکن در 4 سال است نمایندگان صبر کنند اگر کم کاری شد، سوال کنند ولی تازه کار شروع شده است.

معاون پارلمانی رییس جمهور با بیان اینکه 557 طرح از سوی نمایندگان طرح شده است، گفت:  نگاه رییس جمهور این است که به کلی طرح، لایحه تهیه شود زیرا در تهیه لایحه کار کارشناسی دقیق ترس انجام می شود و وسایلی مثل بار مالی آن دقیق تر بررسی خواهد شد باید نمایندگان قانع شوند که به جای طرح،لایحه تهیه شود از نمایندگان توقع داریم محدودیت های دولت را در نظر داشته باشند‌‌.

برخی نمایندگان توقع 20 پروژه بزرگ دارند که اجرای همه آنها در توان دولت نیست انتظار داریم نمایندگان واقع بین باشند.

وی تاکید کرد: این دولت، دولت پاسخگو است و به ابهامات و سوالات پاسخ می دهد.

حسنی افزود: 140 لایحه از دولت قبل باقی مانده بود که دولت جدید باید براساس آیین نامه دولت و مجلس درباره آنها اظهارنظر کند که بررسی 94 لایحه در دولت ادامه می یابد، درباره ‌15 لایحه تقاضای استرداد شده است و سایر موارد هنوز  در مرحله رسیدگی است.

اخبار مرتبط

سخنگوی دولت: مجلس شاکله لایحه بودجه را تغییر داد| بیش از ۴۰۰ همت ناترازی در لایحه بودجه

میلاد جانه

ارز ۴۲۰۰ از بودجه حذف شد

میلاد جانه

توضیحات رئیس سازمان برنامه درباره افزایش حقوق بازنشستگان ۱۴۰۳

میلاد جانه

قالیباف: کمیسیون تلفیق بودجه پس از تقدیم لایحه بودجه تشکیل شده است

میلاد جانه

فوری/میزان افزایش حقوق ها در 1402 مشخص شد

میلاد جانه

افزایش 43 درصدی بودجه عمومی دولت

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید