سرآمد اخبار
هواشناسی
اخبار داغ

تداوم بارش باران تا اواسط هفته/کاهش دما تا ۱۲ درجه

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با اشاره به فعالیت سامانه بارشی و وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در کشور از کاهش دما تا ۱۲ درجه سانتیگراد در برخی استان‌ها خبر داد.

صادق ضیاییان در گفت و گو با ایسنا درباره شرایط جوی کشور اظهارکرد: با توجه به فعالیت سامانه بارشی امروز(۲۷ فروردین) در شمال شرق، مرکز، شرق، ارتفاعات و دامنه‌های زاگرس مرکزی، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی و سواحل مرکزی و شرقی دریای خزر در بعضی ساعات رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید و در مناطق مستعد ریزش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: این وضعیت یکشنبه (۲۸ فروردین) در سواحل شرقی دریای خزر، ارتفاعات و دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و شرقی، شمال شرق و شرق کشور و دوشنبه (۲۹ فروردین) در شمال شرق، شرق و ارتفاعات جنوب شرق پیش‌بینی می‌شود. این سامانه سه شنبه (۳۰ فروردین) در شمال شرق کشور فعال خواهد بود و به‌تدریج از اواخر وقت از کشور خارج می‌شود.

به گفته رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا چهارشنبه(۳۱ فروردین) در بیشتر مناطق کشور جوی پایدار حاکم خواهد بود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: شنبه در مناطقی از شمال غرب، جنوب شرق و جنوب، یکشنبه در بخش‌هایی از مرکز و جنوب شرق، دوشنبه در ارتفاعات البرز شرقی و چهارشنبه در شمال غرب و غرب رگبار پراکنده گاهی با رعد و برق و وزش باد رخ می‌دهد.

وی با بیان اینکه شنبه تا دوشنبه در دامنه‌های جنوبی البرز، مرکز، شرق، جنوب، جنوب غرب و جنوب شرق در بعضی ساعات وزش باد شدید با احتمال خیزش گردوخاک رخ می‌دهد،اظهار کرد: در همین مدت در ارتفاعات البرز مرکزی و شرقی بارش برف دور از انتظار نیست و دمای هوا در شمال غرب تا دوشنبه بین ۶ تا ۱۰ درجه سانتیگراد و دوشنبه و سه شنبه در شمال شرق بین ۷ تا ۱۲ درجه سانتیگراد کاهش خواهد یافت و دمای کمینه در برخی از این مناطق به زیر صفر درجه می‌رسد.

ضیاییان ادامه داد: دمای هوا از دوشنبه در گیلان و مازندران و از سه شنبه در گلستان به‌طور محسوسی افزایش خواهد یافت و شنبه تنگه هرمز، شرق خلیج فارس و شرق دریای عمان مواج است، یکشنبه و دوشنبه تنگه هرمز، خلیج فارس و دریای عمان و شرق دریای خزر نیز یکشنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۲۸ فروردین) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها همراه با وزش باد شدید و گاهی رگبار و رعد وبرق با حداقل دمای ۱۲ و حداکثر دمای ۲۰ درجه سانتیگراد و طی ‌روز دوشنبه ( ۲۹ فروردین) صاف تا قسمتی ابری و در اواسط روز وزش باد با حداقل دمای ۱۱ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۲۷ و۲۸ فروردین) بندرعباس با دمای ۳۷ و ۳۶ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و اردبیل با دمای صفر و ۱- درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

اخبار مرتبط

کاهش ۶ تا ۱۰ درجه ای دما در برخی از استان‌ها

میلاد جانه

گرد و خاک در آسمان غرب کشور؛ کاهش ۶ تا ۱۰ درجه‌ای دما در شهرهای شمالی

میلاد جانه

احتمال آبگرفتگی معابر تهران و سقوط سنگ از کوه

میلاد جانه

امروز، گرمترین روز تهران خواهد بود

میلاد جانه

امروز در تهران گردوخاک به پا می شود

میلاد جانه

پیش‌بینی هواشناسی طی پنج روز آینده

میلاد جانه

دیدگاهتان را بنویسید